Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 700

Forumkategorier

Användare Inlägg  
taru2008-08-05 20:07
Antal inlägg: 286

Försäkringskassan gör rekord i dumheter
Nog för att de varit idiotiska förr, man ska skicka in saker i original, som de sedan slarvar bort (TRE GÅNGER!!) och kräver in original igen. Hur tänker de? Nu svarar de inte i telefon och ligger ungefär en månad efter med att svara på mail. Hur sjutton ska man göra? Fick nu äntligen svar på en fråga sedan tusentals år tillbaka (känns det som). I samma brev skickade de en del papper som visst skulle till en helt annan tjej på andra sidan Sverige. Hmm. Tryggt o gott. undrar vart alla mina bortslarvade papper tagit vägen. Har faktiskt fått magkatarr av att jag varit tvungen att ha sådant papperskrig med dem. Är det verkligen vettigt att de ska få trakassera redan sjuka och nedslagna människor så? När ska de skärpa sig?!

emmylicious2008-08-05 20:09
Antal inlägg: 4501

www.betapet.se/forum...=- 0#381774

mer folk som är arga på försäkringskassan.

mamman - Ej medlem längre2008-08-05 20:11
Antal inlägg: 6379

Nästa gång kan du ju be om ca fyra original och skicka alla SAMTIDIGT!! Så har de att par att slarva bort...
Jag var mammaledig en vecka i somras och först runt jul hade de svar på mina frågor...
Skulle ringa dom idag från jobbet, startade som nummer 256 i kön och orkade inte sitta kvar när jag var nummer 135... Helt ärligt!!!

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-05 20:11
Antal inlägg: 9141

Det är ett hopplöst system som det är nu. Vissa saker är så avancerade att fixa att inte ens de som är utbildade för det vet hur man gör. När jag var inne på arbetsförmedlingen en gång och bad om hjälp så fick de fråga runt varandra där för att till slut komma på lösningen. :P Det är inte rimligt att ha sådana krav på människor som redan har det bökigt. :P Om det är ett sätt att få redan nerslagna människor att vilja ta livet av sig vore det trevligare om de var ärliga med det iaf. Så man vet, liksom. :P

Limerick - Ej medlem längre2008-08-05 20:12
Antal inlägg: 4099

En kompis till mig hade skickat in sina papper till försäkringskassan när hon var föräldraledig.
En dag ringde en dam och berättade att de var tvungna att skicka tillbaka pappret igen för att hon skulle komplittera vissa uppgifter.
"Ojdå, sa min kompis, vad är det för nåt jag glömt då?"
"Ja vi saknar ju uppgifter om ditt telefonnummer."
Min kompis trodde att hon skämtade och undrade hur hon kunde ringa om hon inte hade nåt nummer.
"Jo men det stod ju på din förra blankett och finns därför i vår databas", fick hon som svar.
När min problemlösande vän tyckte att det gick bra att den goda försäkringskassetanten själv tog och fyllde i just dom siffrorna som hon så framgångsrikt lyckats trycka in på telefonen så gick hon helt bet. För se SÅ kunde man inte göra, då kunde det ju förfalskas.

taru2008-08-05 20:16
Antal inlägg: 286

Ja, suck, det är en skam att de ens finns till, helt otroligt. Min 3-åring skulle sköta deras jobb bättre! Håller med dig nattravn!

Pluttisen2008-08-05 20:23
Antal inlägg: 592

Haha Limerick... Låter ju som ett skämt....

Van Kantig2008-08-05 20:31
Antal inlägg: 190

Jösses...byråkratin har stigit Försäkringskassan åt huvudet

ewaleena - Ej medlem längre2008-08-05 20:32
Antal inlägg: 1977

Min bror har väntat över 6 månader på svar om en utredning från dom.

Van Kantig2008-08-05 20:35
Antal inlägg: 190

Det är lika illa att arbeta där som att vara sjukskriven och begäran sjukpenning, skämtar inte.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-08-05 20:35
Antal inlägg: 492

de kan säkert bli effektivare på försäkringskassan, men samtidigt.. sjukt många svenskar går på bidrag och det är nog där det största problemet ligger!

CHL2008-08-05 20:38
Antal inlägg: 1212

är i pågående krig med dom också!

Jag var hemma närmre 3 veckor med min dotter p.g.a svinkoppor som inte ville försvinna!

Skickade in papprena om tillfällig förädrapenning så fort det gick, med alla uppgifter och läkarintyg.
TRE månader ringer en tant från försäkringskassan och ville veta min årsarbetstid i dagar, visste inte detta i huvudet. Så jag bad om att få återkomma om en liten stund.

Då säger tanten att hon inte har nån telefon, så jag får ringa till växeln!? Undras vad hon ringde från då? sin privata mobil kanske ;)

Så jag ringde till växeln och fick plats 322 i kön!
Gav upp projektet och mailade istället.
Fick snart svar om att handläggande hade fått uppgifterna.

bra tänkte jag, då kommer ju mina pengar snart...

TJI fick jag...
Detta var nu 3 veckor sen och inte ett spår av några pengar *suuuuuuuur*

Jag var hemma närmre 3 veckor med min dotter p.g.a svinkoppor som inte ville försvinna!

Skickade in papprena om tillfällig förädrapenning så fort det gick, med alla uppgifter och läkarintyg.
TRE månader ringer en tant från försäkringskassan och ville veta min årsarbetstid i dagar, visste inte detta i huvudet. Så jag bad om att få återkomma om en liten stund.

Då säger tanten att hon inte har nån telefon, så jag får ringa till växeln!? Undras vad hon ringde från då? sin privata mobil kanske ;)

TJI fick jag...

TJI fick jag...

CHL2008-08-05 20:39

sorry ... min data laggar, så det blev visst ett eller två extra... *sorry*

Vigdir2008-08-05 21:29
Antal inlägg: 3722

Här har ni en till... Jag har fortfarande inte fått ut pengar för större delen av tiden när jag var hemma med sjukt barn sju veckor i mars-april. När jag ringde i juni sade tjejen jag pratade med att "det står här att det är för att du inte skickat in läkarintyg... men (rätt generat) det pappret sitter ihop med läkarintygen". Tablå liksom.

Fast några pengar har jag fortfarande inte sett...

25ggr - Ej medlem längre2008-08-05 22:00
Antal inlägg: 43

Ett litet bakvänt problem motför er andra =) För 1½ år sen så fick jag för mycket pengar. Jag hade fyllt i allt helt korrekt om hur mycket jag hade jobbat under tiden osv. Men ändå så får jag runt 1000 kr för mycket så jag ringde dit å hon blev så glad och skulle se till att ja fick en återbetalningsblankett. Jovisst, 1½ år har det som sagt gått nu och jag väntar fortfarande. Jag försökte i början få tag på dem men efter ett tag så gav jag upp å tänker att vill dom ha sina j-kla pengar så får de höra av sig till mig... Men samtidigt så vill jag ha det överstökat å slippa tänka på att det Kan vara 700 kr mer i räkningar en månad, som mest troligt kommer bli en månad om vi har minst pengar...

25ggr - Ej medlem längre2008-08-05 22:01
Antal inlägg: 43

*1000 kr mer i räkningar

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-05 22:11
Antal inlägg: 4127

Ja, det verkar vara en hård kamp mellan CSN och Försäkringskassan i vilka som kan bete sig dummat...

mamman - Ej medlem längre2008-08-05 22:12
Antal inlägg: 6379

Än så länge har CSN varit mycket snällare mot mig...

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?