Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-08-06 11:15 | |
![]() | Är fobiker överrepresenterade på betapet? Har noterat att ett antal trådar i dessa forum handlar om social fobi, panikångest, och generaliserat ångestsyndrom. Det slog mig att det kanske inte är så konstigt att sådana ämnen engagerar människor i internet-communities, eftersom den mängd tid man är ute på nätet måste vara något slags substitut för den tid man inte klarar av att spendera med folk. Betapet förefaller vara ett bra sätt att få sig lite människa-människa interaktion utan att behöva ses... Är betapet en samlingsplats för agorafobiker? | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-08-06 11:28 | |
![]() | Ja, det är inte många på den här sidan som har alla pommes frites på tallriken. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-06 11:29 | |
![]() | Inte så många som har sina loafers i garderoben heller. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-08-06 11:36 | |
![]() | Men är det ett generellt internet-community-proble m, eller finns det en viss sanning i min känsla att hemmasittande människor (kvinnor 35+ och män runt 25 år) är överrepresenterade just på betapet? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-06 11:39 | |
![]() | Det kan nog mera vara relaterat till att unga män har svårt att få jobb och medelålders kvinnor oftare är sjukskrivna, eftersom de har hunnit få så många förslitningsskador av jobbet. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-08-06 11:47 | |
![]() | Mommesfrites: Du har säkert rätt i det. Depression och ångestsyndrom kan dock vara både orsak och effekt av arbestlöshet och sjukskrivning. | |
| coke100 | 2008-08-06 12:24 | |
![]() | Så om man är en 45 årig ensamstående trebarnsmor med ganska stor bekantskapskrets plus ett heltidsjobb (fast sommarlugnt nu)...har jag hamnat totalt fel då? :-) | |
| Amiable | 2008-08-06 12:26 | |
![]() | coke100: touche´ | |
| Stormfrun | 2008-08-06 12:27 | |
![]() | Jaap Conrad, att säga att alla har torgskräck ( svenskt och bra ord för agorafobi) är väl lite drastiskt? Vi har många handikappade av alla de slag och kan man som handikappad roa sig med ordlekar får man ju lite hjärngympa på köpet. VI är nog fler som hoppar in när vi har en ledig stund från jobbet, sen att det har blivit lite lekplats här bland trådarna är ju bara kul tycker jag. Man läser det man vill och svarar på det man tycker är något att svara på eller hur? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-08-06 12:32 | |
![]() | Stormfrun: Jag har genomgående använt ordet "överrepresenterade". Exempel: finns det en procent agorafobiker i samhället men två procent på betapet är agorafobiker överrepresenterade på betapet. Överrepresentation är också ett svenskt och bra ord. Men, som du säger, man kanske bara läser det man vill. | |
| Ballerina | 2008-08-06 14:23 | |
![]() | Fobi är ett ganska hårt ord. Många kallar sina rädslor för fobier.. :P | |
| klotrund | 2008-08-06 15:32 | |
![]() | jag tror du har rätt Jaap,, eftersom det är kravlöst och man inte behöver sitta öga mmot öga med den man talar med är det nog lättare för många att umgås via nätet. | |