Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 635 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-07-13 14:38 | |
![]() | *** ormskräck *** Jag vet att en del har ett rent *H-vete* den här årstiden pga av Ormfobi... Man kollar vartenda steg man tar ifall att det kommer en orm....sen kvittar det om det är en kopparorm eller huggorm... Alltså kontentan av detta är att man kan INTE alls njuta av den svenska sommaren..... Oftast kommer Orm / Reptilskräcken av att man faktiskt har blivit skrämd säkert redan som litet barn.... En sån mamma har jag.....hon skrämde vettet ur mig... Plus att jag som barn blev biten av en VIT orm....det visar sig att huggormar är inte alls så jätteovanliga att dom blir albino..dock är just den ormen den enda vita jag har sett.. Så blev jag stor och faktiskt vuxen till slut :) Så kom dagen så en fin vän omkom i en bilolycka...allt blir ju kaos då.... Men det förde med sig att jag bestämmde mig för att göra mig av med alla mina rädslor....bearbeta en i taget... Jag började med det äckligaste jag visste..... Nämligen ORM....ve och fasa ...hur skulle jag klara det här ?!?!??! Jo...jag började med att titta på ormar på behörigt avstånd.....sen fick andra ta upp dom...sen fick jag klappa på dom lite....osv.... På den vägen är det..... Nu lever jag ihop med 6 ormar och lika många ödlor och njuter av livet.... Givetvis har man respekt för djuren.....och som säkert även den mest ormrädde vet så hugger inte huggormen förrän den känner sig väldigt trängd... Det är ju djurens beteende...att skydda sig... Det gör ju även vi människor.... Du som har ormfobi...försök att träna dig....det går....se på mig den mest ormrädde någonsinn tror jag... Man får en trevligare sommar om man inte letar orm :) | |
| Suds McDuff | 2008-07-13 14:43 | |
![]() | Grattis för att du blivit av med din fobi! Men nu får du förklara en sak, varför i hela friden skulle man vilja ha en orm som husdjur?? | |
| ANDERStG | 2008-07-13 14:45 | |
![]() | Såg en huggorm idag. Första gången jag sett en levande ute i naturen. Den var vacker. | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-07-13 14:59 | |
![]() | Det är ju vackra djur.....lena...varma ...gosiga :) | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-07-13 15:01 | |
![]() | Huggormar är rätt facinerande.....ingen är den andra lik ! | |
| mrperfect | 2008-07-14 02:01 | |
![]() | Jag är ju naturintresserad så jag snokar gärna efter ormar. ( får jag rött kort nu ? *orolig* ) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-14 02:04 | |
![]() | inte då...jag är busrädd för ormar så av mig får du rött kort:) | |
| vindsus86 | 2008-07-14 03:47 | |
![]() | då jag var yngre hade jag en fobi. för missbildade människor. både såna som fötts så och såna som typ blivit av med armar och så. ja. jättehemskt av mig. så elakt. men det är faktiskt sant. om jag såg någon med en arm eller ett ben, till exempel, så blev jag helt orkeslös, mådde dåligt och fick ångest. en gång överraskades jag av en kvinnas armstump i duschen när familjen besökte ett badhus. jag liksom vände mig om och den var där. jag blev helt förstörd, hamnade i någon chock med feber och låg under en handduk och skakade tills vi gick därifrån igen. såfort jag tog mod till mig att kolla ut på människorna från under handduken så tyckte jag det såg ut som att alla saknade kroppsdelar. jag vet inte vart jag fick den fobin från. mamma har en kompis som föddes med en arm och när jag var ungefär elva (det där andra hände då jag var 9) så skulle hon komma och besöka oss hemma. så jag drog ut på tiden jättelänge tills jag gick från skolan och jag gick hem till kompisar för att slippa gå hem till mig och det hela slutade med att jag stod och skakade ute på altanen och grät efter och bedjade denna kvinnan att ta på sig långärmad tröja eller så. var totalt förstörd. tack och lov har jag nästan blivit av med det där nu. jag har sett många dokumentärer. och jag har dansat till Veronica av Cornelis Vreeswijk med mammas väninna. :) | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-07-15 10:38 | |
![]() | Mr.Perfect får JÄTTERÖTT kort nu :) Å du Vindsus......din fobi är den hitintills mest facinerade fobi jag hört talas om...alla har ju rädslor......eller kanske inte ? Vad det än är så är det ju skitbra att va utan fobier för framför allt mår man bättre av det.... | |