Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 539 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| taru | 2008-06-19 21:50 | |
![]() | Körlektioner Körkort. Pest o pina! Det är väl typ tredje eller fjärde gången jag börjar köra, förhoppningsvis "sista", så jag slutför det nu. Är verkligen inte van vid att göra saker jag inte är bra på. Dessutom känns det som att alla andra fått sitt körkort i julklapp typ när de fyllde arton! Det är så dyrt o går så långsamt o man kan ju inte direkt öva hemma! Vad ska man göra? Någon mer än jag som inte är född att köra formel 1? | |
| taru | 2008-06-19 22:02 | |
![]() | Ingen mer alltså. Ok. God natt gott folk | |
| Tufflan | 2008-06-19 22:06 | |
![]() | Stackars dig, hoppas det lossnar snart och att du får ditt efterlängtade körkort. Har hört att det är makalöst dyrt och krångligt nu för tiden :( | |
| emmylicious | 2008-06-19 22:15 | |
![]() | Det vet du redan att jag inte är! :P Jag är helt värdelös på att köra.. Det ÄR omöjligt att växla och styra samtidigt. | |
| remvanrijn | 2008-06-19 22:39 | |
![]() | Men Emmy, växla då INNAN du svänger... | |
| Mnd | 2008-06-19 22:50 | |
![]() | Jag kämpar för fullt med mitt körkort, det går sakta men säkert framåt. Det är inte förrän nu i efterhand det känns osmart att man inte tog tag i körningen redan när man var sexton, då hade körkortet setat fint på 18-årsdagen :P | |
| Mnd | 2008-06-19 22:51 | |
![]() | Slow and steady wins the race, glöm inte det taru! och lycka till! | |
| skvalpen | 2008-06-20 01:51 | |
![]() | Är inte heller van vid att göra sånt jag inte är bra på, och har precis börjat köra, men har några handledare så kan öva hemma iallafall. För det är väl bara övning som gäller antar jag. Men iallafall nästan alla kan ju lära sig, så vi lär inte vara några hopplösa fall :) Tycker det är lite roligt till och med, och det blir så mycket lättare då. Måste ha någon inre motivation, eller glädjeämnen. Tänk på när du är på roadtrip genom europa med ditt nya körkort :) | |
| emmylicious | 2008-06-20 10:30 | |
![]() | rem, det handlar inte om att svänga :P det handlar om att min vänstra hand svänger helt automatiskt när jag försöker växla med den högra :P | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-06-20 11:11 | |
![]() | emmy: Köp en högerstyrd bil. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-06-20 11:26 | |
![]() | kör en automat | |
| emmylicious | 2008-06-20 11:49 | |
![]() | Jag vet att man kan ta körkort för bara automat... men man vill ju kunna köra "vanligt" .. det är mycket fräsigare | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-20 11:54 | |
![]() | Kan man ta för enbart automat? :O Har man alltid kunnat det? | |
| emmylicious | 2008-06-20 12:00 | |
![]() | Hehe, ja det kan man.. Vet inte hur länge det har varit möjligt. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-20 12:01 | |
![]() | Fast jag ska nog inte ta körkort förräns det finns svävare i trafiken. Bilar är inte lika coola. Jag ska sväva fram på E4:an med en husvagn. | |
| skrabban | 2008-06-20 12:16 | |
![]() | Jag tog körkort 1976, fick köra upp tre gånger innan jag klarade det. Taru så kämpa på bara. Lycka till. Jag läste en gång i en tidning om en dam som körde upp 77 gånger och klarade sig den 78 åttonde gången. Så ge inte upp Ni som tänker ta körkort. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-06-20 12:17 | |
![]() | Frågan är ju hur lämplig hon är i trafiken? :S | |
| taru | 2008-06-20 19:39 | |
![]() | Tack alla gulliga för ert stöd! Jag tycker verkligen inte det är kul att köra, är livrädd, mest för att köra på någon, men även för skador på bilar.. det är ju så dyrt! Och visst att man kan köra upp fler gånger (Nej, ok, det kan jag inte alls för jag accepterar liksom inte misslyckanden) men det kostar ju också pengar o så har man inte ens nåt jobb.. Har kört hemma med gubben lite också, men då har jag tydligen bara lärt mig allt fel så nu måste jag lära OM i körskola o det tar ju ännu längre tid än lära IN.. Och jo, jag drömde alltid om att bara ta bilen o köra o köra o köra typ tills man nådde Medelhavet eller så, men svårt göra såna grejer när man har barn... o ansvar o tråk o BENSINEN KOSTAR MILJARDER.. Jaja, Men STORT TACK för stödet iaf! Ska fortsätta :) | |
| kermis | 2008-06-20 19:49 | |
![]() | Jag hade inte möjlighet att övningsköra privat och kunde bara betala för 16 körlektioner och kring den nionde övergav både jag och läraren förhoppningen att skaffa normalt körkort så vi testade automat och det gick galant. Vill jag uppgradera till ett "helt" körkort så kan jag göra det sen, men det får bli en senare fråga. Automat är ju trevligt det också... Jag förstår inte att manuellt växlade bilar öht finns fortfarande :D | |
| Mnd | 2008-06-20 19:53 | |
![]() | Taru: det du nämner om att få lov att "lära om" är tydligen jättevanligt pga Eco Driving, idag måste man vara medveten om miljörisker med bilkörning och köra därefter. På gott och ont. | |