Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 628

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nella356492008-07-23 09:16
Antal inlägg: 282

Katt
Är det någon som vet var man kan vända sej om man har en katt som man inte längre kan ta hand om??
Är nästan aldrig hemma längre o tycker att min lilla kisse är värd ngt bättre, har annonserat och hört mej för på jobbet osv.
Vill inte avliva henne eller så, vad ska jag göra? :(

le-lou2008-07-23 09:29
Antal inlägg: 17500

var hemma mer ?

Maizena2008-07-23 09:30
Antal inlägg: 639

Katthem beroende på var du bor. Iofs är dessa alltid överfulla men det är väl bättre än att avliva...

Lekatten2008-07-23 10:01
Antal inlägg: 5

Många katthem har hemsidor där man kan annonsera gratis för att försöka hitta ett nytt hem för sin kisse. Tyvärr finns det betydligt fler katter än hem för katter :(
Men det är ju alltid värt ett försök.... Du kan gå in på denna sida och se dig om: www.katter.nu/sv/katthem. htm

krutmarie2008-07-23 10:43
Antal inlägg: 1696

Hur gammal är katten? Är den van att vara ute eller är det en typisk innekatt och du är hans/hennes familj?

trashone - Ej medlem längre2008-07-23 11:02
Antal inlägg: 18678

"Katthem beroende på var du bor. Iofs är dessa alltid överfulla men det är väl bättre än att avliva..."

Vetefan. Men det är svårt det där, folk vill ha en kattunge (som det finns mängder av) inte en vuxen katt.

Halfdwarf2008-07-23 11:43
Antal inlägg: 9

Jag fick min katt genom kattkommando syd och kommunikationen med dem har fungerat bra. Tyvärr är det ju alltid svårt att placera ut katter, men du kan ju alltid ta kontakt med dem eller något annat katthem och fråga om råd.

Kattkommando Syds sida:

www.kks.nu/

Gaara_Sama2008-07-23 11:54
Antal inlägg: 61

Sök upp ett katthem å lämna henne till! ^^

trashone - Ej medlem längre2008-07-23 11:55

Katthem är väl mest till för att ägare skall känna sig väl till mods.

trashone - Ej medlem längre2008-07-23 11:56

Fd ägarna...

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-23 12:01
Antal inlägg: 7605

Katthem!

Jag hämtade min älskling på ett sådant. Kärlek vid första ögonkastet. Då var han 6 år och "ingen ville ha honom". Nu är han snart 11, kastrerad men pigg och slank. Vi bor i skogen och han håller efter möss och tyvärr en del andra smådjur får också stryka med.
Han är så glad i livet (som matte), tacksam och social. Gosar med alla och har aldrig klorna framme.

Förstår att du inte vill avliva ett friskt djur, det vill ingen veterinär heller.
Hoppas att hon får komma till ett katthem och sedermera till någon som kan ge henne ett lyckligt liv.

trashone - Ej medlem längre2008-07-23 12:03

Eller så dumpar du katten på katthem och sen så får den vara där.. Att hoppas på ett nytt gott hem låter som en dagdröm.

upa - Ej medlem längre2008-07-23 12:09
Antal inlägg: 2565

Har man besvär med att låta avliva djur tycker jag inte man ska lämna sin katt till katthem då katterna avlivas efterhand då ingen vill ha dem. Stjälper man av sin katt på katthem bidrar man med största sannolikhet med att andra katter behöver avlivas. Är din katt gammal kommer den förmodligen gå samma öde till mötes efter en tids vistelse. Det finns ingen brist på katter varför du gör bäst i att avliva katten eller verkligen försöker hitta ett nytt hem till den på egen hand.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-23 12:12

Det är ingen dagdröm!

Jag har kontakt med ett par katthem, som gör under med vilda och misshandlade katter. Lyckade omplaceringar sker kontinuerligt.
För det första har katterna det jättefint på hemmet och de placeras ut efter intervjuer och hembesök, där nya ägaren skriver under ett papper på att ge katten det den behöver, inkl. veterinärvård.

I Umeå tar man hand om en stor mängd övergivna katter. Under läsår är det mängder av studenter i staden, som gärna har sällskap på rummet och fungerar som fosterhem för katter. Det eminenta katthemmet kan sen vid behov ta hand om dessa katter igen över sommaren, då man kan använda även enklare byggnader utan uppvärmning som kattlogi.

Liknande entusiaster finns över hela landet. Sök på länken du fick av Lekatten!

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-23 12:14

upa, du pratar som du har förstånd till, d v s du vet nästan ingenting om katthem, hör jag.

trashone - Ej medlem längre2008-07-23 12:15

Håller helt med upa. Skulle jag få ändrad livsstituation så hade min katt fått somna in eller bytt hem till någon jag känner väl.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-23 12:16

Det finns ingen brist på dumma människor iaf.

trashone - Ej medlem längre2008-07-23 12:17

Dumma? Jag spar min katt en massa lidande.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-07-23 12:18
Antal inlägg: 1302

Om det rört sig om en hund så hade ju alternativen koreansk lunchrestaurang legat nära till hands, men jag är tveksam om de tar katter. Förtjänar våra husdjur verkligen så mycket mer respekt än våra hamburgare?

upa - Ej medlem längre2008-07-23 12:19
Antal inlägg: 2565

Jag har erfarenhet av katthem, hart en god vän som jobbat just på ett sådant i stan. Ingen rolig historia. Jag tycker inte om saker som uppmanar folk till att inte ta ansvar. Precis som man kan se här tycker folk att det inte är några problem att inte vilja ta ansvar för de val man gjort i livet genom att skaffa djur eftersom någon annan så gärna sopar rent efter misstagen. Gratis och besvärsfritt. Skulle önska att inte katthem fanns.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?