Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 610 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yog Sothoth - Ej medlem längre | 2008-07-24 23:47 | |
![]() | Allvarligt talat! Jag vet att för att inte bli manglad i den här frågan krävs det att man ska vara en tjej. Det är inte ofta vi tjejer är akturiter men när det handlar om moralsyn om sex så har vi nog det. Jag fattar inte vad det stora problemet ligger i att skaffa sig umgänge med polarnas ex eller till och med deras ragg på krogen. Om killen i baren säger nej till kompisen varför ska jag då offra mina möjligheter bara för hon är en sopa. Dessa avundsjuka, begärliga människor, i sin vilja att styra och kontrollera andras personers sexvanor, att begränsa dem, att sätta upp patriakaliska linjer som man skulle skrika ärschlet av sig om de hände i Iran, men att på dödligt allvar att det här i Sverige handlar om kuk-kurage och vänskaplig heder. Dubbel moralismen skulle kanske vara rörande hos ett litet barn men inte hos fullvuxna människor som ännu inte blivit idiotförklarade! | |
| DennisPlz | 2008-07-24 23:50 | |
![]() | Sluta bry dig om vad andra tänker om dig? | |
| kermis | 2008-07-24 23:52 | |
![]() | jag vet inte hur mycket jag skulle uppskatta en vän som ville bräda mig när jag hade blivit nobbad av nån kille för att jag "är en sopa". Det finns väl fler än en kille i baren? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-24 23:54 | |
![]() | "Jag fattar inte vad det stora problemet ligger i att skaffa sig umgänge med polarnas ex eller till och med deras ragg på krogen. Om killen i baren säger nej till kompisen varför ska jag då offra mina möjligheter bara för hon är en sopa." Där var själva tråden, svår att hitta mitt i all text. Är det måste att skaffa umgänge via dina vänner, skaffa på egen hand? "..bara för att hon är en sopa" Ja, där hör man din inställning jämtemot dina kamrater. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 23:54 | |
![]() | Se, vänskap betyder inte ett skvatt. | |
| Hillegnu | 2008-07-24 23:59 | |
![]() | vad vill du ha sagt? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-25 00:01 | |
![]() | Marknaden är väl fri...? Om jag inte lyckas ragga upp Yog men Dennis fixxar det. So What? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-25 00:01 | |
![]() | Att ta en kompis ex/ragg låter tragiskt. | |
| krutmarie | 2008-07-25 00:01 | |
![]() | Kanske skulle idiotförklara mig själv för jag fattar fortfarande inte vad det rör sig om egentligen? Kan nån förklara för mig vad diskussionen handlar om? :-) | |
| Henry Fool - Ej medlem längre | 2008-07-25 00:03 | |
![]() | Visst Sothoth! Jag kan visst gå med på linjen om vi har ganska strikta linjer för umgänge. Jag kan även gå med på att det finns kopplingar av äldre moralkoder i vår dateingservice. Men att koppla ihop dem med Iran vet jag inte. Fast visst kan jag se behovet att pungslå västerlänsk självgodhet. Och man kan någ spåra delar vår sexualmoral långt bak i tiden, där stegling var synonymt med hångel i busskuren efter krogen. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-25 00:03 | |
![]() | Hon är snyggare än sin polare och tycker polaren skall acceptera det och inte fjanta sig. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-07-25 00:03 | |
![]() | "There is only one woman in the world. One woman, with many faces." Nikos Kazantzakis | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-07-25 00:04 | |
![]() | krutmarie, den handlar om att TS flörtar med TS kompisars ex, och att killen i baren säger nej till TS kompis. | |
| bove | 2008-07-25 00:06 | |
![]() | Vad har detta med patriarkatet att göra? | |
| le-lou | 2008-07-25 00:12 | |
![]() | vad handlar tråden om ? | |
| _abc_ | 2008-07-25 00:13 | |
![]() | TS: Jag förstår inte hur du kan jämföra krogragg med ex-partners (som man kanske varit ihop med en längre tid). Jag bryr mig inte om det på krogen byts. Det har jag råkat ut för åt båda hållen och där bryr jag mig inte, det är för flyktigt. Om däremot min vän börjar dejta min mor, min syster eller mitt ex som jag varit ihop med en längre tid tycker jag att min vän kan dra åt skogen. Jag skulle känna stort obehag om detta skedde och det förstår nog de flesta, därför kan en sådan vän dra åt skogen i mina ögon eftersom denne inte respekterar MIG tillräckligt. Det här skulle jag vilja säga är övertramp av den vänskapliga hedern. | |
| -Lala-la | 2008-07-25 00:13 | |
![]() | Yog har varit otrogen mot sin kille... nu ångrar hon sig. Vill ha vårdnaden av sitt barn, är inte säker på att det är hennes. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-25 00:15 | |
![]() | va!! är hon havande med en annan kvinnas barn??? | |
| _abc_ | 2008-07-25 00:15 | |
![]() | "Jag fattar inte vad det stora problemet ligger i att skaffa sig umgänge med polarnas ex eller till och med deras ragg på krogen." Du uttrycker dig t o m som att det är värre att fixa ihop det med krogragget, som perosnen i fråga träffat i högst några timmar. Hur det kan vara värre än att fixa ihop det med ens expartner tycker jag är märkligt. Sedan ändrar jag min åsikt något från förra inlägget, att ta någons krogragg är för mig på gränsen för övertramp, fast hittills har jag inte sagt upp någon vänskap pga det. | |
| -Lala-la | 2008-07-25 00:16 | |
![]() | Ja, och du Kaparn... du solar näck... Är det du som är fadern? Är det du... som är mannen? | |