Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
TazzRat2008-07-28 10:26
Antal inlägg: 268

Sjukskriven o uttråkad
Alltså. Jag bröt benet. Gips o kryckor o doningar. Så jag sitter här, så gott som hela dagarna. ...O med en hel månad kvar t gipset ska bort är jag redan upp över öronen frustrerad. ...Vilket jag aldrig trodde med tanke på hur lat jag är. Det är t o m så att jag börjar överväga att falla in i irc-träsket igen- men jag vet att jag antagligen skulle bli ruskigt besviken. §;o)

Jag bröt ett ben- men det känns som om jag är lam från öronen ned med tanke på hur handikappad man blir. Kan inte ens hämta en kopp té. (Skall åtgärdas genom inköp av termosmugg dock.) ...För att inte tala om att bege sig någonvart. Vågar jag mig nedför trappen när bara jag är hemma, så kommer jag inte så långt utomhus. Till närmsta busshållsplats är det en sån kort bit när man ska gå- men när man ska hoppa på kryckor är det en tuff sträcka. ...Som dessutom innehåller en läskigt brant backe. ("läskigt brant" för en ovan på kryckor, dvs.) Vännerna är bortresta eller jobbar- så vart skulle jag ens ta mig om jag kom iväg på bussen?

Jag har nyvunnen respekt för sjukskrivna. Undrar hur dom UTAN datorer tar sig igenom dagarna. §;ob Vad hittar man på? Vad gör man när man går(nåja) hemma hela dagarna? Någon som vill/orkar berätta om sin sjukskrivningstid o/eller har något bra förslag?

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 10:32
Antal inlägg: 9141

"Jag har nyvunnen respekt för sjukskrivna. Undrar hur dom UTAN datorer tar sig igenom dagarna." - Pga. att de är hemma hela dagarna, eller på grund av att leva med en sjukdom/skada?

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 10:33

På grund av att de är hemma hela dagarna, eller på grund av att de lever med sjukdomen/skadan?

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 10:33

Marie026 - Ej medlem längre2008-07-28 10:38
Antal inlägg: 140

Så ledsen för din skull, har nyss blivit av med mina kryckor efter en rejäl stukning. Men jag fixade själv en termos med kaffe, telefonen nära mej och en riktigt bra bok.
Sen så passade jag på att rensa lite i garderoben sittandes på en stol, det funkade överraskande bra. Inte så kul att pyssla med, men min tanke var att nu blir det äntligen gjort.
På kvällen så ringde jag vänner och försökte fiska lite skjuss att köpa en nu bok,fick lite hjälp att handla hem lite käk när det vart lite tomt i skåpen, och att försöka ta en fika ute nånstans, inte för långt att hoppa till.

Hoppas att det blir snabba dagar för dej, för kul är det inte.

Men du kanske blir en hejjare på alla konstiga ord som finns inom Beta..*S*..

Krya på dej

dinodog2008-07-28 10:48
Antal inlägg: 4973

Åh din stackare kan inte vara kul att sitta med gips i denna värmen. Visserligen är betapet kul men ombyte förnöjer heter det ju, själv sitter jag på king.com mellan varven.

Där har dom många roliga och bra spel, även ordspel där man kan trimma hjärnan lite.

TazzRat2008-07-28 10:50

Nattravn; Jag tänkte iofs mest på hemmavarandet eftersom det är det JAG har problem med. (Människor som lever med en sjukdom/skada har jag alltid respekterat för DEN anledningen. Uttråkningen under sjukskrivningar är dock en ny inblick för mig.)

Marie026: Termosmetoden har föresvävat mig- men risken finns att det blir ohälsosamt mycket té då. §;ob

TazzRat2008-07-28 10:51

dinogdog: Det är inte så synd om mig som jag gärna tror. §;oD Betapet ÄR roligt- men du har rätt i att det blir lite väl mycket sånt efter några timmar. *s*

dinodog2008-07-28 11:00
Antal inlägg: 4973

*S* jo lite synd är det väl, det hade ju vart enklare med en bruten arm. Vet hur frustrerande det är att vara rörelsehindrad, har du ingen stol med hjul på som du kan fara runt på.
Min svåger hoppade på kryckor en längre tid men så kom han på att han kunde göra så mycket mer om han satt i sin kontorsstol som hade hjul. Han fixade en hel del han till och med dammsugade farandes runt på stolen.

Marie026 - Ej medlem längre2008-07-28 11:03
Antal inlägg: 140

Man får vara lite ohälsosam när man sitter där man sitter ju...=)...lite tröst i eländet, även om det bara är te...kunde ju har varit annat om det varit helg iaf...*L*:.

TazzRat2008-07-28 11:05

Försökte med det där- men jag blev så trött i rygg o det fungerande benet. Har dock tankar på att använda det i syfte just att t ex hämta té (bevisligen mitt största bekymmer §;oD ) o d. §:o)

TazzRat2008-07-28 11:06

Skönt att du säger det, Marie! §;oD

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 11:07

TazzRat: Då är vi rätt så olika. :P Jag kan stänga in mig i flera veckor (månader, kanske rentav år) utan att känna något direkt behov av att gå ut. :P Men som du sa själv, utan en dator blir det lite segt, den kan ju stimulera en på så många olika vis. IT-/Cybervärlden är betydligt större än IRL-världen, beroende på hur man ser på det hela.

TazzRat2008-07-28 11:11

Nattravn: Absolut! ...O jag brukar inte vara blyg för att limma fast mig vid datorn en helg (...eller vecka eller månad...). Dock verkar det som att det är skillnad på att göra det av rent nöje- o att göra det av brist på alternativ. §;o)

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 11:14

TazzRat: Men om du känner att de delarna av datorvärlden du utnyttjar just nu inte är stimulerande nog, kanske du ska testa andra, eller rentutav dumpa datorn för en bok/film? Eller tjata med nån i telefon, eller baka chokladbollar! Eller ramla på golvet och ta tiden på hur lång tid det tar att resa sig upp när man har gips, och sen jämföra med hur lång tid det tar när du är frisk?

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 11:15

Och jag förstår det psykologiska dilemmat du anger. Menar inte förenkla ditt problem. :)

TazzRat2008-07-28 11:23

Hahaha! §:oD Ja- det där med att ramla ned på golvet var ett MYCKET bra experiment! §;oD

Telefon går bort eftersom det inte finns någon intressant person att ringa [som inte jobbar/är bortrest etc]. Chokladbollar VORE en idé- men jag har tyvärr för dålig självdisciplin för att inte äta upp dem med ens. (Varför ens rulla? En skål chokladbollssmet o en stor sked fungerar ju det med. §;ob )

Jag försökte sitta på balkongen o lösa korsord- men tyvärr saknar vi parasoll e d på balkongen o hettan drev mig in rätt snabbt. Korsord är roligt- men jag blir så trött av det. (Anstränga hjärnan sådär tröttar ut mig så snabbt. §;ob )

Jag försöker skriva lite. (Kanske för en gångs skull skriver klart något så jag kan skicka t bokförlag?) Dock blir inspirationen en aning lidande av att jag inte kan växla miljöer så mycket.

Fasen. Sicken gnällspik jag är. Måste jag tvingas erkänna att det största problemet är att jag är för lat o oengagerad för att faktiskt motivera mig till något? §:oO *skämmas* §;o)

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 11:26

Men om man är lat och oengagerad funkar det ju utmärkt att ligga på sängen och glo i taket medan man lyssnar på nån musik som man uppskattar, och bara låta tankarna fara en stund.

Nattravn - Ej medlem längre2008-07-28 11:27

Du kanske kommer på alla lösningar till världens problem innan du har frisknat till!

TazzRat2008-07-28 11:28

OMG! Jag har inte ens lyssnat på musik de senaste dagarna! UNDRA PÅ att jag är redo att klättra på väggarna! §:oO Detta åtgärdas med ens!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?