Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 932 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| OneW | 2008-06-30 15:21 | |
![]() | blir du arg när du är hungrig? då kanske du inte ska läsa i Betapets forum ;-) Nä skämt och sido själv lever jag med en man och en son som båda två blir überjävliga när dom är hungriga. Tydligen är det ett vanligt fenomen och nu har dom kommit fram till varför. www.expressen.se/hal...ng er-ilska min fråga, hjälper det med en frukt eller måste ni ha mat för att stilla humöret så man hinner laga klart maten? Planerar ni era intag utifrån humöret? | |
| zmiley | 2008-06-30 15:25 | |
![]() | Tror det hänger mycket på vanans makt. Min kropp är van att få mat nån gång ibland, så jag kan gå många timmar och vara mitt vanliga disträa halvmesiga jag medan jag har kompisar som blir mördaranders om dom inte får föda var tredje timma. Det låter helt enkelt som om du har skämt bort dom med god vällagad mat på fasta tider. sånt kan straffa sig. | |
| OneW | 2008-06-30 15:31 | |
![]() | Det är min mans mamma som har skämtbort honom. Hon jobbade på ett värdshus under hans uppväxt så han fick alltid värdshusmat till frukost lunch och middag. Förstår första gången jag serverade blodpudding. | |
| Teppy | 2008-06-30 15:35 | |
![]() | Blodpudding som är så gott...med lingon.. Det stillar ju hungern ordentligt. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:38 | |
![]() | jag blir arg utan mat. och utan snus för den delen. nåt som hjälper i hungern är bacon, creme fraiche, lite paprika, pasta och en sjysst brödbit...när det gäller snus så har jag inget motmedel..:) | |
| Miss_jk | 2008-06-30 15:38 | |
![]() | Jag blir väldigt grinig tydligen... Men för mig hjälper det med ett äpple, det gäller bara att jag äter det. När jag är hungrig vill jag ha mat, inget j-a äpple. =) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:39 | |
![]() | Jag måste äta på fasta tider, ca 3-4 tim mellan målen, skulle jag hoppa över något så se till att ni inte är i närheten!!!! Jag exploderar fullständigt... Och skulle jag inte få mat inom 6-8 tim så kan jag inte äta sedan, för då mår jag illa o har huvudvärk... På tal om blodpudding så är det jättegott med lingon o rårivna morötter ( o gubben ska ha falukorv till=) | |
| OneW | 2008-06-30 15:40 | |
![]() | hahaha är du hungrig nu Miss_jk? misstänkte att det inte är någon ídé att truga med ett äpple eller morot. Känns större risk att man får det i huvudet! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:40 | |
![]() | Att äta äpple då man är hungrig = mer sug i magen... | |
| OneW | 2008-06-30 15:40 | |
![]() | min mans systerdotter har socker på sin blodpudding! | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:41 | |
![]() | Va???? Socker på blodpudding, ja mycket har man hört..... | |
| mariella | 2008-06-30 15:42 | |
![]() | somliga har större blodsockerfall än andra! | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:42 | |
![]() | låter kriminellt äckligt! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:43 | |
![]() | OneW, en brödbit kanske, medans maten puttrar färdigt? Diabetiker kan få väldiga humörsvängningar i takt med blodsockersvängningar. | |
| OneW | 2008-06-30 15:43 | |
![]() | håller med! Min man hade socker på rostat bröd när han var liten. yeak! kanske därför dom blir så sura! Dom behöver socker! | |
| Krösamajja | 2008-06-30 15:43 | |
![]() | Blodpudding är ju svinamat, de kan man ju inte äta heller =( Huaa minns man fick de i skolan, inte fasiken är de en lunch.. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-30 15:46 | |
![]() | Jag har varken diabetes eller är sockerberoende, men har alltid ätit på fasta tider... Det är ett dilemma här hemma, eftersom min man alltid har ätit då han är hungrig d.v.s sent på kvällen..Ibland har han inte ens ätit frukost!! Har han något roligare för sig så gör han det först, sedan om det blir tid över då äter han!! Jag gör tvärtom....=) | |
| Peddape | 2008-06-30 16:03 | |
![]() | Blodpudding och Potatisbullar med lingonsylt! Och så apelsinjucie till det! Det var ju fest i bamba när det serverades. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:08 | |
![]() | hur fan kan man öht äta inälvsmat? och blodpudding? sjukt? och ja, jag vet att jag använde 3 frågetecken..? | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-06-30 16:08 | |
![]() | 4 | |