Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 700

Forumkategorier

Användare Inlägg  
swingmatism2008-08-05 19:07
Antal inlägg: 509

osmakligt skämt eller skojigt sammanträffande?
...p4 kalmar står och skvalar här på kontoret och 'barnradion' har just börjat då jag kommer till jobbet - idag talar de om fornminnen i två inslag (varav det ena är en, ur arkivet framgrävd repris). Jag lägger ingen större vikt vid detta förrän en halvtimme senare då de i nyhetsinslaget berättar att den tyska, mordmisstänkta, kvinnan hävdar att hennes besök till Arboga var för att gå och se på just - en fornborg. var detta bara ett skojigt sammanträffande (för ja, jag kunde inte låta bli att le) eller var det en medveten liten fuling från radioredaktionens sida?

E Solu - Ej medlem längre2008-08-05 19:09
Antal inlägg: 4715

Någon har nog för mycket fritid! Eller kanske arbetstid? Hm...

swingmatism2008-08-05 19:21

skulle tippa på arbetstid; barnradio är inget som jag ser till att höra... än mindre radionyheter.

god morgon2008-08-05 19:23
Antal inlägg: 6

starta inte så konstiga trådar!

E Solu - Ej medlem längre2008-08-05 19:25

Du borde lägga samma energi på att analysera lite mer intressanta "sammanträffanden". Såsom t ex det faktum att forskaren som tog "självmord" i samband med Anthraxtjohejet häromdagen troligtvis inte alls tog självmord av "sammanträffandena" att döma.

kaparen - Ej medlem längre2008-08-05 19:26
Antal inlägg: 4805

Tyskan (påstådda?) intresse för fornlämningar har cirkulerat tidigare i media, så det var nog bara en slump.

Sen är jag inne lite på Esolus linje och är förvånadad över hur många av alla hårt arbetande svenskar som har tid att ägna sej åt Beta-forum på arbetstid....?

swingmatism2008-08-05 19:33

Anser att Bruce Edward Ivins självmords vara eller icke vara är inte så mycket att diskutera; han gick under jorden strax innan åtal skulle väckas (samt att den diskussionen - om den ägde rum - skulle ligga under 'seriöst').
...vidare, angående mitt jobb så säger det väl allt om jag berättar att jag lyssnar på barnradio?

E Solu - Ej medlem längre2008-08-05 19:38

Jo visst, men jag menade bara att om du har tid att analysera såna här "sammanträffanden" på jobbet kan du ju lika gärna studera saker som inte är lika ointressanta :)

imw2008-08-05 20:45
Antal inlägg: 188

Hörru E Solu
Var vänlig förklara för mig som är från norrlandsskogarna vad
&qu ot betyder.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?