Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 19 635 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-07-09 15:38 | |
![]() | Vad brukar du bära med dig i din väska, och varför? Själv har jag alltid ett par pennor och en liten anteckningsbok. Bra att ha för att skriva ner namn och nummer, fylla i scrabble-protokoll och skriva ner de formuleringar som jag plötsligt kommer på som går att använda i dikter eller texter senare. Nycklar, mobil, plånbok. De där sakerna som jag alltid får springa och leta efter om de inte ligger på sin plats i väskan. Läppglans och hårsnoddar är "bra att ha grejer" när man ska någonstans. Sådana där flygblad som delas ut på stan, som jag nästan aldrig läser, utan antingen kastar sedan, eller använder för att skriva något på. Välkommen med egna exempel på vad du brukar ha i väskan och skriv gärna varför! :-) | |
| ooord | 2008-07-09 15:41 | |
![]() | Det åttonde budet säger: "Du skall inte bära färskt vetebröd i din väska" Det brukar jag följa. | |
| johndeere | 2008-07-09 15:41 | |
![]() | Jag har aldrig förståt mig på att ha väska. Allt jag har har jag i fickorna. Inga av mina vänner har väska. Det ska bli intressant att se vad ni har med er. Kul grej det här, har alltid undrat vad som finns i en väska. En del har ju jättestora väskor, man skulle tro att hela deras liv finns i den. | |
| Taka | 2008-07-09 15:45 | |
![]() | Kamera plus objektiv. | |
| bitteberg | 2008-07-09 15:49 | |
![]() | nycklar så man kommer hem,plånbok så man har pengar,mobilen så man kan ringa, läppglans...behövs många ggr under dagen ,lypsyl,kalender om man ska kolla datum för fest eller träff eller nått ,sockerfritt tuggummi kan vara gott ibland.,nagelfil om en nagen blir vass ..eller en kompis nagel ,alvedon mot huvudvärk om man skulle få det...,penna..utifall man vil skriva något..tror det var allt | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-09 15:51 | |
![]() | Jag har så ofantligt många väskor, och alla innehåller sina speciella saker. Nåt som flyttas runt till väskan för dagen är plånbok och nycklar. Min väska jag hade idag innehåller utöver ovanstående: 4 plektrum, öronproppar, åksjuketabletter, alvedon, läppstift, kalender, 4-5-6? pennor, en tandläkarlapp, gamla konsertbiljetter, tuggummiask ("oh god im totally wasted, did we make out?"), min nintendo ds och tillslut en orange plastring som är dotterns. Allt detta verkar väl fullständigt nödvändigt! Och johndeere. Det är extremt fult med byxor vars fikor putar då de är fulla av nycklar eller plånbok eller så. Och hur skulle du få plats med allt ovanstående superviktigt som jag nyss skrev i dina brallor? Krävs ju typ modellstorlek sopsäck på de byxfickorna. | |
| nystan1 | 2008-07-09 15:52 | |
![]() | Herregud, jag har hur mycket som helst i min väska. Plånbok, nycklar, mobil, handsfree, paraply, cigaretter och tändare, tuggummi, kalender, bok, mp3, batterier, lite olika läppglans, lypsyl, plåster, tops, nagelknipsare, spegel, en sån där plastplupp som man har till kundvagnen istället för ett mynt, penna, tandborste, tandkräm, nagelfil, tandtråd, extra kontaktlinser, ett litet sykit och bomullstussar. Det här var nästan pinsamt.. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-09 15:53 | |
![]() | Ett par nöttter. | |
| nystan1 | 2008-07-09 15:53 | |
![]() | Om jag ska ut åker det med deo, smink samt hårspray också. | |
| Miss_jk | 2008-07-09 15:54 | |
![]() | Mobil, litet sy-kit, nyckelkort, cigaretter, tuggummi, liten burk hårspray, deo, parfym, plåster, astmaspray, liten borste, tamponger, ögondroppar, lypsyl, läppstift, mascara, spegel, nagelfil, öronproppar, liten träbit, tändare, plånbok, pass, nycklar och busskort. | |
| Miss_jk | 2008-07-09 15:55 | |
![]() | Kalender också! | |
| Miss_jk | 2008-07-09 15:56 | |
![]() | Utöver detta har jag nästan alltid en påse med mig också. Där finner man paraply, bok, frukt och matlåda. | |
| nystan1 | 2008-07-09 15:57 | |
![]() | Tack miss_jk, nu känner jag mig mindre ensam. | |
| Miss_jk | 2008-07-09 15:58 | |
![]() | Ja, vi hade ganska lika innehåll... =) | |
| johndeere | 2008-07-09 15:59 | |
![]() | andraideal. Det jag har i fickorna är bara en mobil och plånbok och båda är jättetunna. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-09 16:01 | |
![]() | "nagelfil om en nagen blir vass" - Haha. Alltså. Vadå? När man är ute på sträcka Y som leder mellan byggnad A och B så kommer man plötsligt på: "Oj, nu är tumnageln vass känner jag, det brukar den bli när jag går förbi lingonbuskar, och jag som inte kommer in i byggnad B med en vass tumnagel! Tur jag alltid har med mig en nagelfil". Sedan så blir det ett virvlande yrväder och så låter det "nananana, BATMAN", sen så står tiden stilla exakt 2,7 sekunder, varefter allt ser ut som innan, och livet bara går vidare? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-09 16:01 | |
![]() | andraideal: Vad ser bäst ut på en man, sopsäckfickor, eller en handväska? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-07-09 16:02 | |
![]() | Plånbok med allt vad en sådan brukar innehålla, Nintendo DS med mängder av spel, nycklar, mobltfn, nicorette, pennor, pocketböcker, solskyddskräm, kvitton, hårsnoddar, solglasögon, mascara, filofax, mp3-spelare...en väskstöld hade varit katastrofalt. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-09 16:03 | |
![]() | Nattravn. Handväskor, fast mer då en axelremsväska eller liknande. Jag har för övrigt ingen handväska kom jag på, alla mina är axelremsväskor. I stort sett alla mina vänner, män som kvinnor, har nån typ av väska. | |
| nystan1 | 2008-07-09 16:07 | |
![]() | Varför "behöver" tjejer (oftast) ha med sig så mycket mer saker än killar? Jag anser mig behöva all skit jag släpar runt på i min väska. Min sambo däremot skulle inte behöva nån väska såvida han inte skulle resa bort, bilnyckeln i ena fickan och plånboken i andra så är han klar sedan. | |