Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 776 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-04 16:25 | |
![]() | Anorexi, bulimi eller binging, lättast att bota? Jag snackade med en kompis om ätstörningar häromdagen, efter att vi hade sett ett program om det på tv. Hon trodde att bulimiker var svårast att bota eftersom de ändå äter men håller vikten. Jag tror själv att det de kallade för binging (hetsätning utan kräkning efteråt) var svårast, för de människorna blir ju rejält överviktiga och därför uppgivna och tenderar att äta ännu mer. Anorektiker måste ju äta ibland annars dör de ju ganska fort? Så de borde ju vara lättast att få att äta? Jag vet inget om ämnet men fann det ganska intressant och tänkte höra om någon som vet något har åsikter? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-04 16:28 | |
![]() | Känns som om den här tråden borde vara under seriöst? | |
| jeehunmoon | 2008-07-04 16:31 | |
![]() | Ditt uttalande om att överviktiga blir uppgivna och tenderar att äta ännu mer tror jag du kommer få rätt mycket respons för, såväl för som emot. Anorexi är inte botad bara för att personen i fråga får i sig tillräckligt för att leva. Tror att det är svårt att få ett trovärdigt "korrekt svar" i den här frågan. De som har erfarenhet och fakta om det ena av alternativen kommer att få det mycket svårt att se vinklarna och problemen för de andra två om du nu ville veta vad jag siar om i en kommande diskussion. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-04 16:33 | |
![]() | De "bingare" som var med i programmet var inte bara lite överviktiga de var i 200 kilosklassen. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-04 16:35 | |
![]() | De förklarade sitt beteende som att de bara måste vräka i sig mängder med mat även om de inte var sugna, det var som ett inre tvång. | |