Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 733

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Eiram622008-08-09 18:11
Antal inlägg: 63

Handikappstillstånd
Var ner på stan idag och skulle handla lite. Jag har pga sjukdom handikappstillstånd, precis före mig kör en ung kille in på den enda lediga handikappsrutan varvid jag stannade och frågade om han hade tillstånd ...jag menar alla handikapp syns inte och han kunde helt enkelt ha glömt att lägga fram det. Nej, svarade han - men jag ska bara handla lite, det ska jag med sa jag och jag har tillstånd....bad honom VÄNLIGT att flytta på sin bil och det gjorde han men inte utan onda blickar och svordomar. Jag blir lite ledsen när folk inte kan respektera parkeringstillstånd,för övrigt fanns det för honom en parkering 50 meter längre bort. Frågan är ska man strunta som handikappad inte bry sig och kanske vänta medans han handlar lite på systemet?

Bitte - Administratör2008-08-09 18:14
Antal inlägg: 24214

Jag hade ringt pilisen eller de som ansvar för parkeringen det är ju böter på att stå där

Bitte

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-09 18:15
Antal inlägg: 9141

En del människor är värda lite mer än andra förstår du. De är nästan lite som gudar. Man duger bara putsa deras skor. :)

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2008-08-09 18:16
Antal inlägg: 2979

flyttad till snack

hotcold2008-08-09 18:18
Antal inlägg: 316

Men han flytta ju sig! Vad är problemet? Ringa polisen låter väldigt drastiskt Bitte!

emmylicious2008-08-09 18:39
Antal inlägg: 4501

Häromdagen hade en bil parkerat 3 dm från min mormor och morfars bil så min morfar kom inte in i bilen. Min mamma åkte iväg till polisstationen men polisen kan inte göra något om det är affärens privata parkering tyvärr, utan då är det helt upp till affären i fråga.

Min mamma gick då in på affreän och registreringsnumret ropades upp. Det kom ingen. Efter en bra stund kom en man ut med flera påsar, och han beklagade sig så mycket över sitt onda knä. Han hade inget tillstånd för att stå på handikapp dock.

emmylicious2008-08-09 18:44
Antal inlägg: 4501

för övrigt så förstår jag inte varför tråden flyttades till snack. det är faktiskt ett ganska utspritt problem.

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2008-08-09 20:09
Antal inlägg: 2979

ja den är en vanlig fråga om betapet

DennisPlz2008-08-09 20:13
Antal inlägg: 4031

tsarraz, välkommen till den mörka sidan :)

I övrigt så tycker jag handikapptillstånd är diskriminerande. Jag tycker man kan få ha ett handikapp utan tredjeparts tillstånd.

ANDERStG2008-08-09 23:52
Antal inlägg: 7560

Ja, men seriöst är det väl. Eller bedöms det som snicksnack av spelvärdarna?

Stormfrun2008-08-10 00:12
Antal inlägg: 244

Jag har också h-tillstånd, jag förstår problemet väldigt väl!!! Det är inte kul att komma till ett centrum ex. och se alla h-platser upptagna varav hälften av bilarna har h-tillstånd. Undrar hur folk tänker. Jag har fått mitt tillstånd för att jag BEHÖVER det. Det där med empati sitter hårt inne ibland.
Det har hänt att jag åkt hem igen eftersom det inte fans någon platts på tillräkligt nära håll för mig.
Var tusan finns alla lapplisor då??? Där skulle de behövas.

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-10 00:15

Kan det inte vara så att alla de övriga platserna är fulla med. Och då är det väl på lika villkor man bråkas om den sista lediga platsen oavsett vem den är anpassad för, eller?

Om man tänker sig att man ska åka tåg och alla platser i tåget är bokade utan en handikapplats som är kvar. Då lär väl en icke-handikappad få boka den om han är före en handikappad. Eller?

katalias - Ej medlem längre2008-08-10 00:58
Antal inlägg: 2032

Stormfrun, lapplisorna hänger vid min förra bostad, där de spanar efter boende som råkar parkera med ena hjulparet strax utanför en nästan osynlig linje, som markerar var gränsen mellan parkering och trottoar går.

För övrigt har jag aldrig funnit det svårt att respektera handikapp-platserna. Tror faktiskt aldrig jag har fuskat så jag kan tyvärr inte hjälpa till med spekuleringen om varför folk har svårt att låta bli dessa platser.

Eiram, jag tycker du gjorde helt rätt i att be snubben lämna platsen åt dig. Om han sen blänger och svär är det ju hans problem. Du behöver inte sänka ditt humör och börja undra om du gjorde rätt. Det gjorde du.

DennisPlz2008-08-10 01:01
Antal inlägg: 4031

Hur mkt karma går man back på att parkera på en handikapparkering precis utanför en sjukhusentré?

Basta - Ej medlem längre2008-08-10 01:08
Antal inlägg: 3528

Utanför Ackis i Uppsala finns det bara handikapparkeringar, det är ingen bra reklam.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-08-10 03:11
Antal inlägg: 1161

Så jäkla respektlöst.
Jag var hem till en polare i Västerås idag. Han berätta att en kille hade parkerat på hans p-plats (med el-stolpe) som han hyr.
Han ställde sin bil bakom killens bil o ringde Car-Park o skulle anmäla. Killen dök upp o han kunde inte backa ur eftersom polarens bil stod bakom :-). polaren påpeka att det var hans plats. Killen bara satte sig i bilen o åkte iväg efteråt.
Så trött man blir på såna...
Likadant med dem som parkerar sina bilar precis utanför entreérna på stormarknaderna. Orkar dom parkera bilen o gå in eller?
Ack så lata "friska" människor det finns. De som har handikapptillstånd o har ett faktiskt handikapp tar fram sin rullstol o rullar in i butiken de
är värda beröm....

ewaleena - Ej medlem längre2008-08-10 07:31
Antal inlägg: 1977

Men Nattis jag hoppas du skämtar? Ett h-tillstånd är ett h-tillstånd och dom som har det blir inte bättre/kan gå längre för att dom kommer efter någon som är frisk/kan gå, till parkeringen!

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-10 07:48

ewaleena: Jag trodde det handlade om bilparkeringar? Om det är en liten håla hon bor i kanske det finns 2 vanliga- och en handikapparkering. Då är det väl skitsamma vem av dem som får cirkulera en stund? ;)

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-10 07:49

Vad jag vill ha sagt är att det kanske finns tillfällen då man känner att det är rättfärdigat att stå på en handikapplats ibland.

ewaleena - Ej medlem längre2008-08-10 07:53
Antal inlägg: 1977

Nä, det handlade om alla lata friska som andvänder h-rutan till att parkera för att dom inte orkar gå 10-50 m !!
Nej det är inte skitsamma eftersom man ska respektera h-rutorna! Dom med tillstånd har det inte för att det är roligt utan för att dom har någon typ av handikapp, men jag förstår att det är obegripligt för friskt folk varför dom inte får stå närmast systembolagets ingång när dom oftast har så mycket att bära :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?