Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-07-04 23:30 | |
![]() | Munken som sålde sin Ferrari Är en ganska intressant gör-dig-själv-lycklig-bok , med olika tekniker om hur man skalll må bättre. Ibland kan sådan där livsvisdom stå mig uppp i halsen och denna ramnhistorien känns väl lite tunn, men ändå jag gillar den. Mycket går ut på att finna sin egen mening/uppgift i livet som man mår bra av, och flera tekniker handlar om att diciplinera sitt tänkande så att man fokuserar på positiva och krativa tankar istället för deprimerande och destruktiva. en tanke han har är att de tio minuterna före och efter sömn är då man är närmast sitt undermedvetna så de minuterna skall man vara extra uppmärksam att inte ta in giftiga tankar och intryck som te tevenyheterna. | |
| Ninnin | 2008-07-05 00:24 | |
![]() | Jag tror mycket på det där med positivt tänkande. Har man skavsår i en fot så får man vara glad för att inte ha det i båda. Så försöker jag leva själv. Jag hade ryggskott ett tag sen och efter det är jag superlycklig för varje dag jag kan gå som vanligt och till och med springa, hoppa och skutta. Leva här och nu. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-05 01:05 | |
![]() | Jag brukar titta på South Park, det blir jag tillfälligt lycklig av. Men detta är tyvärr en förgänglig lycka. Men endorfiner som endorfiner. Alla är vi beroende. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-05 01:09 | |
![]() | Hittade ett kul tips på Expressens hemsida. Det fick i alla fall mig att bli lycklig (att läsa det): 4. Vila som rådjuret Se framför dig ett rådjurskid som vilar med nosen på sin luddiga svans. Cirkelformen är en klassisk energiform. Ta några lugna andetag ända ner i bukens nedre del. Tillåt dig att sjunka in i känslan av att vara ett vilande rådjur. Njut av kroppsupplevelsen. Känn hur varm och mjuk energi löper genom kroppen. Känn hur din kropp blir vital och positiv. | |
| carinau | 2008-07-05 01:13 | |
![]() | Den boken fick jag nyligen, men den åkte rakt in i bokhyllan i väntan på bättre tider. Kanske ska ta och plocka fram den igen. Verkar ju riktigt intressant. | |
| Ninnin | 2008-07-05 01:15 | |
![]() | endorfiner är endorfiner. Skönt, som efter sex och dyl. Men dopaminer. Det kan du få om någon berömmer dig eller om du tar två glas vin. | |
| Ninnin | 2008-07-05 01:18 | |
![]() | Det handlar fortfarande om positivt tänkande. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-05 01:19 | |
![]() | Jag blev dock immun mot dopamin under min uppväxt, fick allt för mycket beröm hela tiden. | |
| Nasty Nimrod | 2008-07-05 01:45 | |
![]() | carinau: Under bättre tider behöver du väl inte boken lika mycket? | |
| carinau | 2008-07-05 17:04 | |
![]() | Nasty Nimrod: Så sant, så sant... | |
| y not | 2008-07-05 17:08 | |
![]() | en sak den säger är att meningen med livet är att ge det mening, och utforska i dig själv vad du verkligen vill göra och lägg sen ner alla din energi på att göra det | |
| carinau | 2008-07-05 19:11 | |
![]() | Den verkar påminna en del om Alkemisten, som är en annan helt fantastisk bok om just det där med att följa sina drömmar. Jag antar att du redan läst den med, y not. Rekommenderas annars mycket varmt. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-05 19:18 | |
![]() | Follow your bliss. Mitt nya motto. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-05 19:19 | |
![]() | Det låter som ett farligt motto. | |
| y not | 2008-07-05 22:28 | |
![]() | jo jag har läst det mesta av Coelho och det är några jag tycker väldigt bra om, förutom alkemisten , Djävulen och fröken Prim, Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät, samt Veronica, alla tre ingår i en trilogi. Dessa böcker är som böcker mycket bättre då det är romaner om de även förmedlar ett budskap. Munken är en ganska tunn ramberättelse, men lätta och handfasta tekniker som man kan ta till sig i vilken grad man vill. Jag skulle nog snarare jämföra den med nionde insikten då som också är en bok med ungefär samma budskap. Nämligen att vi kan påverka våra liv väldigt mycket med hur vi tänker och vår egen medvetenhet. För mig kom den här boken som en viktig påminnelse och genom sin enkelhet tilltalar den mig mycket, men förvänta dig absolut inte sammma litterära klass som Coelho | |