Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 594 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-19 05:12 | |
![]() | Vad kan NI svara på? Här ska staden, f´låt tråden ligga... Vad kan ni svara på? Satt o tänkte på lite saker över några flaskor vin. Kan NÅN ge mig bra svar på ALLA frågorna, så lovar jag att bjuda på jorden-runt-resa all inclusive för två. 1.Varför är det så svårt att stava till dyslektiker? 2.Varför är ordet förkortning så långt? 3.Varför finns det bokstaven "S" i ordet läspa? 4.Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen? 5.Är sterilitet ärftligt? 6.Om nu ingenting fastnar på teflon, hur får dom då fast det i stekpannan? 7.Om Du lyckas få upp en bil i ljusets hastighet, vad händer då om du tänder lyktorna på bilen? 8.Varför skruvar man ner volymen på bilstereon när man inte riktigt hittar? 9.Om man limmar fast en smörgås på ryggen på en katt, och släpper den från tre meters höjd, kommer katten att landa på fötterna eller mackan med smöret neråt? 10.Varför stavas inte palindrom så att det blir samma ord baklänges? 11.Om man försöker bevisa Murphys law, kommer det att bli fel då? 12.Varför hade kamikaze-piloter hjälm? 13.Finns det ett annat ord för synonym? 14.Om man kväver en smurf, vad får den då för färg i ansiktet? 15.Vem är General Failure, och varför låser han min hårddisk? 16.Om superlim nu fäster på allting, varför fastnar det inte på insidan av tuben? 17.Hur vet man att en penna med osynligt bläck har tagit slut? 18.Var tar den vita färgen vägen när snö smälter? 19.Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel? 20.Hur betalade riksbanken för sin första sedelpress? 21.Hur skriver man 0 med romerska siffror? 22.Om kärleken är blind, varför är det då så populärt med sexiga underkläder? 23.Om en har-tass bringar lycka, vad hände då med haren? 24.Vad kallar man kaffepausen på en te-fabrik? 25.Vilken är mörkrets hastighet? 26.Varför måste man boka tid hos en synsk? 27.Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att ta slut? 28.Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast? 29.Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia? 30.Journalister som rapporterar från svältområden - vad äter de? 31.Varför heter det utbildning, när man sitter inne? Det borde ju heta inbildning. 32.Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför efterfrågas körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna parkeringsplatser? 33.Kan man kalla en grupp med vackra negresser för bruna bönor? 34.Vad var människan tvungen att gå tillbaka till innan de uppfann ritbordet? 35.Varför kallas det biljard när det bara är 16 bollar på bordet? 36.Varför heter det hungerstrejk? Det borde väl heta matstrejk? 37.Varför finns det bara ett konkurrensverk? 38.Att skapa en rökavdelning på en restaurang, är inte det lite som att skapa en särskild kiss-avdelning i en pool? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-19 06:39 | |
![]() | 1. Det är det inte. 2. Det är relativt kort jämfört med majoriteten av alla möjliga ord i svenska språket. 3. För att symbolisera uttalet av "ess"-ljudet som ska uttalas före "pee"-ljudet i ordet. 4. Antingen med apostlahästar, hästar, cykel, bil, buss, tåg, eller UFO: video.google.com/vid...44 55302988 5. Ja. 6. Med magi. 7. Då imploderar universum. 8. För att kunna koncentrera sig bättre. 9. Ja, antagligen. 10. För att det då inte skulle symbolisera uttalet av ordet längre. 11. Ja. 12. För att inte bli medvetslösa innan de nått sin destination i händelse av slag mot huvudet till följd av turbulens eller liknande. 13. Ja. 14. Röd. 15. Det är ett annat namn på Calle B, och han låser den för att det är för mycket porr på den. 16. För att det inte reagerar innan det kommer i kontakt med syre. 17. Den luktar inte längre gott. 18. Den ligger kvar i färgburken. 19. Det är det ibland, men då märker man inte att man ringt fel. 20. Antagligen med check. 21. Det gör man inte. 22. Kärlek har inget med underkläder att göra. 23. Den tappade en tass. 24. Rökpaus. 25. c 26. Det måste man inte. 27. För att öka kontaktytan och därmed ge en starkare ström till mikrochippet. 28. För att någon på svenska akademien var berusad. 29. Ja. 30. Människofoster. 31. Nej, inbillning. 32. Det gör det inte, legitimation efterfrågas. Krogarna brukar inte ha några parkeringsplatser här i civilisationen heller. 33. Ja. 34. Framtiden. 35. För de består av en biljard atomer. 36. Eller ätstrejk. 37. Det har konkurrerat ut de andra. 38. Jo. | |
| vindsus86 | 2008-07-19 07:18 | |
![]() | 1. två teorier: a) det är grekiska för 'impaired word' (eller ja, dyslexia är) och då råkade det bara bli svårt att skriva. b) det blir så mycket roligare så. 2. för att balansera ut den korta förkortningen. 3. för att utmana folk som läspar så att de till slut lär sig att säga S ordentligt eftersom de 'skämmer ut' sig varje gång de skall förklara varför de inte kan säga S. (sedan är det inte säkert att andra bryr sig om det, men de själva kanske tycker det är jobbigt.) 4. några teorier: a) han går. b) han åker skidor. c) han får skjuts. d) han kör bil. e) buss f) han har snöplogen stående på tomten och åker direkt 'till jobbet' därifrån. 5. få en steril kvinna gravid så får vi undersöka saken. 6. tja. det kanske bara är sidan som är uppåt i stekpannan som är behandlad till att vara non-stick. sedan så är det väl aldrig någon som påstått att INGENTING fastnar i en teflonpanna. bara att mat inte gör det. lika lätt som i vanliga pannor. (däremot så kan saker brännas fast i teflonpannor också.) 7. de är inte mycket till användning. 8. för att kunna tänka klarare utan att störas av musiken. (det gör jag när jag letar rullar) 9. katten landar på 'fötterna' för katten är något tyngre än mackan plus att katter har bättre balans och kroppskontroll än mackor med smör. 10. ordet härstammar från grekiskan och är en sammansättning av orden 'återigen' och 'löpande'. 11. det vet jag inte. 12. det är jag inte helt säker på att de ens hade, men om de nu hade det så kanske det var någon psykologisk grej. eller så att de inte skulle få något slag i huvudet till följd av turbulens och tuppa av så de inte kan slutföra sitt dåd. 13. det tror jag inte. 14. smurfar finns inte i verkligheten. 15. han försöker hinta något till dig. 16. det fäster på allting i kontakt med luft, inne i tuben har det inte kontakt med luft annat än då man öppnar och till såna tuber är det ofta väldigt liten öppning plus att det inte finns plats för luft där inne så då torkar det inte. tror jag. 17. om nu bläcket ändå är osynligt så spelar det väl ingen större roll om det tagit slut. sedan brukar man känna när man skriver med en penna om den har slut på bläck även om man inte kollar på den. känns inte lika mjukt mot pappret att skriva. 18. jag reciterar aftonbladet: Solens ljus (av alla våglängder) reflekteras av snön samtidigt, därför ser den vit ut. det är vattenmolekylernas inneboende egenskaper som gör att ljuset hålls samlat och inte separeras som i en prisma. 19. det kan det säkert vara, men då inser man nog aldrig att man ringt fel, man bara slår om numret och kommer rätt. 20. lånade mynt av någon. 21. jag vet inte. I-I? (0 finns inte.) 22. lust och sexualitet har väl inte med kärlek att göra. eller ja, inte endast. 23. den gav sitt liv för en.. good cause. 24. kaffepaus. de är så trötta på te där så de tar gärna lite kaffe och skäms inte för det heller. 25. mörker har ingen hastighet eftersom det inte är nåt. 26. för att bara för att den synske vet när man kommer så kanske man själv inte gör det. 27. för att det brukar funka. 28. för att folk rusar till sina bilar, bussar och tåg för att möjliggöra rusningstrafiken. 29. nej, man får en sjörövare. 30. varandra. 31. jag är inte fullt övertygad om att folk verkligen satt inomhus i de allra första skolorna och så. sedan har det ju ingenting med miljön att göra, väl? jag vet inte, man utvecklas och blir mer bildad. utbildas. äh jag vet inte. 32. för att flera bara har körkort som identitetshandling när de är ute. krogar har parkeringsplats så folk som kör dit skall kunna lämna sina bilar över natten. om det inte funnits någon parkeringsplats hade väl folk ställt bilen på tomgång, smitit in på pub och tagit några shots och sedan åkt därifrån och kört ihjäl något barn. 33. man kan mycket. 34. va? 35. ordet kommer från franskans billart som betyder träkäpp. 36. man strejkar med hunger. 37. jag vet inte. 38. alla badhus har väl toaletter. elpatron: vadå satt och tänkte på lite saker över några flaskor vin? du har la saxat allt från någon sida, det där är ju gaaamla frågor. | |
| vindsus86 | 2008-07-19 07:22 | |
![]() | htmlsidan.se/?visa=f...me ss=36184 | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-19 07:26 | |
![]() | GUD va tråkiga frågor GUD va tråkig humor | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-07-19 08:35 | |
![]() | GUD har du inget positivt att komma med så var tyst (nej jag har inget emot att alla ska få säga sin åsikt men det var bara kaxigt) | |
| Teppy | 2008-07-19 15:23 | |
![]() | hahaha | |
| mimmipigg1 | 2008-07-19 15:28 | |
![]() | Riktigt bra frågor där ElPatron! Hahahaha =D | |
| nystan1 | 2008-07-19 21:48 | |
![]() | =D | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-19 21:49 | |
![]() | Hjälp, hur orkar ni? | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-20 04:49 | |
![]() | U Sole: Vi orkar alltid, vi e betapetare.. om du äter mer gröt kommer du oxo orka.. Annars så hade ingen alla rätt på sina svar, bara nästan, sorry gajjs :P Pröva igen... | |