Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Goldeen | 2008-06-23 14:02 | |
![]() | Aarrghh telefonförsäljare Jag försöker njuta av min första ledighet på många år. Så börjas det, Det ringer en gång, Slitz tidningen. Det ringer två gånger, elbolagen ska bytas. Det ringer tre gånger, byt telefonoperatör. Jag blir galen, så många per dag och de är inte trevliga heller. Jag har själv varit tvungen att jobba som telefonförsäljare och jag hatade det men jag försökte åtminstone var lite trevlig. Idag ringde en snubbe Och väckte mig som ville "ge" bort ett par kalsonger till min sambo. Han nästan skrek i luren att han ville tala med sambon, -Han är jobbar... -Ja du är ändå hans fru så jag kan ta det med dig. -ehh nej - Ok är du hans dotter? - nepp - Hur gammal är du? - Ursäkta? -Skulle du inte vilja ge din pappa en fin sommarpresent iform av ett par kalsonger utan sömmar??! -Det kan inte jag bestämma. -Varför kan du inte det, är du inte myndig eller? Du verkar ju skum bruden. Vill du inte att Pappa ska ha ett par sköna kalsonger.. -ehh.. Va? -*klick* Har ni någon åsikt? | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:03 | |
![]() | låt dem inte komma så långt säg bara nej tack... jag lyssnar aldrig på dem oavsett om det är om el eller kalsonger | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:05 | |
![]() | www.nix.nu Samtalen har minskat en hel del sen jag registrerade mig där. | |
| OneW | 2008-06-23 14:10 | |
![]() | www.xs4all.nl/~egbg/...ot manu.gif testa detta motmanus nästa gång ;-) | |
| Bitte - Administratör | 2008-06-23 14:11 | |
![]() | Det är faktiskt ett jobb som alla andra, varför ska inte vi få göra vårt jobb Bitte | |
| TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:12 | |
![]() | Ta alltid reda på vad den heter som ringer och varifrån - ge dig inte förrän du har svaret, be sedan att få tala med dennes närmaste chef. Om inte har du lyckats få "säljaren" ur balans. Pajas länk är bra, men tyvärr respekteras inte alltid detta register. Goldeen, du råkade ut för et företag som har en massa klagomål på sig. Be dom dra åt h-vete om dom ringer igen, för de sysslar med något som kallas negativ avtalsbindning och det är olagligt. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:12 | |
![]() | Jag har aldrig blivit uppringd av telefonförsäljare sen jag började använda enbart terroristmobil. (Kontantkortstelefon utan någon registrering.) | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:16 | |
![]() | TarrasFolke har rätt. Samtalen har minskat en hel del, men några slinker allt igenom ändå. De som slinker igenom är jag väldigt kort emot, utan att på något vis vara otrevlig. "Inte intresserad" (helst) innan de börjar deras babbel räcker bra. Eller bara "Nej!". Mer anledning än så behövs inte. Inte ska man behöva komma med förklaringar till varför man inte vill höra på vad de har att sälja. | |
| Torasin | 2008-06-23 14:17 | |
![]() | Sedan jag registrerade mig på Nix har samtalen gått från 5-10 st per vecka till i stort sett noll. De gånger någon trots allt ringer, är det bara att säga att man står med i Nix, sedan blir de hur söta som helst och ursäktar sig så mycket. Hett tips till alla som tycker om att sova på lediga morgnar, eller helt enkelt själva bestämma när/om de vill köpa saker. | |
| Hr Winbladh | 2008-06-23 14:17 | |
![]() | Säg bara, "inte intresserad" och lägg raskt på luren. (Och så NIX förstås.) Tyvärr verkar det som om mycket av telefonförsäljningen flyttat ut på gator och torg och till och med in i varuhus och gallerior. Där står numera allt som oftast ett stånd från nåt telebolag och ett par osnutna låtsasförsäljare ropar "vad har du för mobiloperatör" åt förbipasserande. Detta är ett oskick och ett riktigt hatobjekt. För telefonnasarna finns det NIX-register och möjligheten att lägga på, men hur hanterar man dessa parasiter? Dessutom fattar jag inte hur man som ägare till varuhus eller gallerior kan tillåta något dylikt. Folk går stora omvägar för att slippa undan och det är väl knappast vad butikerna runt omkring önskar sig. Förbjud! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:21 | |
![]() | Nix e Guld! | |
| OneW | 2008-06-23 14:24 | |
![]() | jo Bitte det är ett jobb som alla andra med när inte telefonsäljare respekterar att jag har registrerat mig hos NIX eller att jag säger NEJ utan dom ringer och ringer då tar det hus i helvete! | |
| Goldeen | 2008-06-23 14:29 | |
![]() | Bitte: Får ni lära er att vara otrevliga på era informationsmöten? telefonförsäljare är otrevliga mot mig. | |
| ossa123 | 2008-06-23 14:39 | |
![]() | Jo nix.se funkar perfekt! Så skönt att slippa alla påstridiga o aggressiva telefonförsäljare! Fan, i hemmet ska man väl för tusan få slippa sånt. | |
| Bitte - Administratör | 2008-06-23 14:40 | |
![]() | TarrasFolke, det är säljarens skyldighet att presentera sig och företaget TYDLIGT.. Varför ska du tala med närmaste chefen till en person som bara gör sitt, jobb,, Brukar du skälla på hon i kassan på Ica Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2008-06-23 14:44 | |
![]() | Goldeen, jag pratar bara för mig själv och jag vet att jag alltid är trevlig med mina kunder Bitte | |
| TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:49 | |
![]() | Jo jag kan skälla på kassörskan om hon definitivt inte gör sitt jobb och har en besvärligt attityd. Service och försäljning går hand i hand. Det är generellt inget fel i attittyd bland telesäljarna, men det finns några rötägg som sticker ut och de skapar dåligt rykte om branschen - det måste du hålla med om, Bitte. Jag har själv arbetat med telefonen som främsta verktyg bland de cirka tio år jag arbetade som säljare. Många gånger är det tyvärr så att telefonsäljayrket är ett förstagångsarbete för många unga och kulturen hos några av dessa sk Telemarketingföretag är aggressiv i tonen, tempot högt och lönerna låga. Ta inte åt dig Bitte, jag tvivlar inte på att du sätter ditt arbete i ära. | |
| Snurt | 2008-06-23 15:19 | |
![]() | just när jag läste detta ringde 2 st på 3 minuter, måste nog förnya nix? | |
| Snurt | 2008-06-23 15:23 | |
![]() | Ring från den telefon vars nummer skall spärras till telefonsvarar- systemet på nummer 020-27 70 00. Det är gratis att ringa till det numret. Där svarar en automatisk telefonsvarare. Genom att med knapparna svara på de frågor som ställs kan en spärr begäras. Denna spärr måste bekräftas innan den träder i kraft. 2. Bekräftelsen sker genom att åter från den telefon vars nummer skall spärras ringa upp telefonsvararsystemet på nummer 020-27 70 00. Genom att med knapparna svara på de frågor som ställs kan spärren bekräftas Detta andra samtal kan göras tidigast efter två dagar och senast inom fyra veckor efter det första samtalet. Har spärren bekräftats träder den i kraft och telefonnumret tas in i NIX-Telefon spärregister. | |
| Snurt | 2008-06-23 15:23 | |
![]() | Gäller bara 3 år! | |