Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 780 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Taka | 2008-07-02 01:49 | |
![]() | Vad göra i Eskilstuna? Flyttar dit den 1/8, vad hittar man på där? | |
| Uffetuffe | 2008-07-02 01:54 | |
![]() | man fotar precis sådan fotogalningar som vi är ;-) | |
| obitje | 2008-07-02 02:00 | |
![]() | Inte mycket dessvärre. Nästa år fyller stan 350 år och då kommer det säkert hända mer saker. Men just nu så är det få saker som utmärker stan. Men det beror ju förstås också på vad man har för intressen och vad man har att jämföra med. Mitt intresse är musik, så jag håller till en hel del på Balsta Musikslott (www.balstamusikslott.se) . | |
| Sombatic | 2008-07-02 03:20 | |
![]() | Man går på trav! | |
| Skeppsråttan | 2008-07-02 06:23 | |
![]() | Går på zoo så klart! | |
| eid - Ej medlem längre | 2008-07-02 06:28 | |
![]() | går på spelningar på raw!! | |
| Snoosy | 2008-07-02 07:13 | |
![]() | aha, visste inte att den blir 350 år nästa år, vad kul :) Man kan ju åka och bada vid Sundbyholm när solen skiner. | |
| halvkass | 2008-07-02 07:20 | |
![]() | Gå på Statt och flytta kylskåp? | |
| miss_ia | 2008-07-02 07:26 | |
![]() | Kvällslivet erbjuder ganska mycket, men allt beror på vad du är intresserad av. Gillar du "inne-ställen" ska du sitta och glassa på Grappa, Nybron elelr Centro. Gillar du nattklubb ska du på Lotus Lounge. Gillar du altenativt och en mysig stämning (mitt favorithak) ska du gå på RAW. Vi har massor med museum, historian är viktig i Eskilstuna. OMgivningarna är vackra och sedan jag flyttade hit för 5,5 år sedan har jag aldrig velat flytta härifrån. Var flyttar du till? | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 08:27 | |
![]() | Tycker Eskilstuna är rätt bra faktiskt efter att ha bott här några år nu. Innan hörde jag mest skit, men sånt har jag inte märkt av. Bodde i Västerås innan och Eskilstuna har mycket bättre musik- och kulturliv för min smak (som miss_ia och eid skriver så är Raw bäst ;)). Det finns också väldigt många sköna parker att hänga i, och vackra områden att strosa i med små halvudda butiker i gamla stan och på söder. Det är också en stad med mycket Loppisar och det brukar locka en hel del folk. Flera fina fik finns det också. Antar att Kaka och Sylvia är de som lockar mest. Att sitta vid ån som rinner genom staden och fika är inte helt dumt faktiskt. Eskilstuna överraskade mig, hoppas du också kommer gilla staden! | |
| Taka | 2008-07-02 10:08 | |
![]() | Är inte så intresserad av krogen och liknande ställen. miss_ia: jag flyttar till Nyfors, precis bakom stationen, orkade inte pendla från Strängnäs längre vilket jag gjort i över ett år. Om någon har en stund över någon gång så skicka ett meddelande så kanske vi kan ta en fika :) Uffe: fota låter ju trevligt :) | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-02 10:13 | |
![]() | Nyfors är kanske inte det vackraste området just precis vid stationen, men om du promenerar förbi alla höghus så finns ett väldigt vackert nyfors. Det är väldigt centralt också. Jag tror iofs Nyfors håller på att fräschas upp en hel del nu och att många studenter flyttar dit just för att det är bra och nära. Det blir säkert jättebra :) | |
| Taka | 2008-07-02 10:14 | |
![]() | Ja, väldigt nära! Hade väl inte direkt tänkte hänga i Nyfors särskilt mycket, man är säkert mest runt skolan ändå! Eller ja, i alla fall på den sidan stationen! | |
| miss_ia | 2008-07-02 16:04 | |
![]() | Nyfors är även mitt område:) Jag stormtrivs. Jag gillar alla blandade kulturer och de flesta är enormt vänliga och sympatiska. Som i alla områden finns det ställen man ska undvika. Jag kan ju rekommendera att undvika Järntorget "by night". Baracuda är stället där flest slagsmål och bråk händer. Varje år har vi Nyforsdagen, då det är loppmarknad och musikframträdanden. Sedan har musikkåren marsch genom nyfors första söndagen i maj, vilket startar redan sju på morgonen. Trevligt tycker jag:) | |
| Taka | 2008-07-02 17:16 | |
![]() | Det låter väldigt trevligt! Jag har nära till det mesta tycker jag! Järntorget har jag också hört att man bör akta sig för, dessutom är jag ingen krogråtta, så det blir nog inte så svårt! | |
| Intet | 2008-07-02 17:35 | |
![]() | Gå till badpalatset å plaska. :D | |
| imw | 2008-07-02 18:30 | |
![]() | Hej Taka! Jag rekommenderar lite traditionell eskilstunakultur; ett besök i Rademachersmedjorna. I Järnsmedjan kan du träffa på mig 2-3 dagar i veckan, kl 10-16. Säg "betapet" när du kommer. Om nån svarar så är det jag! Välkommen! Ingrid hobbysmed i sméstan | |
| Taka | 2008-07-02 18:41 | |
![]() | Vad kul! Då kanske jag kan komma förbi någon gång och plåta lite smedbilder? :) | |
| imw | 2008-07-02 18:46 | |
![]() | Det går bra. Jag kan dra på ässjan lite extra. :) | |
| Taka | 2008-07-02 18:53 | |
![]() | Låter kanon! Har dock ingen aning om vad en ässja är för något :P | |