Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 617 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sibbe B | 2008-07-20 15:39 | |
![]() | Vad heter låten? Jag söker en låt. Jag minns att jag hörde den för lääääängesen. Min mamma har glömt vad den heter och hur den går, men tänkte att någon av er kanske vet. Sången handlar om en flicka, som mördar sin familj. Det låter som en barnsång men med lite... obarnvänlig text. Hon dränker sin far tror jag. Någon som känner till låten och kan länka? Djenqui. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-07-20 15:40 | |
![]() | We are the world? | |
| bashargreen - Ej medlem längre | 2008-07-20 15:40 | |
![]() | charlotte perelli hon har dessutom färgat håret och skilt sig från den dära stavros | |
| snorklan | 2008-07-20 16:52 | |
![]() | Kan det vara denna Sibbe? Jag sjunger om en liten tös Sjung riketitiketitin Jag sjunger om en liten tös, som aldrig borde ha släppts lös Hon var ju minst sagt skrupellös, när det gällde familjen sin, -en sin, när det gällde familjen sin Hon var besatt utav en demon Sjung riketitiketitin Hon var besatt utav en demon och dränkte far sin uti ån Så vattnet man tog därifrån, fick man spetsa med massor av gin, av gin, spetsa med massor av gin Mor sin gav hon gift minsann Sjung riketitiketitin Mor sin gav hon gift minsann I soppan la hon lite grann Och modern dog med skeden i hand och en avskyvärt kuslig min, -ig min, avskyvärt kuslig min Hon tände på sin systers hår Sjung riketitiketitin Hon tände på sin systers hår, när lågorna till taket når Hon dansa runt sin systers bål, spelandes violin, -olin, spelandes violin På bror sin välte hon en sten Sjung riketitiketitin På bror sin välte hon en sten, sen var det inte mycket men För allt man fann var några ben och enstaka bitar av skinn, av skinn, enstaka bitar av skinn En dag på morgon klockan sju Sjung riketitiketitin En dag på morgon klockan sju, hon klöv sin moster mitt itu och laga till en köttragu och bjöd sen grannarna in, -na in, bjöd sen grannarna in Tillslut så blev det polisförhör Sjung riketitiketitin Tillslut så blev det polisförhör Hon medgav allt hon lastats för "För jag kan inte ljuga, sir. Ljuga det vet jag är synd, är synd, ljuga det vet jag är synd." Nu är det slut för denna gång Sjung riketitiketitin Nu är det slut för denna gång och om du skrämts utav min sång så tänk på det till nästa gång, du skulle aldrig ha bjudit mig in, mig in, du skulle ej bjudit mig in | |
| Sibbe B | 2008-07-21 00:57 | |
![]() | Den låten kan det mycket gärna vara. Tror minst sagt att det är den. Fast jag minns dock inte hur den går. Har den ett namn? | |
| zacco | 2008-07-21 01:01 | |
![]() | tror den heter "en irländsk ballad" bara. har den i en bok med 60-talsvisor här hemma. | |
| Sibbe B | 2008-07-21 01:04 | |
![]() | Japp det visade sig att den hette så. youtube.com/watch?v=...6c ZprEkSok Tack för hjälpten! | |
| Sibbe B | 2008-07-21 01:08 | |
![]() | Den visade sig vara en svensk översättning ifrån engelska. Den engelska varianten visade sig vara riktigt bra den också. youtube.com/watch?v=...r5 1JPbJPdM För de som är intresserade. | |
| Jarnis86 | 2008-07-21 01:32 | |
![]() | youtube.com/watch?v=...xu LAuVc4qQ Orginalet är ju alltid bäst... | |
| Sibbe B | 2008-07-21 17:37 | |
![]() | Ja orginalet var bäst. Riktigt tung :D | |