Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 638 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maizena | 2008-07-16 08:08 | |
![]() | Akvariefråga! Har nyligen blivit akvarist och behöver lite nybörjartips! Har precis rengjort pumpen men minns inte hur delarna skall sitt i. Dvs skummgummit eller plastbehållaren med ngn typ av reningspåse (filter) först? Ett annant problem är sniglar.Hur får man bort dom?? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-16 08:12 | |
![]() | Öh, olik pumpar ser ju olik ut. Har du ingen bruksanvisning? Vilka delar har du liggande löst som du inte får kläm på? Sniglar? :S Köp en fisk som gillar äta dem? | |
| ANDERStG | 2008-07-16 08:21 | |
![]() | I ett akvarium är det väl bara att plocka bort dem allihop en gång för alla. Vi tyckte de var lite tjusiga i början vilket resulterade att det krälade omkring tiotals snäckor med kalkbrist i skalet... | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2008-07-16 08:22 | |
![]() | Sniglar har jag aldrig haft problem med, jag kokar alltid sanden å rengör den ordentligt när jag har i ny och det funkar finfint. Pumpen ja.. Min är själva pumpen-filtret-locket;), i den ordningen men det finns ju lite olika varianter på hur dom ser ut.. Skaffa några malar om du inte redan har gjort det, dom jobbar på fint! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-16 08:38 | |
![]() | olika* btw | |
| Sotfinger | 2008-07-16 09:25 | |
![]() | Antar att du menar snäckor? Snäckägg följer ofta med när man skaffar växter och fiskar, det är svårt att skydda sej. Plocka bort dem bara, det är nog enklast. | |
| janssonspojk | 2008-07-16 09:52 | |
![]() | köp fiskar som äter dom,, för annars kan det vara svårt bli av med dom.när jag hade akvarium gjorde jag så och det funkade fint. | |
| Sombatic | 2008-07-16 14:09 | |
![]() | tog bort ett ytterst tramsigt inlägg som inte alls var till någon hjälp för trådskaparen! Sombatic | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-16 14:46 | |
![]() | Sombatic: Vad onödigt att nämna att man tagit bort inlägg man själv skivit. Du har för mycket fritid. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-16 17:48 | |
![]() | Döda eller plocka bort alla snäckor! Du kommer få offantliga mängder annars. Det finns vissa fiskar som äter snäckor, praktbotia t.ex, men problemet med många av dessa fiskar är att de har benägenhet att skapa en salig oreda i akvariet. Alltid skölja och göra rent alla växter du köper, och gruset ska du göra rent osv. Rötter kan du koka. Om du är envis och tar bort alla snäckor, ofta, så fort du ser en, så kommer de försvinna sedan. Nybörjartips är att inte ha för litet akvarium. Ju mindre = oftare vattenbyten. Se till Du då har rätt lysrör för ändamålet+mängd med växter/fiskar. Släpp inte in fiskar direkt i akvariet och aldrig för många åt gången. www.zoopet.com/ har forum och duktigt folk som säkert kan hjälpa dig =) Lycka till (nu akvarielös, men hade ett 240l + 43l förut) | |
| lillalotta | 2008-07-16 18:11 | |
![]() | Mata inte för mycket, ju mer du matar=ju fler snäckor! | |