Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 615

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grönöga - Ej medlem längre2008-07-11 19:19
Antal inlägg: 5570

Idealkvinnan/mannen?
Tar mig här friheten att starta en ny tråd på Oceanos tema. Dock gör jag en liten ändring, jag låter frågan inkludera både män och kvinnor.
(Jag känner Oceano privat och tror mig veta att detta är okej...)

Då försöker vi igen då...

Nu har det varit så många trådar om olika ideal på både män och kvinnor. Med hår eller utan. Med fisar eller utan.
I den här tråden vill jag stilla min nyfikenhet med att få reda på vad män/kvinnor egentligen vill ha. Hur ser eran idealkvinna/man ut och vad ska hon/han ha för egenskaper?

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-11 19:23
Antal inlägg: 1045

Allmänbildad, god slutledningsförmåga, nutidsorienterad, snabbtänkt, vältalig, kunna föra sig i olika sammanhang.

Konservativ, talande ögon, vacker röst, tilltalande ansikte, markerad midja, väl underhållen fysik, driven och självständig, flerspråkig, vacker stuss, fylliga läppar, lagom mycket byst, varmt leende, ondskefullt leende :)

Strukturerad, ej överanalytisk, karaktäristiskt skratt, bokstavstroende, pragmatisk, förtjust i resor...

Det finns nog en hel del utöver det, men ovanstående är en bra början.

bennyboll - Ej medlem längre2008-07-11 19:24
Antal inlägg: 8806

Nu kanske jag kan svara...

Min idealman ska vara stor ( ingen liten fjant på 70 kg inte=) ska kunna ta hand om mej då jag vacklar ( o det gör jag inte i första taget)
Ha en STOOR portion humor och utseendet spelar inte så stor roll faktiskt...Hel o ren förståss!!

Incognito2008-07-11 19:26
Antal inlägg: 133

Finns bara ett svar: Att kunna ge och ta emot kärlek (lika viktigt)

trashone - Ej medlem längre2008-07-11 19:27
Antal inlägg: 18678

Jag tror inte jag skulle klara att leva med min idealman. Felfritt får mig att känna mig så underlägsen.

Maradona19862008-07-11 19:27
Antal inlägg: 1801

Eller bara se ut som Shakira, så ordnar sig nog resten så småningom :)

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-07-11 19:30
Antal inlägg: 3298

Jag propsar fortfarande på andra ideal!!!

oceano - Ej medlem längre2008-07-11 19:33
Antal inlägg: 1563

Det är helt okey grönöga:-) Får se om det går bättre den här gången;-)

Min idealman ska va längre än mej. Inte för mager och inte för stor, lite "lagom".
Han får inte va för fåfäng och inte begära det av mej heller.
Ha bra självförtroende och ta initiativ. Han får absolut inte va prylgalen, utan kunna glädjas över det enkla i livet.
Mycket humor och självständig.
Han måste kunna stå ut med att jag är mån om min frihet.
Till slut så får han inte lida av svartsjuka!

oceano - Ej medlem längre2008-07-11 19:34

Men en idealman behöver ju inte betyda att han är felfri trashone!
Ett ideal kan ju vara att han kan stå för sina brister te.x.

trashone - Ej medlem längre2008-07-11 19:36
Antal inlägg: 18678

Frågan var ju mitt ideal. Skulle jag måla upp en idealbild av en man så vore han felfri.

Kanske brist på självförtroende som gör att jag just nu inte har ett ideal. En vag förhoppning finns.

_Robban_ - Ej medlem längre2008-07-11 19:37
Antal inlägg: 729

Här kan man ta del av vad några andra medlemmar ansåg, när det begav sig.

www.betapet.se/forum...am p;page=0
www.betapet.se/forum...am p;page=0

le-lou2008-07-11 19:37
Antal inlägg: 17500

Idealmannen älskar mig, är ärlig, har mycket och skadad humor och en rejäl portion självdistans.
Min pojkvän upp i dagen actually :)

oceano - Ej medlem längre2008-07-11 19:37

Ok, då förstår jag vad du menar:-)

E_Cantona2008-07-11 19:38
Antal inlägg: 1765

Mitt ideal är den kvinnan som får mig att känna mig hel, utseende är egalt dock har jag kommit på att under 150 cm blir lite knas då jag nästan är 190 cm själv:) det viktiga är hur hon är, tillit och förtroende är viktigt åt båda hållen.

_Robban_ - Ej medlem längre2008-07-11 19:53
Antal inlägg: 729

Jag håller med E_Cantona. En kvinna som får mig att känna mig hel.
Att bli älskad förbehållslöst trots fel och brister som vi ju alla har. Riktig kärlek uppstår när två människor känner en absolut tillit till varandra och en osviklig trygghet i relationen. Att veta att vad som än händer är det "vi två". Det är vi mot världen. :
Så drömkvinnan är hon som jag kan känna detta för. Sedan gäller det bara att hon känner samma sak för mig, så är det klappat och klart.

monsterli2008-07-11 19:57
Antal inlägg: 22

min idealman äter inte kött, tror på samma saker som jag gör, har en oerhört snygg klädstil, markerade kindben och gärna massa miljoner tatueringar.

han bör vara riktigt rolig, intelligent, barnslig, impulsiv, störd i huvudet, stark mentalt, hjälte och så måste han gilla mig.

grönöga - Ej medlem längre2008-07-11 20:00

Min idealman är intelligent, har en bred kompetens, god allmänbildning och en rejäl portion med egna åsikter som han vågar stå för och inte bara säger "ja och amen" till allt jag eller andra säger.
Han får väldigt gärna vara längre än mig, jag vill kunna känna mig som en "svag kvinna" (även om jag i ordets rätta bemärkelse inte är och inte vill vara det) och krypa in i hans trygga famn. Han ska vara lyhörd för mina behov och känslostämningar. Ha en god humor och kunna vara busig, men även seriös och allvarlig. Ha egna intressen och låta mig ha mina. Ha en respekt för det individuella behovet av "egen tid" som jag har till mina olika hobbies så som glasmålning, teckning, glasgravering mm.

Och tänka sig, jag har funnit honom! =))

Jag lärde känna min man genom betapet och hade ingen aning om hur han såg ut, när jag väl träffade honom så fanns det redan känslor och jag kunde bara konstatera att han "mer än dög" som han var ;)

grönöga - Ej medlem längre2008-07-11 20:02

Dessutom så står han och diskar just nu, kan inte bli bättre än så va.... ;)

vita_syrener - Ej medlem längre2008-07-11 20:06
Antal inlägg: 22144

Mitt ideal är mannen som är öm och kärleksfull, som respekterar, ser och bekräftar mig. Att bli älskad på ett kravlöst sätt. En man som står vid min sida-osvikligt- trots fel och brister. Kan man dela glädje och sorg då är kärleken total. En man som fyller tomrummet i mitt hjärta, honom älskar jag oavsett hur han ser ut. Det som räknas är inre kvalitet.

ordhämnaren - Ej medlem längre2008-07-11 20:07
Antal inlägg: 1045

vita_syrener, låter ju precis som jag :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?