Spelrum
Giraffen44
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 700

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 01:30
Antal inlägg: 4127

Ufofili
Efter att suttit och haft en diskussion med några kompisar tidigare idag så googlade på ufofili när jag kom hem. Det enda träffarna var på ett språk jag inte förstod... Kanske någon kan förklara detta för mig. Finns det inte Ufofili i alla länder, eller finns det ett bättre ord, eller finns det inte alls? :p

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 01:33

ursäktar skrivförmågan...

grönöga - Ej medlem längre2008-08-06 01:37
Antal inlägg: 5570

Kolla länken nedan, fick den översatt (går att få på de flesta länkarna...) Här är en del av vad som stod iaf...

www.roswell.it/2007/...ol ogo.html

"Juli
11
Come diventare Ufologo ? Hur blir Ufologo?
Inserito il 11 Luglio 2007 da Roswell in Testimonianze , Ufologia Tillagd den 11 juli 2007 från Roswell i omdömen, Ufologia

Corrado Malanga Molti di voi mi hanno scritto in varie occasioni chiedendomi informazioni varie sul come diventare “UFOLOGI”. Många av er har skrivit till mig flera gånger bett diverse information om hur man blir "UFOLOGI."

A prescindere dal fatto che io non sono, e non mi ritengo, un Ufologo ma un semplice appassionato di fenomeni correlati agli UFO ho approfittato della disponibilità di uno dei più noti e preparati scienziati italiani in materia di UFO e Abduction, Corrado Malanga . Bortsett från att jag inte och jag tror inte att en Ufologo men bara en fläkt av UFO-relaterade fenomen jag nytta av tillgängligheten till en av de mest berömda och preparat italienska forskare inom UFO bortföranden och Corrado Malanga.

Spero che questa piccola intervista al Dottor Malanga soddisfi le vostre richieste ed aiuti i futuri ufologi nella lunga strada che li separa dalla verità. Jag hoppas att denna lilla intervju med Dr Malanga uppfyller dina krav och stöd framtiden ufologists i den långa väg som skiljer dem från sanningen.

Molti utenti mi chiedono indicazioni su come diventare “Ufologi”. Många människor frågar mig anvisningar om hur man kan bli "Ufologi".
Quali sono i consigli che Lei darebbe a queste persone ? Vilka är de rekommendationer som du vill ge till dessa människor?
A chi possono rivolgersi ? Vem kan åka?"

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 01:42

Tack :) ..men det var Ufofili som var ordet, inte ufologi

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 01:43

Eller, det hette det Ufologi; Ufofili på det för mig okända språket?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 02:19

Aah.. nu ger jag upp. det hette det... Får se om någon vet om finns ett annat ord för denna böjelse imorn...

vindsus862008-08-06 02:59
Antal inlägg: 3785

alltså... vadå typ kärlek för ufon? som pedoFILI, nekroFILI, ufoFILI?... det låter lite konstigt, hördudu. kanske finns en eller två personer som känner en dragning till rymdvarelser, men isf är det ju inte ufofili utan typ.. alienfili.

vem vet vad det betyder på det där språket som dyker upp när man googlar. typ italienska eller nåt. det kanske betyder typ.. "ufogrejs" eller vad som helst.

vindsus862008-08-06 03:01

"fili" betyder visst "spin" på italienska. snurrade rymdskepp, måhända? runt rymdskepp? rymdskeppssnurr?
det har nog mer med det att göra än sexuell dragning till ufon. det var ju betryggande.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 03:11

Ja, detta är flamsigt och dumt :p

Aha, kul grej. FILI i den bemärkelsen jag tänkte på kommer ju från grekiskans philia - kärlek, precis som du påpekade... Känner att det var väldigt ähum..."något"? dock att ufofili blev det det blev på (möjligtvis) italienska då... Men det finns ju ord för alla möjliga dragningar. Någon måste ju ha denna, då måste det finnas ett ord för den. Kanske sannolikheten är större att man har "alienfili" då kanske... Äh, vilken dum tråd jag skapade :p

vindsus862008-08-06 11:43

ja om man har någon dragning så är den nog inte till flygande tefat utan isf varelserna i dem.

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 12:50

Mm, men finns det ett ord för det då tro?

Angeloflove2008-08-06 13:21
Antal inlägg: 3858

varför skulle man inte kunna vara dragen till ufon som objekt? det finns ju alla möjliga andra dragningar, ex bibliofili - böcker. Eller?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 13:59

Jo... jag tänkte det också. Även fast det inte finns en vetenskaplig grund som säger att UFO:n ens existerar, så måste man ju kunna attraheras till botta föreställningen om dem.
Bibliofil är iofs kanske ett sämre exempel då det inte är själva boken som objekt man gillar, utan snarare dess funktion. Eller iofs, om man samlar på böcker så är det knappast bara att läsa man gillar. Då är man ju ute efter att äga själva boken, då som objekt... jaja... :p

Angeloflove2008-08-06 14:04
Antal inlägg: 3858

klart att ufo:n exiterar. Unidentified Flying Objekt. Så länge du inte har en aning om vad det är som flyger runt så är det ett ufo för dig... ;)

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-06 14:11

Haha... jo såklart. :D Så kan man se på saken....
Är inte så intresserad av UFO:n och sådant själv. Men det finns ju många som är det. Någon måste ju ha en särskild stark attraktion till dessa. Måste det då inte kunna heta ufofili... Äh, får kanske skapa ett egent :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?