Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade28
Mobilspel
Pågående20 114

Forumkategorier

Användare Inlägg  
emmylicious2008-07-18 22:57
Antal inlägg: 4501

Nagelbitning
Jag vill verkligen inte bita på naglarna. Biter på naglarna, skinnet runtom samt nagelbanden så ni kan ju gissa hur fina mina fingertoppar ser ut..

Jag har använt "Stop & Grow" flera gånger och det har inte fungerat. Några dagar sen är man ju van med den äckliga maken.

Tankarna om att det är lika äckligt som att dricka ett glas var eller slicka på en toasits funkar inte heller, även om det låter jävligt äckligt.

VAD SKA JAG TA MIG TILL? (Försök hålla det seriöst...)

illiterate - Ej medlem längre2008-07-18 22:59
Antal inlägg: 6521

Det är äckligare än att slicka en toasits om man är rädd för bakterier.

Caligatia2008-07-18 23:01
Antal inlägg: 2187

Nä, stop&grow o andra saker är ju värdelösa. Man uthärdar o biter, och blir irriterad på att den hemska smaken sätter sig i din goda ostmacka...

Jag lyckades sluta bita genom att (lika maniskt som bitandet) börja vårda mina naglar istället. Olja, nagelbandsmassage, filning, måla, you name it. Mer motiverad då att inte paja all tid man lagt ner. För min del gick det iofs åt skogen ändå, vaknade en morgon o hade bitit av varenda nagel i sömnen, sen ledsnade jag...

vita_syrener - Ej medlem längre2008-07-18 23:01
Antal inlägg: 22144

Emmy om du går och förlänger dina naglar antingen med gel eller acryl kanske du skulle sluta att bita på naglarna. Låter iaf. väldigt ont.

oceano - Ej medlem längre2008-07-18 23:02
Antal inlägg: 1563

Vet inte om jag har så bra råd men om du stärker dina naglar med nylonfibrer och sen målar dom så du kommer upp i ca 5-7 lager så blir de ganska hårda. Tror inte det skule va så skönt att bita på dom då.

Kan va värt ett försök i alla fall:-)

MissT2008-07-18 23:03
Antal inlägg: 1110

Jag håller med vita, jag är också nagel och nagelbandsbitare. Jag gick och förlängde mina naglar lite. Då blev de starka och fina och jag ville inte bita på dem, sen hade jag brutit den dåliga vanan.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-07-18 23:07

Jag biter inte på naglarna men går en gång i månaden och förstärker dom. Min manikyrist använder sig av acryl och det blir iaf. snyggt. Kostar mig 400 kr/mån.

emmylicious2008-07-18 23:08

Jag har haft fina naglar också, inte jättejättefina, men relativt långa iaf och har filat o polerat varje dag. Sen faller jag tillbaka. Kanske ska prova på salong.

Kan naglar vara för korta för att förlänga?
Syns inte så jättetydligt här (och dom allra kortaste syns inte heller) men någon är kanske lite mer insatt än mig?

img353.imageshack.us...12 0ds4.jpg

hungerstrejk2008-07-18 23:10
Antal inlägg: 524

Jag slutade för några månder sen efter ett helt livs bitande! Men det är bara bestämma sig så går det. Faktiskt.

emmylicious2008-07-18 23:11

..inte när man biter omedvetet..

oceano - Ej medlem längre2008-07-18 23:12
Antal inlägg: 1563

Kan rekomendera MAVALA nagelförstärkare annars vita. Om du vill komma billigare undan. Det är nylonfibrer som man penslar på själv. Funkar utmärkt!
Jag hade sköra naglar som frasa sönder men grönöga fixa manikyr på mej när jag va hos henne och nu har jag superstarka naglar.
Ett kit kostar bara 80 kr och räcker ett bra tag:-)

mamman - Ej medlem längre2008-07-18 23:12
Antal inlägg: 6379

Fyyyy emmy!!! Fyy på dig som biter på naglarna! SKÄMMES!!!

(funkar det?)

emmylicious2008-07-18 23:13

Haha neej.. Det funkar inte, tyvärr.

Värst är faktiskt då jag spelar Betapet.. Blir så frustrerad när motståndaren tar tid på sig och börjar automatiskt bita.

Caligatia2008-07-18 23:17
Antal inlägg: 2187

Emmy, en tjejkompis hade så nerbitna naglar att det knappt fanns nåt kvar, men hon kunde förlänga ändå, så det är nog inga problem. :)

krutmarie2008-07-18 23:17
Antal inlägg: 1696

Hej, emmylicious (vilket svårt nick du har) 2 av mina 4 ungar bet på naglarna flera år, hjälpte som du säger inte med Stop and Grow, utan först när dom själva bestämde sig för att: nu ska jag sluta, så funkade det. Det finns nog inget annat sätt, iaf inte vad jag hört om eller vet.

Du klarar det, säker på det!

Lycka till, tänk att få gå på manikyr och få dom fint filade och målade sen när dom har blivit lite längre! :-)

vita_syrener - Ej medlem längre2008-07-18 23:18

emmy, första gången om du har korta naglar så sätter hon/han tippar och lägger massan vad du än väljer utanpå, sen växer dina naglar som vanligt och till slut så kan du bara förstärka dom, just nu har jag fransk manikyr, men det är mina egna. Tack för tipset oceano men jag tycker om att bli ompysslad ;)

emmylicious2008-07-18 23:25

Åh, då ska jag nog prova det :)

emmylicious2008-07-18 23:25

(man kan ju inte jobba på kontor utan fina naglar)

partyfralla2008-07-18 23:47
Antal inlägg: 81

Hej emmylicious.
Eftersom jag är lärare inom nagelterapeutiska yrket så kanske jag kan komma med några små tips=).
För det första så kan du tänka på att det finns hur mycke urin och bajsbakterier från andra människor som helst på dina naglar, mums;).
För det andra så förstör du din nagelbädd(det nagelplattan sitter fast på) så att din nagel kanske aldrig kommer att kunna fastna på bädde igen och då måste du hålla dina naglar korta, sluta bit nu så kanske det inte hunnit bli ärrbildningar på bädden.
För det tredje som några andra skrivit, gå till en salong och få hjälp, kanske inte är så kul att äta upp ett antal hundra.

Jag har erfarenhet av olika material men föredrar gelénaglar, börja med en förstärkning på egen nagel så att du vänjer dig vid att nageln blir längre och längre.
Boka in en tid för återbesök redan efter några veckor och bestäm dig för att låta bli så kommer du att få fina naglar fprt( en nagel på en nagelbitare växer fortare, men återgår till normal växt efter ett tag).

Lycka till=)

illiterate - Ej medlem längre2008-07-18 23:59
Antal inlägg: 6521

Prova att sova med fingervantar ett tag, det kanske hjälper :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?