Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 622

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jeehunmoon2008-07-29 10:56
Antal inlägg: 479

Därför skapar jag trådar
1 Jag vill kategorisera mig själv som en trådskapare som faktiskt vill veta om jag kan ändra min åsikt angående ämnet och samtidigt höra vad andra har att säga.

2 Andra vill enkom bjuda eller inbjuda till skoj genom att skriva enbart fåniga och ironiska initiala trådinlägg som egentligen inte bjuder in till diskussion och argumentation utan till youtubeklipp på någon som får en tennisboll i magen eller dylikt.

3 Sedan har vi de som enbart vill diskutera för sakens skull och som inte bryr sig om frågeställningen själva. De vill fördriva tid, göra sig hörd och ordvälta a.k.a. ordbajsa och läser därför med flit lite fel i motargumenterares åsikter kanske bara för att provocera lite extra.

Vilken kategori hör du till av dessa tre? Kanske en blandning?

E Solu - Ej medlem längre2008-07-29 11:01
Antal inlägg: 4715

En blandning, och:
4 Underhålla mina fans som uppskattar min humor.

y not2008-07-29 11:05
Antal inlägg: 9014

1. Har du förändrat din åsikt i frågor. Har du påverkats av vad andra har att säga?

2. Vilka är andra? Är det alla som inte är du? Vad är ett intressant/viktigt ämne, jämfört med fånigt/trivialt?
Hur avgör man skillnaden?

3. Vilka är det som enbart vill provocera, fördriva tid, göra sig hörda och finna fel?
Är det de som andra upplever att de är sådana eller är det skribenten själv som avgör den frågan?

E Solu - Ej medlem längre2008-07-29 11:10

Sen är det ibland också:
5 Starta en tråd och argumentera för åsikter som jag inte har, i syfte att testa hur säker jag är på mina egentliga åsikter, och om de håller för att ifrågasättas av mig själv.

jeehunmoon2008-07-29 11:13

y not, Kanske jag borde startat en annan tråd. Hur är du som trådskrivare? Håller du dig till ämnet? Kommer du med 3 nya följdfrågor för varje frågeställning som TS initialt ställer? Vill du enkom provocera TS? Villdu medvetet ge TS rynkor? Beror ditt enorma engagemang i forumet på att du har semester nu?

E Solu - Ej medlem längre2008-07-29 11:13

Här är ett exempel på punkt 5: www.betapet.se/forum...ea did=5698

y not2008-07-29 11:42

jo jeehunmoon. Den frågan skulle du ju klart kunna ställa. Är det uppgifter som stämmer överrens på dig? Om du hade den inställningen, skulle du då svara på det? Eller tror du att de som upplever någon med den inställningen är överrens med den de upplever?
Eller är ditt inlägg helt enkelt ett förtäckt sätt att ankalga/fråga specifikt mig, men gömma dig under nån form av allmängiltlighet?

En fråga jag ställer mig eftesom du inte svarade på mina frågor är.
Vad vill du uppnå med denna tråden?

perhakan2008-07-29 11:44
Antal inlägg: 45

Jag håller på E Solu, särskilt med inslag av punkt 4.
Jeehunmoon verkar mest grälsjuk.

obitje2008-07-29 11:45
Antal inlägg: 139

Jag har förvisso bara skapat en tråd. Men jag hade inga som helst förväntningar. OT eller ej. Så länge tråden sätter igång någonting, om det så är nya frågeställningar eller svar på dom jag hade från början. Mig kvittar det. Det väsentliga är att folk börjar samtala med varandra. Sedan är det ju alltid trevligt om man kan återkoppla till huvudfrågorna någon gång lite då och då. Ibland kanske trådens huvudspår inte går att säga så mycket om, men någonting annat kom upp. Efter ett tag kommer det säkert någon ny individ in i samtalet som svarar på huvudfrågorna istället för sidospåren och så är man back on track. Om jag fick välja mellan sidospår och personangrepp väljer jag tveklöst sidospår.

jeehunmoon2008-07-29 11:57

y not, sätt dig inte själv på en piedestal, jag hade inte dig i åtanke när jag skapade tråden och det verkar som att du trodde det.

Jag vill jämföra min tråd med liknande trådar:
Är så trött på folk som bara klagar
Är så trött på folk som klagar på feta
Är så trött på folk som går OT i mina trådar
Är så trött på folk som inte gillar hallon

jeehunmoon2008-07-29 11:58

y not, ställ mig 3 av dina 10-15 frågor så lovar jag att svara på dem. Orkar inte urskilja alla olika, det blir för mycket på en gång i denna sommarvärme.

zmiley2008-07-29 12:03
Antal inlägg: 2170

Jag är en typisk ordbajsare som bara älskar att synas och locka till skratt, även på egen bekostnad. Dessutom värsta sortens kappvändare som gärna håller med utan att riktigt veta varför.
Jag är också medlem i E Solu:s fanclub.

För övrigt tycker jag att youtubeklipp på folk som får tennisbollar i magen och dylikt är kraftigt underskattat.

_Candid - Ej medlem längre2008-07-29 12:37
Antal inlägg: 2602

För att uppmuntra min egen och andras kreativitet. Att se saker på ett nytt sätt.

För att försöka hitta ämnen som dels inte diskuterats, men som kan inbjuda var och en till diskussion, så att även de som väldigt sällan, eller aldrig skrivit i forum kan "får in en fot" här så att säga :)

För att det är stimulerande att bolla mina tankar med andra för min egen del.

Omprövar mina egna åsikter gör jag ofta, men kanske mer i andras trådar än i mina egna då...

(Och ett ps. keep up the good work E Solu, din humor är oslagbar :))

y not2008-07-29 13:21

nej jeehunmoon jag sätter mig inte på en piedestal, utan är mest nyfiken på vad det är du vill uppnå?
vill du göra en jämförelse är väl undersökande frågor viktiga?
Är inte ditt syfte och inställning i frågan central för att kunna förstå frågeställningen?
Varför avisar du dem istället för att förklara?
du är trött på dem som klagar, hur kommer det sig att du då klagar på dem och mycket annat?
Vad är det för fel på att inte gilla hallon?

tilduskan - Ej medlem längre2008-07-29 14:23
Antal inlägg: 1208

ehh oftast för att jag har tråkigt o vill se vad folk svarar.....

trashone - Ej medlem längre2008-07-29 14:25
Antal inlägg: 18678

Har startat.. öh 2 kanske. Mer behövs inte, folk startar nya roliga trådar varenda dag. *lat*

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?