Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2008-07-28 04:26
Antal inlägg: 2200

Internationell ignorans
När ni har varit utomlands och presenterat er som svenskar kanske ni stött på en otrolig okunnighet, jag vill höra om dessa roliga kommentarer!

I Australien frågades det om det var för att Sverige inte hade några universitet som så många svenskar pluggade i Australien.

I USA hörde jag av polarna att det vid flertalet tillfällen frågades bakom min rygg om jag kunde svenska språket jag med som inte såg ut som en svensk (blond och allmänt arisk) varvid de förundrades över hur smart jag måste vara när jag kunde flytande svenska, säkerligen något asiatiskt språk och sedan också engelska. Utan att de i fråga hade pratat med mig ännu.

Kul förfrågningar jag fått: "You're from Sweden? Do you know Johan Johansson in Umea?"
"Oh you're from Stockholm? I was there once, do you know Maria?"
"So do you live in Igloos over there?"
"Do you know of the movie "the Godfather"? Oh really, so they show that in Switzerland too?"
"Oh you're from Sweden? I've never been to the east coast."

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 06:31
Antal inlägg: 9141

Det är inte så lätt att veta att det bor mer än 100 personer i Stockholm om man bara varit där en gång. Du får visa lite förståelse.

E Solu - Ej medlem längre2008-07-28 07:24
Antal inlägg: 4715

Att fråga om man känner X bara för att man kommer från samma stad (och kanske har samma ålder) är ju inte ignorans, bara en vild chansning, som inte är helt osannolik.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?