Spelrum
Giraffen45
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade85
Mobilspel
Pågående19 622

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2008-07-23 06:06
Antal inlägg: 2200

"The bucket list"
Jag har inte sett filmen men ville diskutera listan som de gör i filmen. Filmen handlar om två gamlingar som gör en lista på saker de vill göra innan de dör.

Har ni någon sådan lista?
Om inte, vilka saker vill ni skriva ner på listan? Inklusive saker ni har gjort som definitivt skulle stått med innan ni skrev en sådan lista.

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-23 06:43
Antal inlägg: 9141

www.ihasabucket.com/

bluebite2008-07-23 06:48
Antal inlägg: 502

superbra film!

har en lista i huvudet i på saker jag absolut vill göra, men inget konkret.

ang. saker man redan gjort, så skulle det ju bli en mycket lång lista! :) där skulle ju saker som man minns tillbaka på som positiva (även andra saker) platsa, så man skulle ju kunna skriva med hur mycket som helst!

sannadamen2008-07-23 10:21
Antal inlägg: 20

KANON RULLE....lätt värt att se

jeehunmoon2008-07-23 13:38
Antal inlägg: 479

Resa, insupa intryck från ett 100-tal länder. Sedan kan jag dö lycklig.

Elmis2008-07-23 13:54
Antal inlägg: 2916

En aning jolmig film med tveksamt agerande mot nära och kära (de gör nästan Freemans fru till en bov mitt i hennes sorg) men visst fan har de kul och man rycks med av livs- och spelglädjen. Riktigt bra skådisar. Lekfullt.

Elmis2008-07-23 13:54
Antal inlägg: 2916

Min lista skulle dock inte se likadan ut... :)

bluebite2008-07-23 13:56
Antal inlägg: 502

vandra Mach Pichu (säkert kass stavning) leden i Peru, få barn och gärna barnbarn, prova på att bo i olika länder, lära mig fler språk, mm...

men om man ska relatera till filmen, låt säga att jag skulle ha ett halvår kvar att leva, med samma ekonomiska frihet som karaktärerna åtnjöt.
då skulle det nog bli:
vandra Mach Pichu leden i Peru, ge ut en bok, bila genom USA, det finns en järnvägssträcka i Europa (tror det är i Tyskland, Östertike, Ungern mfl) som sägs vara väldigt vacker - den vill jag åka, bjuda in massa vänner på en privat spelning med nåt favoritband...

med mera med mera :)

trashone - Ej medlem längre2008-07-23 13:57
Antal inlägg: 18678

Jag har bara en sak på min lista, den är dock hemlig.

_abc_2008-07-23 14:15
Antal inlägg: 2200

Nu har jag ju inte sett filmen, men klart att listan kanske blir mer konkret och påtagande om man bara har ett halvår kvar att leva. Det är nog intressantare att ställa frågan så, vad finns på listan om du bara har ett halvår kvar att leva?

Jag skulle nog vara på resande fot med släkt och vänner tills jag kolade efter 6 månader, om man har råd.
Har en vän som tragiskt men vackert träffade på ett amerikanskt sällskap på en restaurang i Italien där det visade sig att mannen hade fått en dödsdom med några år kvar att leva, han sålde sitt hus och bjöd med släkt och vänner på en jorden runt resa. Sorgligt men väldigt vackert i mina ögon.

Sedan skulle jag nog vilja lära mig surfa bättre, få åka snowboard ner från ett helikopterdropp i alperna och uppleva lite andra extremsporter.

zmiley2008-07-23 14:40
Antal inlägg: 2170

Har inte heller sett filmen men har en fet lista över saker att göra innan jag tar ner skylten. Tyvärr ligger de flesta av dem utanför mina ekonomiska ramar men en vacker dag......

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?