Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade27
Mobilspel
Pågående19 929

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Lisabella2008-06-24 19:43
Antal inlägg: 39

Hur ska jag ge bort en kanin?
Hej!

Till helgen ska min älskade 5-åring få en kanin. Det är en vuxen dvärgvädur vi ska ha hos oss hela semestern, och eventuellt behålla till hösten. Min flickas hjärta kommer att fullkomligen kvittra av översvämmande kärlekskänslor, hon har längtat så länge. Förra helgen räddade hon en skogsmus undan mormors katt, och ville tämja den och köpa en bur. Hon vet alltså inget om kaninen ännu.

Jag skulle så gärna göra det till ett speciellt tillfälle, något hon minns som en överraskningarnas Rolls Royce. "Mamma, jag minns när jag var liten och jag fick Kasper, kommer du ihåg det?"

Men hur ska jag göra???

Söt som salt - Ej medlem längre2008-06-24 19:44
Antal inlägg: 176

I en boarorms mage skulle säkert uppskattas?

zmiley2008-06-24 19:48
Antal inlägg: 2170

Göm kaninen lite lätt och ge henne små ledtrådar. Försök dra ut på det tills hon är så nyfiken så hon nästan kissar ner sig och låt henne hitta den precis när hon är på väg att ge upp. Lyckades rätt bra med en cykel en gång för några år sedan. Lilltrollet var nästan förbannad när jag ledde henne rätt. Den cykeln pratar vi om ibland fortfarande.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-24 19:50
Antal inlägg: 2131

skicka den med DHL, säkrast med over-night-service..

ett pkt behandlas så illa av svenska posten...
Fedex e annars plan B

elPatron - Ej medlem längre2008-06-24 19:51
Antal inlägg: 2131

zmiley: Du har inte tänkt på att en cykel står stilla o en kanin rör sig.. lite svårt kanske att gömma den "lite lätt" då... göm den under sängen o den kommer fram på grannens altan.. ;)

vindsus862008-06-24 19:57
Antal inlägg: 3785

tsktsk. jag har en kanin och han går då inte över till grannens. mamma råkade glömma honom ute i trädgården en gång och så blev hon helt förskräckt när hon inte hittade honom inne.. för hon visste inte han var ute. så gick hon ut och då satt han där på gräset precis nedanför altanen. efter två timmar.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?