Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 591 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-28 03:22 | |
![]() | Jag vet bäst om film Finns en helt underbar "gammal" internetsida vi namn filmtipset www.filmtipset.se . Var helt emot den i början. Men för ett halvår sen slutade jag vara anti och är helt fast. På filmtipset kan man nämligen helt anonymt (om man vill) tycka bäst om film. Många har redan tröttnat, jag är fortfarande nykär. Var annars kan man skryta om alla tusen filmer man sett och vilken insikt man har som cineast utan att andra bara tycker att man har för mycket fritid. Eftersom den heter just filmtipset, så hjälper den även dig att få information om film. Men det är enligt mig tämligen överflödigt då man har IMDB. Men nån kan säkert finna nytta av det. Vad tycker ni om sidan. Bara för dem som tror deras åsikter faktiskt betyder något eller en bra sida om man gillar film? | |
| _abc_ | 2008-07-28 03:29 | |
![]() | "Men det är enligt mig tämligen överflödigt då man har IMDB." Jag ska för sakens skull lyssna på dig denna gång stilig karl. Då den är överflödig när jag har IMDB, struntar jag sonika att kika in sidan. Tack för tipset. Om själva sidan kan jag inte yttra mig eftersom jag inte har eller kommer kika in den. Men namnet på hemsidan gillar jag. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-28 03:37 | |
![]() | Varför skulle jag bry mig om du tar EN mening från mitt inlägg och lyssnar på det. Varför skulle jag bry mig överhuvudtaget? Du får väl göra som du vill. Jag tänker iaf betygsätta film på filmtipset och kolla upp film på IMDB. | |
| _abc_ | 2008-07-28 03:56 | |
![]() | Jag tycker att du trots det långa inlägget är mycket övertygande med just den meningen. Hänger man på IMDB är filmtipset.se överflödigt, jag litar på det eftersom jag tycker att IMDB är den mest fullkomliga filmsidan jag varit på hittills. Jag skrev inte inlägget för att göra dig brydd eller obrydd, jag älskar att skriva i varje tråd minst ett par ggr, det borde du veta vid det här laget. Jag nämner heller inget om att jag tycker att du borde eller inte borde fortsätta betygsätta filmer på sidan. Jag uppmanade dig absolut inte till att sluta hänga på sidan, älskar film själv och där har vi faktiskt ett gemensamt intresse. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-28 04:04 | |
![]() | Hm... Ok, jag antog mest att du ville göra dig lustig då vi aldrig håller med varandra. Då kan jag säga såhär: På filmtipset så har du ditt egna användarkonto med din egna lilla personliga sida. Denna sidan innefattar alla filmer du satt betyg på, för filmtipset har en stor filmbas, men den är inte lika fullkomlig som IMDB, därför använder jag IMDB om jag vill hitta filmer jag inte sett. Vidare är det såklart lättar att hitta filmer man sett och betygsatt genom sin användare på filmtipset. Vidare har sidan fler funktioner. Ett filmforum, vad som går på TV, rekomenderade filmer utefter hur du satt dina betyg osv. Jag skrev inlägget så som jag gjorde bara för att jag finner funktionen betygsätta film som det bästa. Samt att jag ville veta vad andra användare tyckte. Om jag ville tipsa om sidan skulle jag formulerat mig annorlunda. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-28 15:38 | |
![]() | "Hänger man på IMDB är filmtipset.se överflödigt, jag litar på det eftersom jag tycker att IMDB är den mest fullkomliga filmsidan jag varit på hittills" Du måste ändå märkt att det blivit bara sämre och sämre där. | |
| ardent - Ej medlem längre | 2008-07-28 16:16 | |
![]() | Filmtipset är betydligt bättre uppbyggd än IMDB om man ser till betygsättning, användarvänlighet och sånt. Sen är IMDB förstås mycket större och har trailer-länkar osv. Men kan varmt rekommendera filmtipset till alla filmfantaster. Finns också en rätt praktisk funktion där man ser vilka filmer som kommer i veckan på på just de tv-kanaler man har tillgång till. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-28 16:20 | |
![]() | ardent: Ja, lite så menar jag också. Gillar film på tv funktionen. Speciellt då deras rekomenderade betyg oftast stämmer in. Synd iofs att det är mest 1or och 2or på tv :( | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-28 16:23 | |
![]() | Folk har noll smak. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-28 16:26 | |
![]() | Hehe, nej, annat folk har dålig smak. När det handlar om film så utgår man som sagt från smak. Det är det som är så bra. Man har alltid rätt mwhohahaha... eller du kanske menade själva sidan? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-28 16:27 | |
![]() | Nä, kikar både på filmtipset och IMDB. Säger alla att filmen suger så passar den troligen mig. Så okej, folk har dålig smak ;) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-28 16:30 | |
![]() | Men det rekomenderade betyget bygger ju på hur du betygsatt andra filmer och hur de som tycker lika som du har betygsatt dem. Ibland stämmer det inte, men som oftast iaf... Men det är värt att sägas igen: folk har dålig smak :p | |
| Jollz | 2008-07-28 17:48 | |
![]() | IMDB - 41000 personer har gett filmen Crank 7.1/10 i betyg. Litar inte på betygen men använder sidan flitigt för kuriosa. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-28 18:06 | |
![]() | Det var väl en bra indikation. Även om jag gav den en 9a. | |
| ardent - Ej medlem längre | 2008-07-28 18:12 | |
![]() | Precis - det rekommenderade betyget på filmtipset baseras på ens egna tidigare betyg. Och ju fler filmer man betygsatt desto bättre stämmer det. Nog för att jag ibland kan få de märkligaste rekommendationerna, men om jag funderar på en film och ser att den är uträknad som en etta för mig så brukar jag överge den ganska snabbt. (Det är kanske lättare att förutsäga att man inte kommer att tycka om en film än att man kommer att gilla den) Tycker också profilerna på filmtipset är intressantare än de på betapet - man kan hitta på vad som helst om sig själv, men ens filmsmak ljuger inte :) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-28 18:19 | |
![]() | ardent: Jo precis, inte så stor chans att man kommer stöta på en rekomenderad etta som man skulle vilja ge en 5a om man har betygsatt 2000 filmer, och vice versa. Mer än sant! Filmsmak säger också oftast mer om någon än ens person än musiksmak t.ex i i de flesta fall kan jag tycka :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-28 18:22 | |
![]() | Ah ni menar att det är där man skall ragga ;) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-28 18:24 | |
![]() | trashone: Haha, låter som en bra idé ;) | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-07-28 19:22 | |
![]() | filmtipset är toppen, den siten är ju så smart så den ger betyg för filmer utefter vad man själv kan tänkas gilla och inte vad alla andra anser som det är på imdb. Jag besöker inte imdb mer, men finns på filmtipset med detta alias. Det finns för övrigt en bra tråd om filmtipset som florerade tidigare. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-28 19:41 | |
![]() | imdb.com är väl ändå att föredra? | |