Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 780

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ballerina2008-07-03 18:05
Antal inlägg: 1726

Att ångra det man aldrig gjorde!
Hola!

Jag tror att jag har kommit in i en 20-årskris :/ Jag är extremt spontan som person och jag vill inte göra saker förhastat men samtidigt så vill jag inte när jag är 80år ångra allt jag inte gjorde. Nån som är i samma sits och har nån bra metod för att komma fram till för och nackdelar, har redan provat med listor. Ska man följa hjärtat eller hjärnan? :S

trashone - Ej medlem längre2008-07-03 18:07
Antal inlägg: 18678

Plånboken.

trashone - Ej medlem längre2008-07-03 18:08

Sen verkar alla ha en kris vid 20-23. Jag köpte hus då :D

Ballerina2008-07-03 18:10

trashone

haha men plånboken är inte problemet. :P

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-03 18:12
Antal inlägg: 9141

För- och nackdelar med vad? Att vara spontan?

gentle2008-07-03 18:12
Antal inlägg: 48

Tycker det är en skitviktig grej att ta upp!
För mig är det vikigt att våga gå sin egen väg. Göra saker, eller rättare sagt prioritera saker man verkligen vill. Man kanske inte behöver ha hela sitt liv inplanerat. Lev livet och gör saker som du tycker är skoj och som du tror på... mitt tipps!

trashone - Ej medlem längre2008-07-03 18:12

Okej hjärnan då, så slipper man sitta och ångra allt man faktiskt gjorde ;)

dr indianJAN - Ej medlem längre2008-07-03 18:12
Antal inlägg: 72

Ring McDonalds, dem brukar ha svar på det mesta. Dem vet alltid vad klockan är när jag ringer och frågar.

illiterate - Ej medlem längre2008-07-03 18:14
Antal inlägg: 6521

Sannolikheten är relativt stor att man blir senil och ändå glömmer allt man gjort. Satsa på att inte göra saker du ångrar för stunden, och göra bara saker du verkligen vill. Det är lättare att skjuta upp något än att göra något ogjort.

trashone - Ej medlem längre2008-07-03 18:14

Skulle jag varit 20 nu hade jag svarat hjärtat.. så eh go for it.

*åker o badar*

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-03 18:15

Det finns alltid saker man önskar man gjort när man är 80, oavsett hur mycket du gör fram tills dess, så sluta oroa dig över det och gör vad som gör dig lycklig nu istället.

emmylicious2008-07-03 18:32
Antal inlägg: 4501

Det var bra sagt tyckte jag.

Ballerina2008-07-03 18:42

För och nackdelar med att lämna allt för att upptäcka nya saker. Jag har ett tryggt förhållande men jag känner att jag har behov av resa och göra saker som jag alltid har drömt om. Nu bor jag iof. i Spanien över sommaren, men jag skulle t.ex gärna dra till sydamerika i ett halvår och använda spanskan, men vad skulle hända med mitt förhållande? Är det värt det? Det är ju bara jag som kan svara på det, men hur får jag reda på det? Jag vill ju göra en sak, men jag kan inte räkna med att behålla min kille om jag bara drar på en massa äventyr hela tiden. Risken är att jag kommer binda mig och skaffa ett fast jobb och barn och att det fortfarande kommer att kittla i benen på mig. Jag vet inte vad som skulle göra mig mest lycklig. Om jag drar ut och reser så kanske jag tappar mitt livs stora kärlek. :/

le-lou2008-07-03 18:56
Antal inlägg: 17500

jag ångrar att jag inte köpte en grävskopa och for till Örebro.
jag ångrar att jag inte drämde till kvinnan som stod i parken och slog sin hundvalp så den skrek i högan sky. Istället gick jag förbi :(.

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-03 18:56

Ballerina: Om han är ditt livs kärlek så borde han väl vara viktigare än allt annat? Och om han känner lika inför dig med så borde han väl kunna tänka sig att fara runt lite med dig för att få ha dig kvar?

ingson2008-07-03 19:05
Antal inlägg: 4285

Alltså, jag närmar mig 80. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Vill ju inte ångra mig när jag är 100.

Ballerina2008-07-03 19:10

Nattravn

Hmm vore gött om det var så enkelt, men man har olika viljor och man måste uppoffra sig men till vilket pris? Och vad säger att man inte kan hitta varandra igen? men vågar man ta den chansen? Jag lägger alla mina pengar på att resa och han lägger alla sina pengar på gitarrer. Vem ska begränsa vem? Eller måste man begränsa varandra? :S

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-03 19:18

Ballerina: Men uppoffringar var ju precis det jag menade. Han kan väl följa med och spela gitarr medans ni reser? Varför måste någon av er ge upp sin dröm för den andras skull, ni kan väl hjälpa varandra till det liv ni vill ha, inte välja ett av dem?

Din lust till att resa och hålla igång är ju en del av dig, gillar han inte den lär det ju inte funka i längden ändå? Eller tror du att du kan göra dig av med den lusten?

Ballerina2008-07-03 19:37

Haha ja man hade ju alltid kunnat hoppas, men att resa är inte gratis :/ jag lägger som sagt alla mina pengar på att resa. Min kille vill jätte gärna resa, men han vill lägga pengarna på 1000 andra grejer också :( Jag vill inte välja, men ska jag resa bort i ett halvår så går det inte att vara tillsammans. Förhoppningen är väl att man kan bli tillsammans igen. Men om jag nu drar ut och reser och vi inte hittar tillbaka till varandra kommer jag att ångra mig då? Det känns som om jag kommer att ångra mig hur jag än gör. :(

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-03 19:41

Ballerina: Du vet vad du har, och om du tycker om det, kanske du inte ska riskera det. En resa kan du ju inte sakna, om du aldrig genomför den. Den kanske till och med visar sig vara en besvikelse. Om du är nöjd med livet du har med honom, är det kanske bättre att sluta tänka på vad annat du vill göra som du inte har råd med om du ska ha kvar honom. Skaffa andra saker att göra istället för resa. Det måste ju finnas NÅGOT annat som är kul att lägga tankeverksamheten på? Så kanske ni kan göra de där roliga resorna senare i livet när ekonomin är annorlunda, eller så.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?