Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 27 |
Mobilspel
Pågående | 20 127 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
monkkan | 2008-06-26 13:47 | |
![]() | Råttan i pizzan? Har en granne som har en kusin vars katt tog en ekorre. Som tur var så räddade dom ekorren ur kattens gap. De ringde till smådjurs räddarna som hämtade ekorren. Efter ett par dar ringer katt ägaren och frågar hur ekorren mår. Tyvärr ekorren är död och är på karolinska i deras frys för väntan på obduktion. faktum är att detta är sant... Fler historier..... | |
Bitte - Administratör | 2008-06-26 13:53 | |
![]() | Läs Bengt Af Klintbergs bok " En rått i pizzan" och andra skrönor. Rätt kul läsning tyckte jag Bitte | |
vulcan | 2008-06-26 13:55 | |
![]() | Jag måste vara trög men jag fattar inte poängen i den här historian. Vad var det för konstigt med att ekorren dog och varför skulle den till Karolinska för "obduktion" (heter det inte dissektion när det rör sig om åtminstone smådjur?) | |
monkkan | 2008-06-26 14:03 | |
![]() | sorry "vulca" Försökte få igång lite otroliga historier. som man inte vet om dom är sanna eller inte. Tack för att du lärde mig ett nytt ord | |
vulcan | 2008-06-26 14:26 | |
![]() | okej - men bortsett från att jag inte fattar varför ekorren skulle hamna på karolinska så låter det väl inte så jätteotroligt att en ekorre som blivit biten av en katt dör och lämnas in till någon slags laboratorium av den organisation som tagit hand om den??? | |
Little_Red - Ej medlem längre | 2008-06-26 14:29 | |
![]() | Cheer up Brian! ;-) | |
monkkan | 2008-06-26 14:59 | |
![]() | Det var inte meningen att det skulle bli någon sorts hugg sexa av det här. Det är ju det som är vitsen... är det sant eller inte... Du tycker det låter sant... nå låt det stanna vid det nån annan kanske tycker det är helt osannoligt Jag rekomenderar att ovanstående bok läses " Råttan i Pizzan" | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-26 16:03 | |
![]() | Ha ha ha, vad hysteriskt roligt med ursprungsinlägget och vulcans kommentarer på det... jag håller med, vad är dealen med ekorren? :) | |
ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-26 16:04 | |
![]() | vulcan, det kanske rörde sig om en extremt stor, naken ekorre? | |
cave - Ej medlem längre | 2008-06-26 16:06 | |
![]() | Jag tycker det är att ta i och skriva en egen tråd om eventuella osanningar när man har hela forumet att bläddra igenom. | |
matheri | 2008-06-26 16:39 | |
![]() | Bengt Af Klintberg har skrivit flera böcker i ämnet varav den senaste heter Glitterspray och just har släpps på pocket | |
vulcan | 2008-06-26 16:39 | |
![]() | Sorry, det var inte meningen att hugga och vara otrevlig. Grejen med Råttan i Pizzan-skrönor är ju att det ska vara något lite sensationellt och gärna äckligt som påstås ha hänt. Och jag förstår fortfarande inte vad det är för sensationellt och äckligt med att en ekorre avlidit efter att ha blivit biten av en katt och skickas till nåt laboratorium. Men det ringer en klocka nånstans som säger att det saknas något i historien. Kan det vara så att enligt skrönan så visar sig "ekorren" efter undersökning vara något helt annat? Det upplägget låter åtminstone vagt bekant. | |
vulcan | 2008-06-26 16:40 | |
![]() | forumadmin: tagit bort ett onödigt och dumt personangrepp. varning till den skyldige. | |
Minta | 2008-06-26 16:42 | |
![]() | Blev ekorren dödad av smådjursräddarna? Vilka är dessa? Mystiken tätnar... | |
monkkan | 2008-06-26 17:25 | |
![]() | Ger man sig in i leken får man leken tåla ( riktat mot mig själv) det blev trots allt en kul disskution. Ska absolut köpa den nya boken som har kommit ut Tack för rekomendationen. Finns det inte någon där ute som har en kort skröna att dela med sig? | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-26 18:20 | |
![]() | Jag försökte komma på någon men jag är ganska dålig att komma ihåg historier. Det är ett roligt trådtema, så jag hoppas att fler skriver här. De flesta skrönor finns ju som sagt i råttan i pizzan och i efterföljaren, men det vore kul att höra några helt splitternya. Ofta har det ju med rädsla för nya och främmande saker att göra, och vad är det som är på tapeten just nu? Kanske ser man inte träden för all skog... eller skogen för alla träd... eller hur var det nu. | |
Dyslekso | 2008-06-26 18:26 | |
![]() | Äh, jag har en, men jag tror inte så mycket på den. Har iallafall hört att det inte är syrgas man får när ett plan tappar kabintrycket, utan ångestframkallande stridsgas. Detta för att passagerarna ska kämpa ännu mer för att ta sig ut ur planet när det dimpt ner. Det har ju visats i många studier och verkliga fall att fullständig panik är det som bäst gynnar utrymning. | |
Hr Winbladh | 2008-06-26 18:35 | |
![]() | På tal om råttan i pizzan så har jag varit med om följande. Ett gäng, vi var väl fyra eller fem personer, går in på den lokala pizzerian. Flera av oss är lagom bakis och vill ha pizza med köttfärs, ägg och bacon (perfekt dagen efter). Pizzamannen svarar raskt och tvärsäkert att de inte har någon köttfärs. Okej, då får vi tänka om och det tar sin tid, flera minuter. Innan alla har bestämt sig på nytt kommer pizzamannen fram från de bakre regionerna och meddelar stolt att "vi har hittat köttfärs, ni kan få den pizza ni ville ha". | |
Demoex | 2008-06-26 21:51 | |
![]() | Dyslekso: Varför skulle fullständig panik vara bäst vid utrymning av ett flygplan. Kan det inte finnas risk för att folk blir nedtrampade vilket isåfall borde leda till att fler dör i onödan? | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-26 21:57 | |
![]() | Har för mig att jag hörde nån skitläskig och äcklig nutidsskröna som innefattade en bubbelpool, en dejt och typ laxermedel men som sagt är jag inte så bra på att komma ihåg historier. Kanke tur det. | |