Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 696 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Malekne | 2008-08-05 16:38 | |
![]() | Författare på omslag? Varför publiceras egentligen vissa böcker med författaren på omslaget? Tror förlagen att det säljer mer? För egen del tycker jag att det är djupt irriterande, särskilt när samma författare envisas med att figurera på ALLA sina böcker. Till de värsta "syndarna" i detta sammanhang hör en viss kvinnlig deckarförfattarinna. Vad tycker ni om fenomenet? | |
| -Lala-la | 2008-08-05 16:40 | |
![]() | jag tycker det är ett mycket intressant fenomen Malekne. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-05 16:46 | |
![]() | Det finns så mycket vi gör här i världen som "bara är en kul grej" :P | |
| ANDERStG | 2008-08-05 16:50 | |
![]() | Det finns en särskild plats i helvetet för personer som beställer särskilda platser i helvetet åt andra | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:00 | |
![]() | Jag vet inte om förlagen tror att det säljer mer - men om vi tänker på samma författarinna, så verkar förlagen inte bara tro...det verkar fungera hyfsat. Om det är Lisa Marklund du menar, så är min teori att det måste vara omslaget som säljer - för skriva kan hon ju inte :( | |
| Hr Winbladh | 2008-08-05 17:30 | |
![]() | Det handlar endast om att "det här är en bok av Liza Marklund", allt annat är oväsentligt. Om den är bra, läsvärd, språkligt intressant eller intellektuellt givande är ovidkommande. Numera säljer man böcker som margarin eller tandkräm, den med det fetaste reklamkontot får sälja flest böcker. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:35 | |
![]() | Tack Beatha... jag trodde på allvar att jag var ensam om att inte gilla Marklund. Har försökt mig på åtminstone tre av hennes böcker och blivit lika uttråkat irriterad varenda gång. Så min fråga är HUR hon själv kan välja att ens sätta ut sitt eget namn på eländet? Jag trodde det var i såna situationer man valde pseudonym. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:37 | |
![]() | Ännu vidrigare än att ha själva författaren på bokomslaget är när man efter att en filmatisering av en bok blivit större än boken självt så tar man filmplanschen och gör till framsida. Vem fan vill föreställa sig Leonardo Di Caprio som huvudrollsinnehavare i den annars utmärkta boken "The Beach" | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:42 | |
![]() | Fast harpalten från filmatiseringen av "Harens år" fick gärna vara omslag till R2:s bok. //Svag för sötnosar, och dit räknas inte Leo. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:44 | |
![]() | Fast värst är när boken är baserad på filmen. Galenskap! | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:45 | |
![]() | Det är beyond galenskap, Knev. | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:48 | |
![]() | Filmkväll och poker hemma hos dig nästa vecka när jag gör Stockholm osäkert? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:50 | |
![]() | Aha, du kommer upp nästa vecka? Har besök från måndagen och några dagar framåt. Hm. Hur länge stannar du? Lät väldigt frestande med film och poker :) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-05 17:52 | |
![]() | Jag pm:ar dig istället, innan någon moderat moderator smiskar oss på tangenterna för att vi kör in tråden på fel sidospår ;) | |
| swingmatism | 2008-08-05 18:31 | |
![]() | ja, och fy för artister på skivomslag. | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-08-08 23:18 | |
![]() | Knevertism 2008-08-05 17:44 Fast värst är när boken är baserad på filmen. Galenskap! Det måste vara världens roligaste jobb, att skriva böcker efter filmer. Synd att dom aldrig annonserar ut sånt i platsjournalen. Läste om en författare som skrev westerns och hästflickböcker under kvinnlig pseudonym på beställning åt ett förlag efter färdiga synopsis. Han skrev en ny bok varannan vecka. Där slår han tom Guillou på fingrarna vad gäller produktionshastighet. | |