Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 780 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 17:07 | |
![]() | Jordnötssmör Har någon tips på vad man kan göra med jordnötssmör mer än bara ha på mackan eller göra sås av? Jag köpte en jätteburk knaprigt jordötssmör för att jag fick ett vansinnigt graviditetssug efter det fast jag aldrig har ätit det förr, nu har jag ätit ett par mackor och är inte sugen alls längre. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-02 17:10 | |
![]() | Man kan nog blanda jordnötssmör i både kakor och matbröd. De kan man ju frysa och ha kvar länge. | |
| Bitte - Administratör | 2008-07-02 17:11 | |
![]() | Baka på den ,, sockerkakor, Muffins, småkakor, Bitte | |
| Alakai | 2008-07-02 17:11 | |
![]() | Du kan göra jättemycket, förutom att mörda någon med det.. Du kan klegga in i kyckling, ha svamp-yoghurtsås till eller bara baka in i maränger och hoppas på det bästa. Varning för att använda i baklagning bara, det blir tjockt tjockt tjockt och man orkar ingenting. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 17:12 | |
![]() | Det där med kyckling lät lite spännande. | |
| Alakai | 2008-07-02 17:13 | |
![]() | Inte bara kyckling, youghurt passar även utmärkt till frukost med flinkor och maka. | |
| Bitte - Administratör | 2008-07-02 17:35 | |
![]() | Kycklinggryta med jordnötssmör 4 personer (ca) 1 Hel Kyckling (delad) eller motsvarande i kycklingfilé (3-4 filéer) 2 Gula Lökar 1 Burk Hela, Skalade Tomater ½ Burk Vatten (med fördel en grönsaksbuljongtärning för fylligare smak) Kryddor: Paprikapulver (rikligt, ca 2 matskedar) Svartpeppar Cayennepeppar efter smak 2 msk jordnötssmör Bryn kyckling och lök. Krydda med svartpeppar och paprika. Tillsätt tomaterna, buljongen och späd till lämplig konsistens med vatten. Koka ca 15 minuter, tillsätt jordnötssmöret och låt puttra i ca 5-10 minuter. Krydda med cayennepeppar efter smak. Ska ha en lagom krämig konsistens. Serveras med kokt ris och gärna en god brödbit och en sallad till. Har inte testat med soltorkade tomater i, men kan tänka mig att det skulle vara redigt gott också. Bitte som fått detta av en kompis | |
| Huzan | 2008-07-02 17:46 | |
![]() | ha på macka men med sylt..så gör man i det dära stora landet! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-02 17:51 | |
![]() | Jag minns när Elvis dog. Elvisp (Elvis Presley). Det stod i tidningarna att hans kvällsfika var en limpa skuren på längden med jordnötssmör och jordgubbssylt ovanpå. Vet inte om det var pga det han dog, men synd iaf att världen förlorade en så stor artist. | |
| lazy jane | 2008-07-02 17:56 | |
![]() | Bästa receptet! ...och bästa användningen av jordnötssmör :) Snickers ca 200 g jordnötssmör av söt krämig typ (Mona Lisa, Mississippi Belle..) gärna med bitar. 2 dl sirap 1 tsk vaniljsocker 1 dl socker 8 dl krossade cornflakes 100-200 g choklad Smält jordnötssmör, sirap och strösocker tillsammans i en kastrull. Blanda i cornflakes och vaniljsocker. Slå allt i en liten långpanna täckt i bakplåtspapper. Smält chokladen och häll överst i långpannan. När det har stelnat, skär det i småbitar. | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-07-02 17:57 | |
![]() | Mamsen brukar göra urgoda snickerskakor, jag har inte nåt hemma men det finns en massa om man googlar typ: web.telia.com/~u1320...sk akor.htm | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-07-02 17:59 | |
![]() | ah där hann du posta straxt innan mig:) | |
| Söt som salt - Ej medlem längre | 2008-07-02 18:18 | |
![]() | Blanda med stark senap och ha på grillkorven. Eller varför inte koka upp med tomatsås, vitlök, lite riven muskot så har du en läcker pastasås. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 18:45 | |
![]() | Tack för alla goda tips och recept! Jag måste genast prova. Mommesfrites, Var det inte jordnötssmör och skivad banan Elvis hade på mackorna? Det har jag läst någonstans. :0) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-07-02 18:55 | |
![]() | Haha, jag var tvungen att kolla :) Så här står det: Elvis Presley hade en favoritsmörgås. Fools Gold. Recept. Ta en limpa, gröp ur den.Kleta på rejält med smör på utsidan och värm den iu ugnen. Fyll med en burk jordnötsmör, en burk sylt, ca ett halvt kilo stekt bacon. Sen är det bara att äta. Bon appétit! | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-02 19:18 | |
![]() | Sylt och bacon på samma macka huuu! :0) | |