Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 617 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -annsofi- - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:03 | |
![]() | missfärgad tvätt Har tvättat en röd och en beige tröja med min svarttvätt. Båda plaggen har fått svarta fläckar som om de legat emot ett plagg som färgat av sig. Vad ska jag göra för att få bort dem. Låter dem ligga i blöt för tillfället för att tvätta om imorgon. Finns det något som funkar? | |
| Nemi | 2008-07-21 23:09 | |
![]() | Oj, trist :/ Ja, låt dom inte torka,så färgen inte sätter sig. Testa med Vanish-spray, det har faktiskt hjälpt mig få bort intorkade rödvinsfläckar och blåbärsfläckar utan problem. Var skeptisk till den produkten men den är helt fantastisk. Jag håller alla mina tummar för att du lyckas bli av med den oönskade färgen. | |
| -annsofi- - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:12 | |
![]() | Tack, jag är lite extra angelägen eftersom den röda tröjan är lånad! Det blir hemskt att förklara för väninnan. Jag kommer aldrig våga låna kläder igen. Och det som är så kul! | |
| Lill-IT | 2008-07-21 23:15 | |
![]() | Galltvål tar många fläckar, finns på Hemtex. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:16 | |
![]() | och varför i hela friden blandar man svart med NÅGON annan tvätt?? =) Det var väl det första man fick lära sig när man började tvätta själv!! Annars håller jag nog med Nemi, pröva Vanish! | |
| -annsofi- - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:19 | |
![]() | Men jag har aldrig varit med om att det blivit fläckar på plagg, bara en grå ton liksom. Det brukar ju vara ok att tvätta hyfsat mörka plagg tillsammans. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:20 | |
![]() | Röd tvätt ska man väl heller inte blanda... | |
| Nemi | 2008-07-21 23:22 | |
![]() | Jag brukar aldrig blanda mitt svarta (om det inte är väldigtgamla svarta urtvättade plagg) med någon annan färg. Men det beror på materialet och hur det är färgat förstås. Hur som haver, testa Vanish, sprayen tycker jag är kanonbra. Gör det så fort du kan så färgen inte hinner "gotta in sig" mer än nödvändigt. | |
| Miss _ A | 2008-07-21 23:29 | |
![]() | Rensa tvätten nästa gång? | |
| -annsofi- - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:32 | |
![]() | Oj är det bara jag som tvättar typ mörk tvätt ihop (grönt, rött, blått, svart). Det har aldrig varit något problem förut faktiskt. Jag har ändå tvättat i några år. men nu får jag väl ändra på mina vanor. | |
| nystan1 | 2008-07-21 23:33 | |
![]() | Brukar skilja vitt från färgat, that's it. Funkar för mig, har klarat mig utan missfärgade kläder hittills. | |
| -annsofi- - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:34 | |
![]() | Tack, jag är inte helt solo på den fronten då. Att färgerna kan bli dassiga är väl en sak också, men dessa fläckar. Har aldrig varit med om detta. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-21 23:36 | |
![]() | Vi kör tre högar. Ljust (ej vitt), mörkt och rött. Vi är tre tjejer i familjen, så vi har ju en hel del rosa eller röda klädesplagg. Emellanåt har jag någon maskin på 40 grader annars får det mesta åka med i 60.... | |
| Nemi | 2008-07-21 23:41 | |
![]() | Alltså, det är ju skillnad på svart tjock bomullströja och svart syntet-tröja. Syntetmaterial färgar sällan av sig t ex :) Jag har inga problem att tvätta vissa av mina svarta underkläder med ljusare plagg då dessa inte färgar av sig på samma sätt som svarta bommulsstrumpor. Jag vet med mig att jag nog är lite för "rädd" för att blanda men jag orkar inte med risken(om än pytteliten) att felfärga kläderna, skulle bli så ledsen då och det vill jag inte utsätta mig för och därför är jag rätt noga med sortering. | |