Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 617

Forumkategorier

Användare Inlägg  
taru2008-07-21 16:44
Antal inlägg: 286

vad gör ni på föräldraledigheten?
Själv är jag gravid o har ont o har föräldraledigt med min 3-åring som har alldeles för mkt energi.. Meningen var ju att vi skulle ha massa mys, bus o roligt ihop, men det känns snarare som vi e fast med varann och ingen av oss får göra det vi vill. :/

tyston12 - Ej medlem längre2008-07-21 16:45
Antal inlägg: 236

jobbar svart

taru2008-07-21 16:53

Det blir svårt för mig. Kan ju inte ens jobba vitt. hm

Tess_802008-07-21 16:56
Antal inlägg: 181

Varför inte träffa andra personer som är hemma och föräldralediga? Dom känner nog som du ibland :-)

trashone - Ej medlem längre2008-07-21 16:58
Antal inlägg: 18678

Hur ont? Låter som en väldigt begränsning.

taru2008-07-21 18:19

Väldigt ont för det mesta. Klarar av små SAKTA promenader, vilket e väldigt jobbigt för min son e så snabb.. Skulle GÄRNA, nej, MER ÄR GÄRNA träffa andra föräldralediga, men det verkar inte så lätt. Folk verkar inte ha tid, eller lust, eller hur det nu är. Har väl mig själv att skylla, har flyttat för mkt o fått barn för tidigt, alla verkar redan ha sin lilla vänkrets och inga behov av fler vänner :/

Tess_802008-07-21 18:26
Antal inlägg: 181

Vart bor du nån stans?
Kan känna lite som du när du säger att det verkar som att alla redan har sin vänkrets och inte är särskilt intresserade av att träffa nytt folk. Jag flytta hit där jag bor för lite drygt ett år sedan och har inte träffat nått nytt folk att umgås med förutom på jobbet och då är det bara jag och två tjejer till av tot. 40 anställda!
E inte så jäklans lätt att komma in i ett nytt samhälle där alla känner alla redan.....

Stå på dig!

taru2008-07-21 18:47

Bor i Kullavik, vilket är SÅÅÅ snobbigt så ibland tror man att man ska bli utkastad för att bäbisen inte har en armani-napp, för att inte tala om mina bonna-kläder som jag trivs så bra i ;)
Man KAN ju umgås med killar också, men jag vet inte ens hur jag ska träffa några människor här.. I höst när man har en "ny" bäbis kanske det blir lättare, finns åtminstone öppna förskolan, men det e lite samma känsla där. Folk behöver inga nya vänner :/ Flyttade också hit drygt ett år sen, och i skolan lärde man ju känna lite folk, men de kommer så spritt ifrån.. o typiskt är den ende jag lär känna väl från Skövde... 2½h härifrån..

yayasout - Ej medlem längre2008-07-21 19:10
Antal inlägg: 1408

Låter trist med snobbiga morsor ;/ Skit i dom och fortsätt vara dig själv. Men ibland kan man göra riktiga "fynd" på öppna förskolan ;) Har själv funnit nya vänner där som jag har mycket gemensamt med. Anmäl er till babysim och liknande aktiviteter.

Synd att du bor så långt bort annars hade du vart välkomen hit med både ungar och bonna-kläder.

Maizena2008-07-21 19:22
Antal inlägg: 639

Spela spel...leklera...lek affär bygg lego...läs böcker kanske lite dataspel pyssla baka......kanske det är ngt duorkar?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?