Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 606

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2008-07-23 04:38
Antal inlägg: 2200

När blir övergår något normalt till missbruk?
Vanor som ses som normalt, när övergår det till missbruk?

Kategori hälsoskadligt:
Alkohol, kaffe, mat, bl a. Där hälsan lider.

Ekonomiska:
Shopping, TV-spel (de som spelar till den grad att de inte behåller sitt jobb typ), spel och dobbel bl a. Där plånboken lider.

Sociala:
Sex (?), betapetande, bloggande bl a. Där sociala kontakter lider (kanske inte i sexmissbrukarens fall men jag visste inte var jag skulle stoppa dem).

Vet inte heller var jag stoppar träningsmissbrukare.

Det mest intressanta tycker jag betapetandet är. Kan betapetande och forumhäng vara skadligt för många här? Fördärvas vissa av det, drömmer på natten om rullningar och palindrom, drömmer om vilka kommentarer de drar i forumtrådarna? När arbetskamraterna frågar om man hänger med på en afterwork ljuger man och säger att man har annat planerat när man i själva verket bara vill komma hem och lira ett par matcher samtidigt som man tar igen vad man missat i forumet sista dygnet.

När övergår hobbyn till något skadligt?

E Solu - Ej medlem längre2008-07-23 04:45
Antal inlägg: 4715

Jag saknar arbetsnarkomaner i listan. Sedan finns det religionsmissbrukare också. Vanligare är dock vetenskapsmissbrukarna, som tror att allt kan analyseras. Även kategoriseringsmissbrukar na är vanliga, som försöker kategorisera allt i kategorier.

_abc_2008-07-23 04:45

Fin rubrik, "När övergår något normalt till missbruk" skrev jag i mitt huvud.

_abc_2008-07-23 04:47

Lägg till arbetsnarkomaner då. De andra vill jag gärna lämna utanför tills vidare.

Vad har du att säga om detta då e solu? När övergår arbetet till något skadligt?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?