Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade65
Mobilspel
Pågående21 720

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vigdir2006-01-16 17:46
Antal inlägg: 3722

Jerringpriset
Det måste finnas fler sportfånar än jag här inne (hej Skumgodis!), så därför undrar jag: Vem får Jerringpriset ikväll och vem borde ha det?

Jag röstar själv på Anja Pärsson, men tror det blir Kajsa Bergkvist.
 
andpet83 - Ej medlem längre2006-01-16 17:47
Antal inlägg: 49

Jerringpriset kommer helt klart ikväll tilldelas Tony Rikardsson
 
Klas Kristen - Ej medlem längre2006-01-16 18:55
Antal inlägg: 66

Zlatan, bara Zlatan, alltid Zlatan.
 
Mammarie2006-01-16 19:06
Antal inlägg: 323

Kajsa Bergqvist får Jerringpriset i år....men Tony Richardsson borde få det...och det är han jag röstar på
 
eurythmech - Ej medlem längre2006-01-16 19:09
Antal inlägg: 567

Jag hoppas verkligen Anja får det, då hon stod i en klass för sig föregående år.
Hon vann den totala världscupen, och dessutom vann hon i alla fyra discipliner under en och samma säsong - som första eller andra kvinna någonsin (Kostelic verkar kunna upprepa det i år).
Lägg till det ett VM-guld i storslalom och i "omöjliga" Super-G, samt ytterligare en medalj.

Kajsa vann visserligen ett vm-guld i friidrott, vilket alltid är stort, tänk bara för 10-15 år sedan...
Men det ska sägas att damernas höjdhopp gick ett kraftigt steg tillbaka förra året (som brukligt år efter OS) och segerresultatet måste vara det sämsta på länge.
Kajsa kunde inte gjort det bättre naturligtvis, men prestationen är inte densamma utan Cloete, Ticherova mfl.

Tony Rickardsson kör motorcykel.
 
Vigdir2006-01-16 19:27
Antal inlägg: 3722

Heja Eurythmech - du uttrycker min åsikt i frågan väldans bra, då slapp jag göra det själv. ;-)
 
andpet83 - Ej medlem längre2006-01-16 19:37
Antal inlägg: 49

Hoppas på antingen Anja eller Kajsa, men som jag skrev ovan så tror jag (tyvärr) att Rikardsson får det.
En kampanj av något slag har dragit igång av Anrell från Aftonbladet, denna kampanj och att många sympatiröstar (har han någongång vunnit något stort pris, trots 6 vm-guld?, även om han nu "bara" kör speedway) på honom gör nog att han får Jerringpriset.

Kajsas och Anjas bedrifter är ändå större än vad någon annan svensk indrottare klarade med förra året, även om det finns många andra duktiga.
Stefan Holm 2.40 hopp, Emma Greens VM-brons, Öhrstigs VM-guld, Sörenstams (som alltid) fantastiska golfår, Zlatan är ju Zlatan, Herrlandslaget i fotboll som troget tar "oss" till VM!, Klüft som ständigt sopar banan med sina mottävlare i sjukampen. Finns många alternativ.

Men kampen kommer nog stå mellan Anja, Kajsa, Zlatan och Tony där den sistnämnda får priset.


 
Klas Kristen - Ej medlem längre2006-01-16 19:44
Antal inlägg: 66

Får Tony priset är det för att han får det av medömkan. Ett mål av Z motsvarar ett tv-guld av Tony, så mycket större är fotbollen än en moped utan bromsar runt runt en lerväg.
 
eurythmech - Ej medlem längre2006-01-17 00:11
Antal inlägg: 567

Fattar inte hur man ens kan jämföra Kajsas år med Carros eller Annikas...
 
thedude - Ej medlem längre2006-01-17 00:41
Antal inlägg: 488

Tony fick det. Och jag grät. Vilken kille. Älskar fotboll. Älskar friidrott. Älskar alpint. Men Tony, asså. Ja, det var väldans fint och väldans välförtjänt. Och vad ska man säga om SVTs produktion? Så jävla proffsigt. Ingen reklam. Snorbra liveband. Och Kristin och Peter som typ är födda i en direktsändning känns det som.

Full ära.
 
Vigdir2006-01-17 09:38
Antal inlägg: 3722

Ja, jo, det var kul och han är värd det. Men när ska Anja få priset??? Denna fulkomligt underbara idrottare, som aldrig dock tycks prestera "nog". Hoppas på OS-guld för henne, så kanske... Men det var mycket välförtjänt at hon fick Årets idrottskvinna!
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?