Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Spirit - Ej medlem längre | 2008-06-23 07:01 | |
![]() | Är du kär? Tänkte kolla era åsikter härinne gällandes det som händer när man träffar en ny man/kvinna och tycke uppstår =) Vad är det du känner i början? När det pirrar så det värker i hela kroppen, och det räcker med att han/hon säger nå't så känns det som om man exploderar inifrån av elekricitet, som en stöt i magen. Man blir viljelös, svag, och kan inte koncentrera sig, pratar konstigt..ja ni vet säkert va jag snackar om. När är man förälskad? Kär? Vad är skillnaden? Hur vet man när känslan "kär" övergår till att älska personen? | |
| vindsus86 | 2008-06-23 07:26 | |
![]() | jag läste just lite på en sida och där låter det ungefär som att förälskelse är då man inte ser några dåliga sidor hos den andre och allt är helt fantastiskt, medans kärlek verkar vara då man även ser den andres dåliga sidor och trots det tycker om den. typ. massor om att då två personer är förälskade ser de sig som ett och då de är kära ser de sig som "vi". individer, men tillsammans. inte fullt lika hysteriskt som förälskelse. www.sjukvardsradgivn...ry ID=20636 | |
| Spirit - Ej medlem längre | 2008-06-23 07:40 | |
![]() | Läste på din länk, och det var en bra förklaring. Jag försöker nämligen "hålla huvudet kallt" just nu. Få Förnuft att hålla Känsla i styr, något som jag är hopplös med. Känt mig som en lallande idiot några dagar. Inte sovit ordentligt, inte ätit lagad mat, svarar fel, noll koncentration. Ska bli skönt att jobba imorrn så jag får tillbaka rutiner och fötterna nerborrade i jorden lite. Distans till dom senaste dagarna. Först då tror jag att jag kan tänka lite klarare. Samtidigt är det ju en j*a kick den här första delen =). Nåväl, vore kul att höra vad ni andra, personligen, upplevt/upplever. Nån mer än jag som "kämpar"? =)) | |
| Miss_jk | 2008-06-23 08:23 | |
![]() | Jag är fortfarande kär efter fyra år. Fast jag älskar ju honom också. Tok-kär verkligen. Sitter just nu och sneglar på klockan (och har gjort i en kvart) eftersom jag vet att han ringer ungefär den här tiden varje morgon. Längtar nästan ihjäl mig tills jag får gå ifrån jobbet och ringa honom på vägen hem. Konstigt det där... Jag menar efter fyra år och fortfarande så här. | |
| Spirit - Ej medlem längre | 2008-06-23 09:02 | |
![]() | Miss_jk: Härligt att du känner så efter fyra år!! =) Mitt intresse brukar svalna eftersom jag oftast haft för bråttom in i en relation. Man blir ju knäpp i början. Omdömeslös. Den här gången har jag LOVAT mig själv att lugna ner mig. Den här killen hade jag inte ens tänkt kontakta. Tyckte han var en tönt*evil*, men jisses va fel jag haft hittills. =) Min förra relation kämpade jag verkligen med, men fick ingen respons. Nu vet jag vad jag vill ha i en relation, och måste slå bort allt rosa fluff framför ögonen, för att se om jag gå från förälskelse till kärlek till att älska, och stanna. | |
| Alabaster | 2008-06-23 09:06 | |
![]() | Detdar kallas for "reklamfasen". Jag e perfekt, han e perfekt, utan honom e livet meningslost, suck, svett, hormoner... UNDERBART! Hoppas det gar bra for dig! Satt nyss och nojsade foralskat med min man pa t-banan. Vi har varit gifta i tio ar. Karleken finns! | |
| Spirit - Ej medlem längre | 2008-06-23 09:09 | |
![]() | Alabaster: Reklamfasen?? Haha, det har jag aldrig hört förut. Åhh, gifta i tio år, och fortfarande kära. Mysigt värre!! Det förgyller ju vardagen enormt. Att man inte glömmer bort varann. Hoppas det håller i sig för er! =) | |
| halvgud - Ej medlem längre | 2008-06-23 09:11 | |
![]() | Så har jag aldrig känt. | |
| stegosaurus | 2008-06-23 09:24 | |
![]() | Jag har aldrig tidigare varit så totalt förälskad/kär som jag är nu trots tidigare äktenskap och barn. Vi har träffats i ett år nu och bara tanken på att vi ska ses snart gör att jag ryser av välbehag. Jag önskar att alla människor fick uppleva denna känsla någon gång i livet! | |
| Alabaster | 2008-06-23 09:42 | |
![]() | Spirit, apropa din ursprungliga fraga: Karlek kan det bli nar man inte skams for varandra, inte vill forandra varandra (jag ska bara lara honom det o det o det, SEDAN duger han), respekterar varandras olika tycken (min man gillar inte Kalles kaviar, konstigt, va?). Och nar man lyssnar och lyssnar och pratar o pratar och liksom vilar sjalen hos varandra. Hormonsuset racker till valdigt mycket, men inte till det riktigt djupa alskandet - dar kravs det en sabla TUR! (och en del jobb, men inte sa mycket sa det gor nat... ;-D) | |
| stegosaurus | 2008-06-24 22:31 | |
![]() | Kom precis hem från en promenad med min käraste som mest bestod av en massa kyssar och vackra ord.Underbart är bara förnamnet! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-24 22:33 | |
![]() | Nej. | |
| Zambolino - Ej medlem längre | 2008-06-24 22:33 | |
![]() | ja det är jag.... efter 24 år tillsammans......:) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-24 22:35 | |
![]() | Just nu sitter min älskade och äter upp det jag tänkte ta med mig till jobbet i morgon... Jobbar kväll och skulle ha med lite middag. Men jag är nog kär i alla fall.... ;-) | |
| Demoex | 2008-06-25 00:09 | |
![]() | Aktar mig ifrån att använda det ordet för ofta...tycker det tappar sin mening då. | |