Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sindarine - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:14 | |
![]() | kött eller inte kött? ibattible har valt sida. okej. om ni skulle krascha med ett plan, landa uppe på typ mount everest och vara helt utan räddning, skulle ni då kunna äta upp varandra?! | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:16 | |
![]() | Starkast överlever och blir mätt | |
| sindarine - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:16 | |
![]() | så du skulle klubba ner alla och sedan äta upp dom med andra ord? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:17 | |
![]() | Jag har svårt att se någon vits med det eftersom man klarar sig utan föda i två månader. Men om det är någon jag tycker mycket illa om med på planet, eller kanske snarare någon jag tycker väldigt väldigt mycket om, så kanske jag äter upp den. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:18 | |
![]() | Två månader? | |
| politbyrån - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:19 | |
![]() | Jag äter dig direkt! | |
| Uffetuffe | 2008-06-25 02:21 | |
![]() | Behövs inte,,,finns så många frysta lik där upp ändå...bara att ta för sig ;-) | |
| sindarine - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:21 | |
![]() | att klara sig två månader utan föda låter enligt mig helt osannolikt med tanke på att det går väldigt snabbt när kroppen ställer in sig på svält och det finns flera fall på folk som typ blivit kidnapapde utan mat dött på bara någon vecka eller två. syftar du på typ 400 kilos människor eller vad menar du med föda? | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:22 | |
![]() | Hmm... om man använder filmen Alive (baserad på boken Alive?) så verkar det som det oftast dör en hel drös med människor när plan störtar... då behöver man ju inte ha ihjäl nån utan kan börja gnaga på det som ligger serverat. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:22 | |
![]() | Uffetuffe, hoppas du inte tar illa upp, men du ser ut att vara i så pass fin form att du nog hade blivit den bästa måltiden... problemet är väl att du antagligen inte låter dig bli omvandlad till middag så lätt :) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:29 | |
![]() | Ja okej två månader klarar sig inte de flesta, det är bara ett teoretiskt värde på hur länge den energimängd som finns lagrad i människokroppen skulle kunna räcka. 3 veckor är en mer rimlig fastetid. Det finns fall av människor som fått kroniska skador på t ex njurarna efter längre fasta än så. (Sen så är det så att frysta lik är inte hälsosammare att äta än färska lik. Särskilt inte om de varit frysta länge. En frys stoppar inte mirkobiskt livs framfart, den saktar bara ner deras processer. Så jag skulle nog avstå från att äta ett okänt lik av någon fd bergsklättrare.) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:30 | |
![]() | Vatten behöver man dock minst en gång i veckan för att inte dö. Om man skulle få för sig att äta snö för att få i sig vatten så får man tänka på att det går åt ofantliga energimängder för att värma snön till kroppstemperatur, så då måste man naturligtvis äta upp några lik först. Alternativt göra en brasa och smälta snön. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:32 | |
![]() | Sen tror jag att UffeTuffe har för mycket muskler för att vara lättsmält. Jag skulle hellre äta någon med mer kroppsfett i en nödsituation, eftersom fett är ganska många gånger mer energirikt. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:34 | |
![]() | frågorna blir mer o mer sjuka här med alla dessa "OM OM OM" jag skulle leta upp snömannen Yeti o grilla honom över en gasolgrill som jag hade haft ihopfällbar i bakfickan just in case om man skulle krascha där... | |
| jeehunmoon | 2008-06-25 02:34 | |
![]() | Jag skulle nog kunna smaska på någon som ger sitt godtycke. Jag skulle däremot inte låta någon äta från mig, egoistisk?... Från serien "Nip/tuck" säsong 4 är det ett par i ett avsnitt där makan ätit av maken när de fastnade i nån snögrotta. Han gav medtycke och hon åt således av honom. Eftersom jag är ett Nip/tuck-fan kan jag säga att regissören i extramaterialet säger i en tidigare säsong att de tar fall från verklighetens USA. Tror att självbevarelsedriften går långt över ens grundprinciper. Jag skulle nog smaska järnet. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:40 | |
![]() | när jag tänker efter hade jag nog ätit upp mollee först iaf.... en mediumgrillad mollee med pommes du chesse o en gräddig krämig pepparsås o en flaska Faustino till det... | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:40 | |
![]() | glömde ;) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:44 | |
![]() | Framme med rödtjutet igen? Ingen är väl iofs förvånad :) | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:46 | |
![]() | mums.. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-25 02:50 | |
![]() | ord: går till allt utom pannkakor... men iofs...eller nä... kall mjölk då... annars så kan man ju skippa pannkakorna... o ta en paella istället, med ngt Rioja till ;P | |