Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rigoletto | 2008-06-17 13:09 | |
![]() | Mobiltelefon eller inte En mamma ställer frågan om hennes åttaåring skall få en mobil eller inte. Om detta kan tyckas mycket. Men jag ställer frågan om nu inte mobiltelefonen har tagit över våra liv. Många kommer att säga att man faktiskt kan stänga av den, men vi gör ju inte det. Vi skall alltid vara tillgängliga, telefonen ringer under alla möjliga och omöjliga tillfällen. Går man på någon offentlig tillställning så nog tusan är det någon som glömt stänga av och det plötsligt börjar ringa. Jag inser mobilens fördelar men har det inte gått lite för långt med tillgängligheten? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-17 13:20 | |
![]() | Min telefon är sällan på, om folk vill ha tag i mig så går det bra att ringa på hemtelefon när jag behagar vara där :) Det går utmärkt att själv bestämma när man vill vara anträffbar, det krävs bara lite karaktär | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-17 13:26 | |
![]() | Mina anhöriga och vänner har vant sig att jag bara svarar när jag behagar eftersom jag inte gillar att bli kontrollerad. Hur som helst är inte det så roligt när man ibland får dödsångest och inser att ingen skulle sakna en på en vecka för man inte behagat svara. Läskig tanke. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-17 13:28 | |
![]() | Upa, å andra sidan är det nog ångestframkallande att inse saker som är helt och hållet felaktiga oavsett vad de gäller. Om jag insåg att det faktiskt bodde ett ödlemonster i min garderob hade jag utan tvekan mått jättedåligt :) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-17 13:32 | |
![]() | Tack ordprofeten, jag ska genast försöka bli förnuftig och trygg än dum och rädd :) | |
| nella35649 | 2008-06-17 13:43 | |
![]() | Visst har det gått för långt!! Men jag sj som lovade dyrt o heligt att ALDRIG skaffa en mobil sitter såklart oxå med en. Den är aldrig avstängd, endast på ljudlös när man är tex på jobb o så.. Den har blivit ett beroende! Sjukt.. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-06-17 13:47 | |
![]() | Varför skapar ni en ny tråd när det redan finns en i samma ämne? Fortsätt där i stället. Stäng denna. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-17 14:18 | |
![]() | Bitley, trådarna skiljer sig åt ifall man faktiskt läser vad de handlar om | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-06-17 14:22 | |
![]() | Det som är mest störande med mobil är när man träffar polare som håller på mer med sin mobil än att umgås. Stör mej så in i he***te!! Men jag brukar säga till antingen så umgås du med din mobil eller med mej. Bara att välja!! | |
| Mr Pet | 2008-06-17 14:36 | |
![]() | Det finns inget mer störande än folk som inte svarar när man ringer på deras mobiltelefon. Dock förstår jag det då jag själv är en av dem som ofta väljer att trycka bort samtal. Men ändå! | |