Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 611 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SaraAras | 2008-07-04 21:14 | |
![]() | Favoritrecept Vilket/vilka är ditt/dina favoritrecept? Förrätt, varmrätt, efterrätt, bröd mm mm.. Här är två av mina absoluta favoriter: Gryta 1 pkt bacon ca 800g fläskfilé 1 st gul lök 2 vitlöksklyftor 1 liter champinjoner 2 ölkorvar 2 dl matlagningsgrädde 2 dl créme fraiche soja salt, peppar Skär baconet i bitar och stek, häll över i en gryta. Skiva fläskfilén i ca 3 cm tjocka skivor och stek runt om, häll över i grytan. Skiva och stek gul+vitlök och häll över i grytan. Häll på grädden och fraichen och låt puttra i ca 10 min. Krydda med salt, peppar och soja. Skiva ner ölkorven och låt alltsammans puttra i ca 5 min. Servera med ris! Annanaspaj Degen: Fyllningen: 150g smör 2 dl créme fraiche 3 dl mjöl 1,5 dl socker 1 dl socker 2 tsk vaniljsocker 1 tsk bakpulver 1 ägg 1 burk krossad annanas Smält smöret och låt svalna lite. Blanda sedan smöret och resten av alla degingredienser och tryck ut i en pajform. Ställ in i kylen. Låt annanasen rinna av ordentligt i ett durkslag. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner fraichen och vaniljsocker. Rör sist ner annanasen. Häll fyllningen i pajformen och grädda i ugnen (200grader) 15-20 min. Låt pajen svalna något och servera sedan med vaniljglass! Låt höra era favoriter! | |
| megasen | 2008-07-04 21:32 | |
![]() | Italiensk fläskfile Fläskfile Mozzarella 200 g Basilika färsk Parma skinka ett pkt Soltorkade tomater ca 5 st i marinad Ta en fläskfile....skär en skåra nästan helt igenom. Fyll filen med mozzarela, hackade soltorkade tomater, parmaskinka och hackad basilika. Vira bacon runt hela filen. Helstek den i stekpanna till den fått färg. Sen lägg filen i en ungsfast form och in i ugnen 200 grader ca 40 min.... Servera med sallad, och bröd till. Efterrätt Färska/Frysta bär Vispad grädde Hackad/riven choklad över Låt det smaka Tack för mig | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-04 22:38 | |
![]() | Tag fram en morot ur påsen i kylen. Låt den ligga på bordet ca 3 minuter. Under tiden, passa på att slå över ett glas kallt vatten i just ett glas. Ät sedan moroten och avsluta med att dricka vattnet ur glaset. Billigt, gott, nyttigt. | |
| Ninnin | 2008-07-04 23:34 | |
![]() | Den här kycklingen är väldigt enkel att göra och megagod att äta: sötman, sältan och den rökiga smaken gifter sig med varandra. ;-) 4 kycklingfiléer 12 skivor bacon 125g getost (Chevre) 2 msk timjan 2 msk honung salt peppar Gnid in timjan i kycklingen varefter du gör ett litet snitt i filéerna. Placera getosten i snittet samt salta och peppra. Därefter lindar du in kycklingen i bacon och gnider in allt i honung. Lägg in i ugnen på 180 - 200 grader i cirka 35 - 45 minuter. Servera gärna till rostade rotsaker, klyftpotatis, pasta eller ris och god sallad till. | |
| Bitte - Administratör | 2008-07-04 23:42 | |
![]() | www.betapet.se/forum...am p;page=0 www.betapet.se/forum...ad id=11178 Bitte | |
| Ninnin | 2008-07-04 23:45 | |
![]() | Nattvran. Jag skulle definitivt ha skalat moroten först. Men annars låter det som en perfekt vardags-snacksrecept. :-P | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-04 23:46 | |
![]() | Äh, lite skit rensar magen (aka jag orkar inte skala). | |
| zmiley | 2008-07-05 00:05 | |
![]() | En strimlad fläskfile som får fräsa med en skivad purjolök, för att senare få sällskap av en trea grädde och en stöddig sked röd currypasta är väl inte direkt giftasmogen efter sisådär 40 minuter under lock, men funkar ändå riktigt bra ihop med en bytta pilaffris och ett par, tre flaskor rött. I brist på annat kan man alltid runda av med en irish coffee och ett vaniljhjärta. | |
| Ninnin | 2008-07-05 21:34 | |
![]() | Megasen. Gjorde din rätt till middag idag, det blev en succé! Tack för receptet! :-) | |
| SaraAras | 2008-07-05 22:41 | |
![]() | Har recepten, förutom nattravns favorit för den kommer jag nog ihåg i huvet! | |
| SaraAras | 2008-07-05 22:42 | |
![]() | "har sparat recepten" skulle de ju stå! haha | |
| emmasilen | 2008-07-13 19:54 | |
![]() | gött | |
| Pococurante | 2008-07-13 20:30 | |
![]() | 2 ägg 3 dl socker 1/2 tsk salt 4 msk kakao 1 tsk vaniljsocker 1,5 dl mjöl 100 g smält margarin Ner i en smord form med kokos längs kanterna och i botten, 175 grader i ugnen i en halvtimme. Görs den med kärlek blir den underbart god! | |