Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade71
Mobilspel
Pågående19 696

Forumkategorier

Användare Inlägg  
aake2008-08-07 14:31
Antal inlägg: 20

oflyt

man kan inte inte bara ha oflyt, sitter folk med ordprogramm eller ?????????

NessaLote2008-08-07 14:40
Antal inlägg: 1502

Jag tror tyvärr att man kan ha rätt bra med oflyt...SSSSTTT tex... inte så kul kombo, men ju bättre spelare, desto fler möjligheter ser man att göra av saker...men jag tror visst att man kan ha riktig otur!

E Solu - Ej medlem längre2008-08-07 15:16
Antal inlägg: 4715

Oflyt kan man definitivt ha. Jag förlorade t ex min förra match eftersom motståndaren hade tur och rullade på första draget, och snodde de blanka, samt många av mina upplägg.

Marie026 - Ej medlem längre2008-08-07 15:31
Antal inlägg: 140

Jag spelade med en kille, och har klev ur medlemskapet. För han ansåg att det är vissa omgångar som man inte ska få nån liten tur med nån vokal. Han tyckte att det är på gränsen till löjligt när man bara får konsonanter som inte passar på nåt ställe, plus att bara sitta och byta och ingenting hjälper. Och klart att man kan tycka lite lika när man har såna omgångar själv. För ibland är ju oturen fastklistrad på ens dator, ingenting fungerar,bara byta brickor ett helt spel är inte kul, då blir man faktiskt väldigt less många ggr.
Man vill ju ha kul när man spelar, men den glädjen kommer av sej när 4-5 spel nån dag i rad inte funkar alls.

Vigdir2008-08-07 15:39
Antal inlägg: 3722

Man kan ha hur jämrans mycket oflyt som helst. Mina senaste matcher är det typexempel - antingen bara vokaler eller också bara konsonanter i varv på varv. Och när det för en gångs skull gick riktigt jämrans bra, då lade datorn av mitt i och jag kunde inte koppla upp igen förrän matchen var avslutad.

Skillnaden är att riktigt skickliga spelare kan handskas med oflyt, jag är definitivt inte skicklig nog.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-08-07 15:41
Antal inlägg: 31064

Jag har oflyt rörande allt utom Betapet.

satsuma - Ej medlem längre2008-08-07 16:33
Antal inlägg: 340

Har man oflyt så ska man inte försöka smyga sig ur det. Byt aldrig någon enstaka bricka. Ska du byta så byt alla, utom möjligtvis blanka brickor.
Försök alltid lägga en bricka mer än din motståndare har lagt. På det viset plockar du flest brickor ur "påsen" och då ökar sannolikheten för att du får de bra brickorna.
Så motverkar man bäst oflyt.

Och vet detta: Det jämnar alltid ut sig förr eller senare. De två viktigaste momenten i Scrabble är egentligen att inte låta sig knäckas av oflyt och att kunna utnyttja flytet när det väl infinner sig.

Lemon pie2008-08-07 16:44
Antal inlägg: 52

Visst kan man ha oflyt vissa matcher, men det brukar som satsuma påpekat, jämna ut sig. Å andra sidan kan man sitta med på papperet hur bra bokstäver som helst men inte få ut dem. Det kan ju antingen bero på oflyt eller på en förmåga från motståndarens sida att göra det svårt för en att få ut brickorna.

TIIIILT2008-08-07 16:48
Antal inlägg: 90

Betapet är sjukt riggat. Idiotdrag lönar sig alltid.

Nephelia - Ej medlem längre2008-08-07 17:22
Antal inlägg: 677

Jag hatar oflyt! Det känns så orättvist.

Susan_702008-08-07 17:25
Antal inlägg: 87

En gång när jag hade riktigt flyt (för det kan hända det också) så anklagade en kille mig för att fuska. Jag visste inte att man kan fuska i Betapet, men han sa att det finns program att ladda ner. Tråkigt när man har flyt...

Teppy2008-08-07 17:31
Antal inlägg: 2314

jag har flyt, jag har flyt, jag har flyyyyt.

Vann 2000;- på poker igår.

Idag 540$.. wii.

Susan_702008-08-07 17:33
Antal inlägg: 87

Hur mycket har du spelat bort då? ;-)

Yazzy2008-08-07 17:48
Antal inlägg: 71

Ibland undrar man verkligen om det finns inbyggda otursslumpgeneratorer i det här spelet - för när det går dåligt brukar det gå RIKTIGT dåligt och hålla på så länge....

Som när man aldrig får några vokaler eller kan lägga på färgade rutor, medan den andra inleder med rullningar på minst 200 p på tre, fyra röd-gula rutor i rad - och sen får x, y, z och lägger samtliga på grå rutor - medan ens egen dator lägger av hela tiden så man förlorar tid på att starta om - så man förlorar 50 p eller mer hur många matcher som helst i rad. Inte kul... Nästan så man kan bli av med det antagande betapetberoendet på kuppen.... Suttit så i tre dar och förlorat nästan 300 p innan det äntligen börjat vända så smått...

*Tar i trä*.... ;-)

TIIIILT2008-08-07 19:42
Antal inlägg: 90

"jag har flyt, jag har flyt, jag har flyyyyt.
Vann 2000;- på poker igår.
Idag 540$.. wii."

Wow! Vilka summor alltså!

Teppy2008-08-07 20:14
Antal inlägg: 2314

TIIIIIILT, kanske inte jättemycket... men jag satsade heller int emycket.

Så det så :)

Jag spelade bort 500;- sammanlagt.

_abc_2008-08-08 03:54
Antal inlägg: 2200

Som en del har sagt om pokern, att variansen kan vara långvarig och de matematiska sannolikheterna tyder på att internetpokerspelare inte kommer att få utjämnad otur med varandra under en livstid i vissa fall. Folk kommer alltså ha olika mängder tur under kort sikt, såväl som på lång sikt i vissa fall. När vi sedan talar betapetare som spelat max 500 matcher kan jag garantera, utan att räkna ut exakt, att normalfördelningen kommer att skilja oerhört vid hur många passande bokstäver man får till högpoängarna, hur ofta man får rullningsmöjligheter, hur ofta rullningsmöjligheten inte blev blockad osv osv osv. Oflyt kommer variera sinsemellan något oerhört om man bara spelat sisådär 500 matcher. Eftersom jag själv inte spelat många matcher alls skyller jag min dåliga rating till 100% på oturen. Och att jag spelat full alldeles för många gånger.

Suds McDuff2008-08-08 17:02
Antal inlägg: 1308

Min åsikt är att dom som konstant klagar på otur (eller att motspelaren har tur) har en narcissistisk omvärldsuppfattning. Eller ska man kalla det nåt annat? Ungefär som när dom snubblar i trappan, ja då är det så klart trappans fel. Men om nån annan snubblar, då är det den personen som är klantig.

Yazzy2008-08-08 17:36
Antal inlägg: 71

Man kan vända oflyt till flyt också...

Snart samlat in de nästan 300 p jag förlorade under senaste stora "otursmolnet" med konstanta konsonanter.

Flyt brukar komma i ungefär lika stora doser som oflyt....

Så det vänder väl snart igen... ;-)

lsaw2008-08-08 17:40
Antal inlägg: 351

Exakt flyt och oflyt följer varandra. Jag pendlar i ett 500 poängsspektra och ibland så förlorar jag flera 100 p, sedan vinner jag igen dem.
Fast måste säga att det är lättare att vinna igen i vissa spelrum än i andra (vilket beror på vilka som spelar där, inte på tur eller otur)!!!
Jag rullar ofta, men oftast bara 50-60 poäng. *synd att man inte kan fuska lite*...

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?