Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 606 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-07-20 14:53 | |
![]() | Vilken roll har du i ditt liv? Hur stor del av ditt liv avgör du över i procent? Och hur stor del beror på annat du inte kan råda över? | |
| Teppy | 2008-07-20 14:57 | |
![]() | 100% avgör jag mig själv i mitt liv. | |
| LenaG | 2008-07-20 15:05 | |
![]() | Jag har huvudrollen i mitt liv... | |
| Iamx | 2008-07-20 15:10 | |
![]() | Jag skulle önska att det var 100% men jag tror bara att "Gud" kan bestämma över ens liv så mycket. Man bestämmer ju bara så mycket som att man kan säga ja eller nej till de erbjudanden som kommer. Dem kan man dock inte styra över till fullo, bara påverka men inte kontrollera. Så jag har visserligen huvudrollen men 100%...det är ju ungefär som en film med en skådis i ett rums- och tidlöst rum. | |
| Snoosy | 2008-07-20 15:14 | |
![]() | Har man valt att gud ska bestämma över en så kan man aldrig få ett eget liv. Mitt liv är mitt, inte någon annans. Inte ens guds.. | |
| Iamx | 2008-07-20 15:18 | |
![]() | Men om du får en sten i huvudet och blir lam så bestämmer du inte över det själv eller? Kan du bestämma dig för att den inte skulle ha fått den i huvudet och då har det aldrig skett? Du blir kär i en flick/pojke men inte den, kan du då bestämma så att de blir det? | |
| Snoosy | 2008-07-20 15:25 | |
![]() | Jag bestämmer inte över ödet. Nej.. Men du verkar ju blint tro att det är gud som står bakom om du får en sten i huvet eller inte :) Vilken god gud isf | |
| Candee | 2008-07-20 15:31 | |
![]() | Ingen bestämmer över sitt liv till 100%. Man styrs över pengar, media etc. Din chef styr över dig och ditt arbete. Din ekonomi styr dina val etc.. Så alla styrs vi av något..;) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-07-20 15:34 | |
![]() | ödet är min väg.. | |
| y not | 2008-07-20 15:36 | |
![]() | så hur stor roll har du i ditt liv då Candee. Teppy anser ju att hon styr även över det vad det rör hennes liv. Men det är just i beaktande av allt. Vilken är din roll. Hur stort inflytande har du över ditt liv. i frågan om kärleken lamx så anser jag att vi styr över det en hel del. Det är fullt möjligt att helt ta ansvar över sina känslor även om få gör det. På samma sätt är det möjligt att inte låta sig styras av pengar media etc vilket också är sällsynt. | |
| bashargreen - Ej medlem längre | 2008-07-20 15:37 | |
![]() | Du styr själv till 100% däremot är vi lurade till att tro nåt annat, men har man knäckt koden så har man! :) | |
| ercama | 2008-07-20 15:39 | |
![]() | Läs "The Secret" och/eller se filmen! | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-07-20 15:39 | |
![]() | När man bestämt sig för att dricka kaffe så nog fan är det slut och då får man ta te istället.. Eller så kör man och köper kaffe men då kanske bilen går sönder på vägen och då bidde de varken kaffe eller te.. | |
| kermis | 2008-07-20 15:46 | |
![]() | Ingenting om man ska hårddra det. Allting började någon annanstans där jag inte hade nåt att säga till om. Nu är det bara att anpassa sig och göra det bästa av det. _Vad_ jag gör nu styr jag själv i relativt stor mån. _Varför_ jag gör det är en helt annan sak. | |
| bashargreen - Ej medlem längre | 2008-07-20 15:47 | |
![]() | kermis LOOOOOOOOOOOOOOOOOL ALLA: lyssna på ercama kolla in the secret | |
| y not | 2008-07-20 15:54 | |
![]() | men kermis om du anpassar dig och gör det bästa av det så gör du ju något. Då tar du i alla fall nåra procents styre över ditt liv. Annars är det ju som för zimba att du inte ens kan det. The secret är intressant även om jag har svårt för den amerikansk framgångstolningen av budskapet. What the bleep, tycker jag bättre om, men innehållet säger det samma. Att det är möjligt att likt Teppy faktiskt ta 100 % | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-07-20 16:00 | |
![]() | Vissa val kan vi inte göra, vi hade inget att säga till om när vi föddes, eller var vi föddes, vilka våra föräldrar blev eller vilka gener vi har. Vidare kan vi heller inte kontrollera oförutsedda grejer som kan hända närsomhelst, stora och små saker. Men att försöka säga i procent, hur mycket man bestämmer själv, det är nog omöjligt. Det ändras ju också hela tiden. Men visst kan man göra som huvudpersonen i filmen"Into the wild", då skulle man nog kunna säga att allt hänger på en själv, att man styr det mesta i tillvaron alldeles själv. Men så länge vi bor i samhällen, är vi i olika beroendeställningar mm. finns mycket vi faktiskt inte direkt styr över i våra liv. | |
| El gato | 2008-07-20 16:03 | |
![]() | Enligt min ringa mening är det enda som man själv kan påverka är sitt förhållningssätt till händelser. | |
| bashargreen - Ej medlem längre | 2008-07-20 16:07 | |
![]() | nephelia: vi hade visst nåt att säga till om, du har bara GLÖMT hur verkligheten eg ser ut sanning är att vi VALDE våra föräldrar och våra förutsättningar i livet för att lära oss nåt! | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-07-20 16:14 | |
![]() | Håller med El gato i viss mån. Det enda du styr över är hur du ska förhålla till de yttre omständigheter som råder. Regnar det så regnar det. Du kan inte få det att sluta men det är du som avgör hur du hanterar att det regnar. Att tro att man har total kontroll över hur man förhåller sig till allt i sitt liv tycker jag är väldigt naivt, kanske snarare ett tecken på motsatsen. Man är alltid under påverkan av andra och av den miljö man lever i. Vet man egentligen varför man gör de val man gör? Visst, du valde att göra det, men varför? Det enda du kan göra i varje situation är att försöka vara medveten om hur ditt beslut påverkar dig och andra och fatta det därefter. | |