Spelrum
Giraffen45
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade86
Mobilspel
Pågående19 622

Forumkategorier

Användare Inlägg  
karpa2008-07-22 17:36
Antal inlägg: 30

Hund
Någon som har en powder puff?? Funderar lite på att skaffa en. Några synpunkter för och emot mottages gärna.

elPatron - Ej medlem längre2008-07-22 17:55
Antal inlägg: 2131

kolla blocket

karpa2008-07-22 18:08

Ja, gör jag, men det gällde mer om de som har denna ras är nöjda eller ej...osv

Suds McDuff2008-07-22 18:10
Antal inlägg: 1308

Ingen aning vad det är för en hund. Men namnet lät coolt. Köp! ;-)

nystan12008-07-22 18:15
Antal inlägg: 3414

Är inte de ganska ovanliga? Det är väl en specialare av en ras har jag för mig, att det inte alltid ens är en valp i varje kull? Himla söta i allafall!

Scattered2008-07-22 18:25
Antal inlägg: 17

Jag har två stycken av den nakna varianten, den tilltalar mig mycket mer än den med hår. Men smaken är olika! Jag har iallafall växt upp med nakenfisarna, och det är underbara hundar inom familjen. Väldigt roliga och påhittiga. Alltid pigga på att följa med om man ska någonstans. Clowner i små format, som tål mycket motion! :) Dom går bra ihop med andra raser oxå, jag har även en Whippet. Finns oändligt många personligheter på dom. Den äldsta är extremt utåtriktad och hoppar upp i knät på vem som helst, medans den andra mest är med mamma och gosar enbart på dens villkor. Väldigt frisk ras!

karpa2008-07-22 18:28

Tack, gott att höra. Tycker oxå att de nakna är fina, men hur funkar det på vintern???

Mr_Ardbeg2008-07-22 18:29
Antal inlägg: 7

Powder puff (hårig nakenhund) kan i likhet med andra småhundar ha en aggressiv läggning och hugga/morra som vuxen mot olika sociala faktorer. Annars är den lite mera frusen än andra småhundar men är ju ändå nåt att ha i knät och klia på i tv-soffan. Men är inget för långa marscher i skog och mark, somliga powder puff ägare har en hyfsat stor garderob kläder till sin jycke.

Scattered2008-07-22 18:38

Dom har overaller i fleece. Helst tre olika sorter. En i tunn fleece för minusgrader, en i regn-tåligt material, och en tjockare för långa, kyliga vintrar!

Och jag kan inte riktigt hålla med Mr_Ardbeg här ovan. Vilken hundras som helst kan ha den läggningen, beror helt på vad för uppfostran den får. Och "inget för långa marscher i skog och mark" har jag aldrig hört talas om och är något jag inte alls förstår vad du fått ifrån?

Scattered2008-07-22 18:40

www.litenhund.se/chi...es ted.html

Denns beskrining passar ypperligt in på dessa små pluttar :)
(Även om mannen/kvinnan som skrivit texten verkar ha missat lite bokstäver här och var!)

trashone - Ej medlem längre2008-07-22 18:41
Antal inlägg: 18678

Håller inte med Mr_Ardberg heller.

CrazyQ2008-07-22 19:06
Antal inlägg: 602

Jag har en nakentik. Och inte är hon den som inte orkar gå långa prommisar eller hålla igång en hel dag ute! Hon är också en aktiv agility hund! :)
Men hon gillar verkligen inte regn och rusk, då väljer hon att stanna inne. Som nu efter 2 riktigt regniga och blåsiga dagar har jag fått tvinga henne ut för att göra sina behov. Men såna dagar kan hon hålla sig hur länge som helst för att slippa gå ut! :)

En Puff klarar sig ju bättre utan kläder, men fördelen på vår och höst är ju att det inte följer med så mycket smuts i pälsen istället om man har en overall på. Overallerna är rätt dyra att köpa, så jag syr mina själv! :) Har också sytt ett täcke i mjukt skinn till henne, men det går ju inte att använda då det regnar.
Det finns en uppsjö av olika kläder och det är inte de dyraste som alltid heller är bäst.
Är det över -15 så har jag både fleeceoverall och fleecetäcke på Engla. Annars bara overall vintertid och täcke vår/höst. Självklart har hon också t-shirt under.

Kineserna är mer en hund som tyr sig till sin flock och är därför lite restrektiva emot främlingar. Men som familjehund och till nära vänner är kinesen helt fantastisk! Själv har jag aldrig haft en sån tillgiven och klok hund tidigare! :)
Funderar själv på en puff så småningom. :) Lycka till!

trashone - Ej medlem längre2008-07-22 19:07

Varför inte en whippet, de rockar.

Catinka2008-07-22 19:20
Antal inlägg: 181

Eller en Grand Danois......

trashone - Ej medlem längre2008-07-22 19:20

Nej inte en grandis.

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-22 19:24
Antal inlägg: 9141

PowderPuffPinglorna, till undsättning!

Catinka2008-07-22 19:24

joo de tycker jag!

trashone - Ej medlem längre2008-07-22 19:25

Det är mkt jobb med en grandis, iaf om man vill ha de fina.

CrazyQ2008-07-22 19:28
Antal inlägg: 602

trashone: Det verkar bara finnas vissa hundar för dig. Att andra inte tycker lika som du, det tycks du aldrig respektera.
Uttryck dig gärna om vilka raser du gillar, men om du nu ska opponera dig mot andras förslag, så skriv då bara inte, "Nej inte en Grandis".
Du tycks fullständigt ha missat att alla har olika smak, och det är väl en himla tur?!

Catinka2008-07-22 19:30

Är det mer jobb med dom än med nån annan ras?? Har en själv och han är verkligen ett praktexemplar,och inte kan jag väl påstå att jag har särskilt mycket jobb med honom. Han sover mest om man inte sätter fart på honom :) Eller har jag missat nåt??

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?