Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-07-01 14:33 | |
![]() | Tele 2 och deras oseriösa säljare ! Jag kokar just nu. Jag blev uppringd av en säljare för Tele 2 för ca en månad sen. Jag har kontantkort hos dem. Han dillade om ett abbonemang som var väldigt billigt och väldigt bra. Jag frågade typ 3 ggr om det verkligen kunde stämma, men jorå..så billigt var det allt. Så jag sa ok till en sån beställning via telefon. Han frågade mig om min sambo kunde vara intresserad av samma, jag sa att det fick han prata med honom om, och han bestämde att han skulle ringa senare samma kväll och prata med sambon. Strax efter samtalet gick jag ut på Tele2:s hemsida. Och nej, abbonemanget stämde inte med han hade sagt. Så jag ringde resolut upp Tele 2 på stört och fick det bekräftat, det var ett callcenter de använde sig av,och det var fel info säljaren hade gett. Mitt abbonemang drogs tillbaka. Frid och fröjd. Ingen ringde oss på kvällen heller, han som skulle prata med Emil (sambon) hördes aldrig av igen. En vecka senare damp det ner ett brev från Tele2. "Välkommen som abbonemangkund." Jag ringde igen. Fick bekräftat att det verkligen var avstängt, det var bara papper vi kunde slänga. Ytterligare nåt papper kom som jag slängde. Några dar senare kom det ett nytt papper IGEN. Denna gång till min SAMBO :). Välkommen som kund? Vi ringde igen. Jorå, han skulle minsann få ett abbonemang han med. Trots att han aldrig pratat med nån på Tele 2. Detta stängde vi via telefon också, och sa till dem IGEN att de borde kolla upp deras callcenter. Ytterligare nån vecka gick. Nytt brev. Med nytt SIM-kort till min telefon, fast i SAMBONS namn :). Ballt. Ringde igen. "bara att slänga, för abbonmemanget är avslutat, det ska vi se till". Jag var ändå störd över hur det höll på, de verkade inte ha nån koll alls, så jag tog reda på callcentret:s nummer, ringde och bad och få prata med säljaren som sålt detta till mig. Han hade fått sparken. Pratade med VD:n istället och han beklagade. NU var det frid och fröjd. Icke. Idag vaknade jag upp med ett inaktiverat SIM-kort. Ringde Tele 2. Jorå, mitt abbonemang är på väg. Det har inte stoppats. "Vad händer nu då" frågade jag. "Ja, det tar oss minst 5 arbetsdagar för att aktivera ditt kort igen" ?????! !?!! Så en vecka framåt nu kan jag inte använda telefonen. Och när jag bad att få prata med nån ansvarig istället för att bollas runt med kundtjänst, fick jag beskedet att han "ringer upp kanske i morgon". "Nä, han ska ringa upp IDAG" sa jag och lade på. Just nu sitter jag här, kokar. Och jag tänker byta operatör, var så säkra. Nån annan som varit med om nåt liknande med just Tele2? Skitföretag! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 14:47 | |
![]() | Jag tycker du skall ringa upp tele2 och be om att få tala med någon "högre upp" (som när du pratade med vd:n). Säg att du är urbota förbannad och att deras strul har kostat dig tid, pengar och dessutom varit stressigt. Betona att du är kund i Tele2 för att du anser dem vara en bra operatör med en bra kundservice. Säg att du förväntar dig att de kompenserar dig för detta, och ber om skriftlig ursäkt. OM de trilskas det minsta, tycker jag att du skall säga "okej, nu har ni just förlorat mig som kund och jag kommer gladeligen att låta alla jag känner få veta hur dåligt er kundservice fungerar". Om detta inte fungera, så är det bara bekräftat såsom det ofta blir när man har med serviceföretag att göra i sverige, att de helt saknar kundperspektiv och tycker det är värt att förlora kunder. Tycka vad man vill, men om jag ringer AT&T i USA med liknande erfarenhet, så nöjer jag mig inte innan de kompenserat mig med ett antal hundra kronor för strulet, och de gör de gladeligen för de vet att om de förlorar en kund, så kommer "word of mouth" att leda till att de förlorar 100 till. Tråkig erfarenhet le-lou! | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 14:48 | |
![]() | Ring till dem och förklara att du tänker byta operatör och förklara varför, fråga dem varför de envisas med att göra sina kunder förbannade. Det är möjligt att de försöker ställa saker tillrätta med insmilningspresenter då, ta då emot dem och byt sen operatör | |
| matss - Ej medlem längre | 2008-07-01 14:50 | |
![]() | Hata dem bara. Som jag. Deras säljare suger [oskrivbart]. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-07-01 14:54 | |
![]() | Absolut! Jag hade ett s.k "pottabonnemang" där jag hade 3000 kr på. Tänkte att det kanske är läge att teckna för tele 2 så att inte dessa pengar går tillbaka till dem. sagt och gjort. Numret från min gamla operatör skulle porteras till tele 2. Det var inget som helst problem..not! Det tog 3 veckor innan numret började gälla. Jag stod med två simkort varav inget var användbart under dessa 3 veckor. Nåväl...tänkte jag...nu är det frid och fröjd...not! Jag började få räkningar på två abonnemang. Jag ringde upp, och de sa att jo då...du har tecknat TVÅ abonnemang hos oss. Jag undrade om det lät logiskt att man gör...eftersom jag bara ville ringa upp potten och det var enda anledningen till att jag gick över till dem öht. Jag får prata med 6 personer under samma samtal...lyssna på pausmusik i 1 tim och 30 minuter. Kom fram till att NU skulle det vara ordnat. Ena abonnemanget skulle strykas eftersom det var deras fel..Nu var allt frid och fröjd...not! Sen kommer sms-räkningar på abonnemanget som jag inte har. Och dessutom dras inte telefonsamtalen från potten när jag ringer - eftersom det abonnemanget jag ffrån början skulle ha, inte är aktiverat. Jag ringer igen (problemet har hållit på i 4 mån)..."Nä, Du har tecknat TVÅ abonnemang här hos oss"....Jag går igenom historien igen...Och nu ska det inte upprepas. De skyller på nya medarbetare.Nu är allt frid och fröjd...Not! Idag fick jag en sluträkning på abonnemanget jag inte tecknat! Jag ska bara betala 875kr för dessa månader som var tecknat i mitt namn...SEN ska det vara frid och fröjd... Jag sitter i deras satans telefonkö nu och väntar på att explodera! Jag kommer ALDRIG och jag upprepar ALDRIG mer teckna ett abonnemang hos dem igen. Jag skiter i potten - jag tänker säga upp skiten nu. 3000 spänn är värt att förlora bara man blir av med dem. | |
| snucke16 | 2008-07-01 14:58 | |
![]() | Yes! Bodde i Södertälje. Skulle precis flytta därifrån och bytte då till Tele2 som förval på abonemanget. Vi flyttade och skaffade nytt terenummer och bredband på vår nya adress. Under tiden som det tar för bredbandsmodemet att ta sig fram med posten ca 2 vecekor ringe det 3 olika föräljare från Tele 2 och undrade om vi inte skulle ha bredband. När det gått ca 6 månader fick jag en teleräkning på säg 1240 spänn. När jag lusläste fakturan ser ajg att vi fortfarande betalar för 08 nummret som bore varit avstängt sedan 6 mån bakåt. Jag ringer och de ursäktar sig och lovar skicka en ny räkning, stänger seddan 08 nummret. Jaha. Jag får en ny räkning med ett annat OCR nummer vilket verkar konstigt, som jag ser det, ringer och kollar att det stämmer. Jodå bedyrar dom, det är rätt. Betalar således den nya räkningen på säg 400. Efter 3 månader kommer det ett kravbrev från INKASSO på 400. Ringer tämligen sur och ubdrar vad som händer? Jo fel OCR nummer påp räkningen men förlåt vårt fel. Kollar dagen efter att vi försvunnit ur betalningsanmärknigsregis ter. Jodå vi är bort. 2 Veckor senare får jag min fasta telefon AVSTÄNGD. Va f*n nudå? Obetaldräkning på 1240 spänn, den som dom annullerade alltså. Ringer igen arg som, tänkt dig det fulaste du vet, en bakfull sådan. Åh, förlåt vi fixar. Här får du förresten 100 spänn för sveda och värk. Behöver jag säga att vi INTE är kund hos Tele2 längre. Må deras skägg växa innåt! | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 15:01 | |
![]() | Maila den här tråden till dem när det inkommit ett par hundra inlägg? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-07-01 15:05 | |
![]() | ...ja, det glömde jag ju tillägga..att även mitt abonnemang (det jag inte tecknat) nu ligger hos inkasso. Fast jag har precis lagt på luren med Tele 2 som försäkrar att de nu ska dra in detta och problemet ska vara ur världen...Jag litar på dem lika mycket som jag skulle lita på bandidos som barnvakter. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-01 15:37 | |
![]() | Jag hade extrema strul med Telia innan, och bredband. dom lovade saker hit och dit, höll ingenting, sa olika saker beroende på vem jag pratade med, lovade igen och så höll det på. Jag ringde så otroligt många gånger och tillslut så krävde jag att prata med nån som var ansvarig. Slutade med att jag fick gratis bredband+telefoni i 3 månader + en mobiltelefon. Sen dess har det tackolov inte strulat. Så tyvärr är det inte bara tele2 som företag är klåpare, det handlar helt om vilka man får prata med. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 15:40 | |
![]() | Synd att det skall behöva gå så långt innan de tar sitt ansvar. Det finns något halvsunkigt över "kundmentaliteten", ibland undrar man om man ens ses som kund utan bara som ett besvär. Om Tele2 verkligen tog in det i hela sitt tänkande att vi (kunderna) är deras största och viktigaste tillgång, skulle de inte ens komma på något så befängt som att låta säljare "frilansa" för dem och gång efter gång skapa ojuste kontrakt i Tele2:s namn. Och desto mindre skulle man som kund behöva "tjata" för att få rätt. Vad tusan, kunden har väl alltid rätt!? Blir så besviken. Orden "kära kund" skall följas av något som får mig att vilja vara kvar, inte av krav. Om så felet vore mitt, skulle Tele2 slicka mina skor! Så vill jag ha det, för det är mina pengar som får deras business att snurra runt. | |
| le-lou | 2008-07-01 15:50 | |
![]() | ingen hörde av sig från tele2, så jag ringde en gång till och krävde att få prata med en ansvarig. "Ansvarig för vad? " frågade hon i kundtjänst. "Ansvarig för när allt går åt helvete" svarade jag. "Ett ögonblick" svarade hon och sen kom en filur på tråden. Produktansvarig. Fick rabbla min historia ÅTER igen. Lösningen jag fick: De ska skicka ut ett nytt SIM-kort med express, kommer i morgon vid lunchtid. "ja det var dåligt skött detta" sa han. Kompensation ska han återkomma till mig med sa han, om en timme. Så jag undrar vad det kan bli. En ursäkt kanske. Jag kommer def att byta bolag hur som helst. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 15:55 | |
![]() | Hoppas du får något jävligt bra. Detta är ett real-tidstest kan man säga av hur Tele2 hanterar en sån här pinsamhet. Många vittnen finns också, och vem vet - kanske produktansvarig spelar här!? ;) | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 15:55 | |
![]() | le-lou, säg att du hunnit tröttna på din gamla telefon medan du väntade | |
| le-lou | 2008-07-01 15:57 | |
![]() | dude & ordhämnaren : Ja, jag kanske ska påpeka det med telefonen. Hoppas faktiskt att nån ansvarig för när allt går åt helvete spelar här och läser tråden. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 16:09 | |
![]() | Inte kanske, Artig men bestämd, kontrollerad men förbannad. Förklara att du själv sysslar med IT och att du vet hur struligt det kan vara, men att det är viktigt att ställa saker till rätta när det blir fel. Så länge du chefar i samtalet får du nog som vill :) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-01 16:14 | |
![]() | Jag har inte sett Sverker nämnas, vafalls? | |
| le-lou | 2008-07-01 16:58 | |
![]() | ja nu ringde han upp. Han vill att jag ska åka till Elgiganten och köpa ett blankt kontantkort. Detta omvandlar de till ett abbonemang som jag får lov att ringa på under tiden som mitt kontantkort inte kan användas (5 dagar). Det där med att skicka per express funkade tydligen inte. Sen får jag åka hem igen, ringa honom igen och uppge nått nr. Sen kan de fixa så att det går att ringa på det. "Sjävklart står vi för kostnaden för det nya kontantkortet (50 spänn)" sa han. Jag får dock lägga ut det i affären. Jag får betala mitt tillfälliga abbonemang själv. Nån kompensation nämnde han inte. Jag frågade om detta, då sa han att "det kan vi ta sen när vi märker hur länge du tvingas använda abbonemanget." Jag : "ska det spela nån roll? " Han : "nej egentligen inte..." Jag: "så?" Han: "ja jag hade tänkt mig att du får 400 spänn upptankat på ditt kontantkort när du sen kan använda det". Jag : "så ca 10 samtal till er angående detta, med sittande i telefonköer, bollande fram och tillbaka bland olika människor, irritation, avstängd telefon under ett dygn, resa till El-giganten, köpa kortet för 50 spänn som jag själv ska lägga ut, plus att jag får äran att betala ett abbonemang desutom och till allmänt sveda och värk(haha) är värt 400 spänn för er? " Han : "eh, ja jag förstår ju att du är besviken på oss" Han : "självklart kan vi diskutera vidare om kompensation såklart så här ska det ju inte gå till" Jag: " att du inte själv lägger erbjuder kompensationen först, utan att jag ska få fråga om den är bara det sanslöst" Han : "ja så ska det inte vara". Suck. Så nu ska jag till Elgiganten. Och sen ska jag ringa karln igen. Jag spyr. | |
| le-lou | 2008-07-01 16:59 | |
![]() | Ja, vart tusan är Sverker?? | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:01 | |
![]() | le-lou, stå på dig, du måste få mer än så | |
| le-lou | 2008-07-01 17:03 | |
![]() | ja framförallt att jag blev lurad av deras skitsäljare från första början och att sambon också fick ett abbonemang utan att ha sagt ett pip (undrar när HANS telefon stängs av ...övertygad om att den lär stängas den med så småningom). Så surt irriterande. | |