Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 20 092 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2008-07-22 12:58 | |
![]() | hundavel? får väl starta en ny tråd om just hundavel.. Jag personligen tycker att det är helt sjukt att de finns folk som verkligen tycker att man ska avliva friska valpar bara för DOM tycker att valparna har fel pappa:( Hur tänker ni till den frågan? ska man verkligen avliva en valp för mäniskorna tycker att de är fel pappa? som en annan skrev i tråden "dräktig tik" så brys sig inte hunden om hur den ser ut vem som e föräldrana så länge den får kärlek! | |
| _Jen_31 | 2008-07-22 15:33 | |
![]() | håller me dig syrran =) | |
| vindsus86 | 2008-07-22 17:16 | |
![]() | var din hund dräktig då? | |
| vindsus86 | 2008-07-22 17:17 | |
![]() | jag tycker det är mer sjukt med många framavlade raser än blandraser. i renrasiga hundar kämpar de för att hålla kvar olika drag hos hundar som inte ens är bra för dem, om de blandas med andra kanske bättre, dominanta gener på samma områden får bort de besvär som de renrasiga, framavlade hundarna kan ha. som schäferhundars sjukt sluttande ryggar och konstiga ben. tror knappast det är någon dominant gen som gör det så, så om man blandar en sån schäfer med någon hund av annan ras så mår säkert de valparna bättre än många såna schäferhundar gör. | |
| vindsus86 | 2008-07-22 17:20 | |
![]() | så jag tror som sagt att det säkert kan vara bättre med blandraser eftersom sånt som sluttande ryggar hos schäfrar som anses så väldigt fint inte är bra för hunden och säkert är till följd av recessiva gener och inte dominanta. om man då tar en hund av annan ras med någon dominant ickesluttanderygg-gen så är det bättre för hunden. äh, svårt att förklara. jag vet vad jag menar iaf. | |
| mapr | 2008-07-22 17:23 | |
![]() | Jag vet oxå vad du menar, vindsus86, och jag håller med. :) | |
| vindsus86 | 2008-07-22 17:26 | |
![]() | :) | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-22 17:56 | |
![]() | en hundtråd till *suck* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 18:34 | |
![]() | En förvirrad och knasig hundtråd menar du. Barbi: I ditt fall så är det fel på tiken, hanen och ägaren. | |
| barbi | 2008-07-22 18:43 | |
![]() | trashone skriv så man fattar vad du menar! skulle de va fel på min hund? | |
| barbi | 2008-07-22 19:24 | |
![]() | o sen ska man inte yttra sig om mannte kan förklara sig eller stå för vad man säger | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 19:27 | |
![]() | Jag vet inte om jag tolkar det du skriver rätt. Hur som, min ställning till dig och din tik har jag redan redogjort. Om du missat det så är det knappast mitt fel. Och det finns ingen som helst vilja för min del att diskutera hundavel med er. | |
| barbi | 2008-07-22 19:33 | |
![]() | Barbi: I ditt fall så är det fel på tiken, hanen och ägaren. vart har du skrivit vad de är för fel på min tik? och hanhunden? om du inte vill diskutera så sluta o lägg dig i allt o sluta klaga på vad alla skriver som de nyss har sagt till dig är att respektera att alla har olika åskikter! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 19:35 | |
![]() | Det är ju du som inte respekterar min åsikt. (hon är blandras, och bör inte avlas på har jag skrivit) | |
| barbi | 2008-07-22 19:37 | |
![]() | men i nästa alla trådar som skrivs i så gnäller du på nån hela tiden! och jag har inte frågat dig va du tycker om blandraser ja ville bara ha en massa råd så om du inte har nå vettigt o skriva så gör INTE de!!! | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-22 19:39 | |
![]() | Rubriken får mig att tänka på navel. Har hundar synliga sådana? Har aldrig sett! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 19:40 | |
![]() | Läs igen. För har gett dig råd, du kan bara inte läsa ordentligt. Slutar jag skriva så bannemig bör du göra det med. | |
| CrazyQ | 2008-07-22 19:45 | |
![]() | trashone: Vad skulle du säga om Barbie tog tiken och hanen på en fullständig koll, ögonlysning, patella, you name it och det sedan visade sig att dessa två hundar är helt friska? Jag tror att Barbie har så pass förnuft att inte låta tiken få sina valpar om någon av dessa hundar på något sätt var ostabila. Till det tråkiga hör faktiskt att de som köper renrasiga hundar, oftare har problem med ögon, höfter, patella, hjärtan osv. Medan vi med blandras sällan behöver gå till vet. mer än just vid vaccination och tänder. Hur kan du förklara detta? Mn många i hundvärlden har "tunnelseende" och kan inte ens tänka sig tanken att äga en blandis, oavsett! Det är helt sjukt. En hund är en hund för ALLA ägare och mattes/husses älskling. Det kn hända olyckor för alla! Hur många tror du inte på kennlar som det händer olyckor för?? Dom kanske har 3 olika hannar, och vips så är en tik parad! Men hur ska man då kunna bevisa vilken av hanarna det är? Då är det djävligt enklelt att välja den hunden i flocken som har bäst papper. Tror det händer mer ofta än vi vet om! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-22 19:49 | |
![]() | Som sagt, hundavel lockar inte att diskutera här. Man trampar på för ömma tår och får naziststämpel. Men när ni lugnat er och kan acceptera ens åsikt så ropa. | |
| CrazyQ | 2008-07-22 19:50 | |
![]() | barbie: Du har mail! | |