Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 620

Forumkategorier

Användare Inlägg  
La bruja2008-07-30 14:18
Antal inlägg: 505

paintball
Min sextonåring har precis börjat spela paintball och är förstås helt såld på detta. Han köpte grejer begagnat och så kör han med kompisar och andra på någon bana där man betalar för att spela. Har någon här hållit på med detta och kan ge lite tips på saker han bör tänka på. Hans markör har tex gastub och inte luft vilket jag tror kan bli dyrt i längden då gasen kostar att fylla på medans luften är gratis. Är det bättre att skaffa en lufttub redan nu? Hur många skott räcker annars en gastub på 20 0z till? Fler tips och råd?

_abc_2008-07-30 14:57
Antal inlägg: 2200

VIsste inte ens att det fanns luftdrivna paintgallmarkörer.
vanlig tub räcker till två vanliga magasin har jag för mig. Kul hobby, låter dock lite dyrt för en 16-åring.

Pajas - Ej medlem längre2008-07-30 15:16
Antal inlägg: 397

Jag har spelat en del, för några år sedan. Köpte såsmåningom massor med grejer. När jag köpte en tävlingsmarkör så blev jag tvungen att spela med luft istället för co2. Tror en 20 oz:are räcker till ungefär tusen-femtonhundra boll (om jag inte minns fel), beroende på vädret. Desto varmare, desto mera boll per fyllning. Luftsystem blir inte heller nödvändigtvis billigt. Dels kostar systemet en bit. Och sen så får man investera i en dyk-kompressor eller en dyktub att fylla ifrån.

Vad som annars är att tänka på? Mask, halsskydd. Och suspensoar! Det är ett väldigt bra skydd. Eventuellt benskydd och handskar.

Oj, du skrev visst att luften var gratis. Ja, men dåså. Jag har eventuellt ett luftsystem till salu, då jag inte spelar längre och istället satsar på löpning. Bör vara två års trycktid kvar på det. Ett centerflag lp. 4500 psi.

Hm, ja.

Pajas - Ej medlem längre2008-07-30 15:19
Antal inlägg: 397

Japp, är rätt säker på att det är minst 2 år kvar på det. Tomt för tillfället.

Kompositflaska, så det väger inte mycket heller.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?