Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 649 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-08-02 20:16 | |
![]() | Vad ska jag göra med katten? För ett par dagar sedan kom det hit en katt och började jama och verkade vrålhungrig. "Dumma" som vi var så gav vi honom lite mat och sen dess har vi inte blivit av med den. Nu ligger den söta katten på altanen för jämnan i princip och jamar när han ser någon, självklart är det mat han är ute efter. han ser nog vårat hem som hans hem nu, och även om vi inte har honom inne så lämnar han inte våran trädgård. Stackarn är väldigt mager så vi måste ju mata den för att den ska överleva. Misstänker att det är en övergiven sommarkatt för ingen tycks äga den här i området, så vad ska vi göra med katten? Lägga ut en annons på Blocket? Jag hade inte haft något emot att behålla myskatten men pappa gillar inte direkt katter... Är det förresten någon som vet hur man kan få sig en uppfattning om hur gammal katter är? Denna verkar inte va så jättegammal och är inte direkt stor, men är väldigt kelig av sig! Sen vore ett preliminärt namnförslag roligt att få, vet inte om det är en kille eller tjej så neutrala namn får ni gärna föreslå :) | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-02 20:18 | |
![]() | Jag skulle föreslå att du tar kontakt med närmsta katthem... de kan hjälpa dig! Tuss är ett väldigt sött och neutralt namn ;) | |
| hotcold | 2008-08-02 20:20 | |
![]() | Jag hittade en sån katt en gång som troligtvis var övergiven eftersom den va utmärglad och hade mask. Jag tog den till djursjukhuset där de gav honom nödvändig vård utan att jag behövde betala sen lämna jag den till ett katthem som finns på de flesta orter. | |
| Tinna | 2008-08-02 20:23 | |
![]() | Ta med den till Blå Stjärnan bortanför Göta.. :) De vet nog vad man kan göra.. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-02 20:25 | |
![]() | Bra att ni har tagit hand om den efter bästa förmåga :), ett katthem kan säkert hjälpa er som sagt. Att ta ett kort på den och sätta ut flygblad, är inte heller helt fel. Behöver inte vara en övergiven katt. Speciellt okastrerade hankatter har en tendens att ge sig ut på "äventyr" under långa perioder. Kan ni inte "kolla efter" om det är en hona/hane? Är inte speciellt svårt att se menar jag. :p | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-02 20:26 | |
![]() | instämmer med stilig... orkade inte skriva allt i mitt förra inlägg bara :P | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-08-02 20:28 | |
![]() | Får ta med den till Göta ja! :) Jaa och han verkar trivas med oss också så, hoppar upp i knät och tigger lite kel titt som tätt. Vi ska sätta upp lite flygblad på anslagstavlor här i närheten imorgon tänkte vi. Joo det kanske är på tiden att göra det :) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-02 20:29 | |
![]() | www.katter.nu/sv/katthem. htm | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-08-02 20:41 | |
![]() | Tack för länken img228.imageshack.us...74 5yn5.jpg bara så ni förstår vilken skönhet det är vi pratar om! ;) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-02 21:01 | |
![]() | Oh, my God, vill ha! | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-08-02 21:13 | |
![]() | Söt liten hittekatt. Fint att ni engagerar er i katten, man kan ju hoppas att din far ändrar sig :) Katten behöver säkert avmaskas om den varit ute och är mager, men det tror jag de är bussiga och gör på ett djursjukhus. Om den är så social som du säger tror jag inte du kommer få några problem att hitta nya ägare. Jag tror det är svårt för någon som inte är expert att åldersbestämma en katt. Men om du får lov kan du ju kika i munnen för att se hur tänderna ser ut. | |
| MadameMim | 2008-08-02 21:48 | |
![]() | Ja, den var ju ursöt! Ser inte så gammal ut. Instämmer med vad andra har skrivit. Sätt ut lappar med bild på katten i första hand, om det är någon som saknar den. Kontakta också ett katthem...eller övertala pappa att få behålla katten. | |
| miss_boss | 2008-08-02 21:55 | |
![]() | KKS finns i Borås. Därigenom har jag fått min Gosan. De är jätte snälla. Om du vill kan du få ett nummer till en som jobbar med hemlösa katter. Min gosan hittade de utanför Grand. | |
| miss_boss | 2008-08-02 21:55 | |
![]() | Skicka mig ett Pm i så fall | |
| micro113 | 2008-08-02 21:56 | |
![]() | Tänderna säger inte mycket om en katts ålder -- min dog när den var tolv år, och den hade fina vita tänder, alla på plats. Skicket på tänderna säger mer om katten fått värdelös burkmat i hela sitt liv, eller om den fått mat att tugga på som håller tänderna i trim. Min åt sin burkmat, varierat med råttor och schäferfoder. | |
| BrottArne | 2008-08-02 22:50 | |
![]() | Försök att undvika den ett tag så kanske den ger sig. jag har katt och på vårat kvarter lever det unge fär 5 katter.Innan vi hade katt kom det en katt som ofta var ute efter mat osv. Vi struntade i den och sen va det frid och fröjd igen. | |
| Marelina - Ej medlem längre | 2008-08-02 23:09 | |
![]() | jag har några förslag på namn.... tussen,måns,Morris,sasha, sture,texas,smokie,sotis, snövit,snoddas,Juni,swixi ,gullan,snurre,tussan,sis si,betman/bettis,junior,a lfons,Mysan.............. .... tog en stund att komma på alla | |
| Marelina - Ej medlem längre | 2008-08-02 23:12 | |
![]() | lämna in den på ett katt å hund hem då | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-08-03 00:46 | |
![]() | Tack för namnförslagen Marelina :) | |