Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 623

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2008-07-31 19:45
Antal inlägg: 2200

Manliga heterosexuella gynekologer
Diskuterade detta med lite vänner. Tror ni att det i större utsträckning förekommer "pervon" bland manliga heterosexuella gynekologer än bland andra yrken?

Jag hade den åsikten. Sedan kom de andra med motargument som att denna yrkesgrupp troligen snarare blir avtrubbade med risk för avtänding av kvinnokroppen. Att man inte kan förvänta sig att få idel 8-10-poängare inspringandes som att det vore tv1000.

Hur som helst har jag fått höra två st suspekta situationer hos gynekologen som vänner och vänners flickvänner delat med sig av. Sedan det man får läsa om i dagstidningarna. Lättare att anta att snuskigheter får utlopp för en omoraliskt yrkesman i ett yrke där kvinnornas könsorgan ska undersökas än vid spärrbåset i tunnelbanan.

Personligen ställer jag mig kritisk till varför en sund människa som läser till läkare väljer att nischa sig till gynekolog, urolog, proktolog och andra lite (i mitt tycke) udda områden att välja när det finns så mycket andra inriktingar.

Vad har ni för åsikter i denna fråga? Är inte förvånad om jag kommer få äta upp mina ord eller att jag gjort någon lite upprörd iom mina åsikter om någon kanske är en manlig heterosexuell gynekolog t ex. Men försök att hålla er på en saklig nivå.

E Solu - Ej medlem längre2008-07-31 19:50
Antal inlägg: 4715

Man kan ju undra varför det inte skulle vara ännu mer pervo med kvinnliga gynekologer? Skulle du inte tycka att det var lite pervo om en man jobbade med att undersöka snoppar hela dagarna? (Förutsätter att du är lika homofobisk som jag.)

zmiley2008-07-31 19:53
Antal inlägg: 2170

Proktologer är en underskattad yrkesgrupp.

hotcold2008-07-31 19:53
Antal inlägg: 316

Fattar inte riktigt vad du snackar om, sorry?!
Gynekolog är ett yrke som allt annat och jag tror absolut inte att det förekommer mer "pervon" där än i andra yrken.
Sorgligt att du har en sån åsikt. Och en jä*** tur att de finns och kan hjälpa oss kvinnor.

alfamarie - Ej medlem längre2008-07-31 19:55
Antal inlägg: 1003

Jag har inte funderat så mycket över detta, då jag oftast har besökt vårdcentralen i olika underlivsärenden. Där jag går, finns ingen gynekolog men väl en distriktsköterska...

Undrar om min distriktsköterska är pervers?
En barsk liten kvinna på ca 60 år... kan mycket väl tänka mig att hon blir "nurse Diesel" framåt småtimmarna?

Nej, jag skojar bara: hon är barsk men helt underbar precis som distriktsöterskor skall vara!

VildaElisa2008-07-31 19:56
Antal inlägg: 526

Udda områden kan lida brist på personal. Det garanterar arbete om man väljer den inriktningen. Och det vill man väl ha efter flerårig skola.

Många kvinnor föredrar en kvinnlig gynekolog och en del begär att få det också. Sen så har väl många besvär när de söker läkare...det kanske luktar illa, kliar, svampigt, vårtigt osv. Vet inte om det är så tändande precis... :-/

bländie2008-07-31 19:57
Antal inlägg: 144

Jag tror att manliga gynekologer (som jag har idel goda erfarenheter av) i någon utsträckning kan lida av livmoderavund. De skulle så gärna vilja vara gravida, vilket är högst förståeligt eftersom det är en fantastisk upplevelse...Men de får åtminstone chansen att vara med vid graviditeter och att ibland hjälpa till att se till att de uppstår.
Har aldrig mött nån som verkat snuskig...en som möjligen var betänkligt bakfull, annars mest kul killar.

alfamarie - Ej medlem längre2008-07-31 19:59

livmoderavund?

Limerick - Ej medlem längre2008-07-31 20:00
Antal inlägg: 4099

Har heller aldrig träffat nån otrevlig.
Däremot fick jag en gång tacka nej till en när det visade sig att jag just vid tillfället hade hans dotter i förskoleklass.
Kändes som det kunde bli lite konstigt på nästa föräldramöte.

kaparen - Ej medlem längre2008-07-31 20:00
Antal inlägg: 4805

Det där med avtändning kan ligga nåt i. Jag hörde nån gång för länge sedan att gynokologer, och en yrkesgrupp till som jag nu glömt, var de som först visade tecken på impotens...

alfamarie - Ej medlem längre2008-07-31 20:02

var de impotenta när de utbildade sig eller blev de impotenta efter utbildningen?

hotcold2008-07-31 20:02
Antal inlägg: 316

Precis som att man skulle kunna likna barnläkare vid att de är pedofiler, proktologer skulle vara bögar och våra badvakter är mest ute efter det nakna begäret i omklädningsrummet, folk i skoaffärer är fotfetischister.
Jaa du, listan kan göras lång och den blir lika löjlig som din frågeställning.

alfamarie - Ej medlem längre2008-07-31 20:04

men om avtändning är resultatet så betyder ju det att snickare hatar hus, lärare hatar barn osv...?

kaparen - Ej medlem längre2008-07-31 20:04
Antal inlägg: 4805

Efter utbildningen ( såklart ) och troligen ganska långt efter...

alfamarie - Ej medlem längre2008-07-31 20:05

tror ni inte att det kan ha att göra med ett intresse att bota sjukdomar i första hand och att man sedan kommer in på olika inriktningar kan bero på saker man har varit med om eller som man finner intressant under utbildningens gång?

_abc_2008-07-31 20:06
Antal inlägg: 2200

illiterate: Jag nämner även urologer och proktologer, skulle kunna ha nämnt yrket gynekolog i sig utan att specificera mig men var rädd för att det skulle nämnas alldeles för mycket motargument till att det ju finns kvinnliga, samt homosexuella män som gynekologer. Jag menar, är man attraherad av kvinnor och sedan jobbar med vaginor, finns det inte risk att man hade fula tankar när man valde detta yrke?

hotcold: "Gynekolog är ett yrke som allt annat och jag tror absolut inte att det förekommer mer "pervon" där än i andra yrken."

Skulle vilja påstå att det skiljer sig mellan yrken och yrken. Majoriteten skulle inte kunna bli yrkessoldat för att det de är för pacifistiska och skulle aldrig kunna döda en människa. Många skulle heller aldrig bli tillräckligt komfortabla i nuläget för att jobba med porrfilm etc. Hur KAN man ens jämföra spärrvaktsjobb med gynekolog i den utsträckningen?

Men det kanske är lika dumt av mig att tänka på det här viset som att om man skulle vara pedofil och ville utöva detta på barn, sökte sig till dagis, skola och dylikt.

ozzy52008-07-31 20:11
Antal inlägg: 4

Min första gynekolog(manlig)var dansk(hade svårt att fatta vad han sa) och var gift med en betydligt yngre fru. när jag satt o vänta med bart underliv kom han in o blinkade med ena ögat o gick ut igen=) Ville väl på nåt sätt få denna hypernervösa 15- åring att slappna av, men det fick absolut motsatt verkan kan jag säga hehe. Har också haft en manhaftig kvinnlig barnmorska "mellan mina ben", som hade en kvinnlig sambo men hade aldrig några problem med att hon glodde mig mellan benen. Har bara haft en gynekolog som jag tyckt illa om, en privatläkare som var en riktig buffel. Gick aldrei dit igen.

alfamarie - Ej medlem längre2008-07-31 20:12

_abc_ : Jag tror att du har en viss poäng, det är klart att det finns de som är perversa och söker sig till vissa yrken pga det.
Jag tror däremot inte att merparten av de som väljer dessa yrken är mer kinky än andra.

Yrkessoldat blir man förmodligen för att man har en föreställning om att skydda sitt land, sin befolkning och sin familj ELLER så har man en otrolig lust att döda någon ELLER så vill man ta livet av sig men någon annan får göra jobbet. Pengar/förmåner kan förstås också vara en faktor.

zmiley2008-07-31 20:16
Antal inlägg: 2170

Jag berättade mycket öppenhjärtigt om en ultraljudsundersökning av mina testiklar i tisdags för ett tag sedan. Nu inser jag att jag gjorde det i fel tråd.

MissT2008-07-31 20:16
Antal inlägg: 1110

Det man ska ha i åtanke är ju att en gynekolog inte bara ser hälsosamma muttor heller. Ofta besöker man gynekologen pga att man har någon typ av besvär. Sår, färgade flytningar, illaluktande flytningar etc. Som sagt det är ett yrke som vilket annat.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?