Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 780 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Spirit - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:37 | |
![]() | Halsfluss & penicillin Jag har skitont i halsen. Kan inte svälja ordentligt, men måste ju det. Fått diagnos halsfluss idag, samt penicillin. Vet nån hur länge jag måste äta innan feber och smärta släpper? Hur länge smittar man? Glömde fråga läkaren idag..ville bara heeeem. | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:40 | |
![]() | Hurk, halsfluss hade jag förra sommaren och det önskar jag ingen alltså. ;P Det svartnade nästan framför ögonen och jag trodde jag skulle dö varje gång jag svalde. Bara att bita ihop din stackare.. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-01 18:05 | |
![]() | Det är viktigt att man äter upp hela penicillinkuren men det vet du nog redan. Du borde känna dig bättre snart tack vare penicillinet. Det finns en xylocainlösning, som man kan gurgla med. Den lindrar smärtan och kan vara bra att använda före måltid. Du kan fråga på vårdcentralen efter det. En del tycker att varm dryck känns bäst. Andra vill helst ha kallt. Glass brukar gå bra att svälja, liksom fil och nyponsoppa. Om ett par dagar tror jag att du kan äta obehindrat igen. Krya på dig! | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-07-01 18:05 | |
![]() | Febern släpper förhoppningsvis nästan direkt eftersom du äter pencillin nu, smärtan kan ju sitta i men det ger nog med sig snart d med... Har ett barn på dagis som fick diagnosen halsfluss igår och han kommer nog tillbaka redan på torsdag :) häng i och vila dig i form ;) | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-07-01 18:39 | |
![]() | Man brukar generellt säga att efter tre dagar från påbörjad kur ska man inte längre vara smittsam. Ungefär den tiden tar det också att känna sig bättre. | |
| Spirit - Ej medlem längre | 2008-07-02 13:04 | |
![]() | Åhh, tack för alla svar. Jag är inne på dag två nu. Febern verkar ha gett med sig, men det gör ont som f*n att äta. Glass går ner, men jag vill helst lägga glassen direkt på halsmandlarna =)) Nåväl, bra att veta hur länge man smittar. Lite orolig att dottern får detta nu som sommarjobbar, men inget att göra åt det. Tack! =) | |
| frvib | 2008-07-02 20:12 | |
![]() | Två dygn räcker för att det inte ska smitta längre. Se till att äta smärtstillande så går det lättare att äta. (Avslutade faktiskt så sent som idag en egen penicillinkur; för mig tog det ungefär tre dygn innan det gick att svälja hyfsat bra och ytterligare ett par dagar innan det var i stort sett borta.) | |