Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 591 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jeehunmoon | 2008-07-29 05:52 | |
![]() | Jorden-runt resa Vad är det? När min vän säger att han gjort en jorden-runt resa säger jag att det har han visst inte. Att besöka Bahamas och att sedan ta andra vägen tillbaka innebär inte att du gjort en så kallad jorden-runt resa. Men vad anser ni, vad är en jorden-runt resa? Finns det något minimikrav för besökta länder eller har min vän visst gjort en jorden-runt resa? | |
| Hr Winbladh | 2008-07-29 07:36 | |
![]() | Rent geografiskt kallar jag en resa där jag åker österut (västerut), passerar alla tidszoner och återkommer hem från andra hållet västerifrån (österifrån) en jorden-runt-resa. Var jag stannar på vägen hör väl knappast till saken. Sen blir ju resan mer rejäl om den görs i närheten av ekvatorn och inte vid någon av polerna, då kan man ju fuska till den på några minuter. | |
| jeehunmoon | 2008-07-29 09:27 | |
![]() | Med andra ord håller du med min vän? Där han dessutom hade erfarenheter att berätta om från sin jorden-runt resa, annat än flygplatser och vilka filmer som visades under flygningarna? | |
| Sotfinger | 2008-07-29 10:15 | |
![]() | Strikt formellt har din vän gjort en jordenruntresa eftersom han faktiskt åkt runt jorden. Det kan man väl säga att astronauterna i rymdstationer också har då förresten? Men jag förstår din synpunkt. I folkmun betyder nog jordenruntresa lite mer av upplevelser, att man faktiskt sett och besökt ett antal platser fördelade i olika världsdelar. | |
| obitje | 2008-07-29 10:52 | |
![]() | Min definition är nog att man åtminstone har landat på varje kontinent. Vid polerna går man runt polerna och inte jorden. I så fall skulle jag lika gärna kunna gå runt jorden när jag går i cirklar i köket. | |