Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 733 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Amiable | 2008-08-11 18:55 | |
![]() | Politik & Idrott = sant? Röstningen på framsidan är intessant. - om idrottare på OS ska bry sig om ifall det är 'rätt/fel' regim i Kina. Som person och människa tycker jag att man kan ta ställning, men som idrottare - nej. Eftersom de representerar sitt land(och inte bara sig själv i det här fallet). För min egna del tycker jag att det är bra att det har satts fokus på Kina, nu mycket mera än tidigare. Men som allting annat, så är det under en tid och sedan faller det snart i glömska igen. (för några år sedan handlade det om fickebarn som mördades precis efter födslen) Varför blir det så? Är vi så trötta på all information vi får från alla håll? Blir det förmycket? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-11 18:57 | |
![]() | Uhm idrottare representerar väl sig själva. Jag hade tävlat för vilket land som helst om jag bara fick chansen att vinna. | |
| Amiable | 2008-08-11 18:58 | |
![]() | nej tycker jag ju inte att de gör eftersom de har landslagströjor | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-11 19:01 | |
![]() | Så därför får de inte säga sin åsikt? | |
| Amiable | 2008-08-11 19:02 | |
![]() | Det skrev jag inte.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-11 19:03 | |
![]() | Det vore trevligt om man slapp tävla för ett land faktiskt. *funderar* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-11 19:06 | |
![]() | Jag håller med dig, Amiable, om att det inte är bra mitt under OS, att demonstrera mot värdlandet utav enskilda idrottsdeltagare. Det skulle ha gjorts innan då, med en stor uppslutning alt. att man inte åkte dit. Angående tävlingarna, så har jag aldrig förstått sport och känner ingen patriotisk eufori vid vinster. Om släkt och vänner glädjer sig, så glädjer jag mig med dem. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-11 19:08 | |
![]() | Fast när fokus ändå är riktat till tävlingsplatsen så varför inte passa på om man nu har något att säga. | |
| Amiable | 2008-08-11 19:12 | |
![]() | Jag tycker nog att det är rätt mycket fokus på Kina i de flesta tvkanaler som finns att tillgå. Så jag tror inte att det är nån som missar problemet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-11 19:14 | |
![]() | Problemet är att folk lider i Kina eller problemet är att vi andra i världen egentligen inte vill åtgärda deras problem för då får vi det sämre? | |
| Maybach | 2008-08-11 19:16 | |
![]() | Det är inte idrottarnas personliga ansvar att bojkotta eller dylikt, det är helt fel att från början låta ett land som Kina arrangera ett OS. | |
| Sigrid1901 | 2008-08-11 19:31 | |
![]() | Om kineserna vill förändra sitt politiska system är det upp till dem. Folk har nog aldrig lidit så lite som de gör i Kina just nu, marknadsekonomin har lyft fler människor ur fattigdom än världens samtliga välmenande biståndsprojekt tillsammans. Hur hade du tänkt hjälpa dem, tror du att de behöver din hjälp? | |
| Dyslekso | 2008-08-11 19:33 | |
![]() | Patetiskt att ålägga enskilda idrottare politiskt ställningstagande mot Kina, som vissa krönikörer och medietyckare har velat göra. Varför inte också avråda vanligt folk från att resa dit överhuvudtaget? Eller varför inte protestera mot att svenska företag gör affärer där, om man nu nödvändigtvis tror att protester gör mer nytta än skada? Tycker det var bra att de fick OS. Kan inte komma på något annat land som skulle ta spelen på större allvar. | |
| Sigrid1901 | 2008-08-11 19:35 | |
![]() | I ett land som under isoleringen och det kommunistiska vansinnet på 60-70-talet räknade svältdöda i miljoner och som tack vara en extremt snabbt växande ekonomi skapar välstånd, ja i ett sådant land hjälper man befolkningen genom att stoppa handel med dem. Eller i alla fall kanske man känner sig bättre om man kräver det, då har man liksom gjort en insats för världen. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-11 19:37 | |
![]() | "Tycker det var bra att de fick OS. Kan inte komma på något annat land som skulle ta spelen på större allvar." Nä, men det vore ju bra om de kunde ta sitt folk på lika stort allvar. | |
| swingmatism | 2008-08-11 19:37 | |
![]() | Riktigt fint att utesluta de Irakiska idrottarna ur OS på politisk grund, jag är rätt säker på att ingen utav dem skulle propagandera för eller mot någonting om de fått chansen att delta. Vi vet förstås att OS inte handlar om idrott alls - ingenting är vad det verkar. Den olympiska elden är bara en rökridå. | |
| Dyslekso | 2008-08-11 19:40 | |
![]() | Sigrid1901: att stoppa handel är förstås inte min åsikt, jag pekade bara på enögdheten hos vissa debattörer. Stilig_karl: vad pratar du om? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-11 19:45 | |
![]() | Bara konstaterade att Kina verkar tycka det är viktigare att anordna OS än att ta hand om sitt eget folk. | |
| Metalnymf - Ej medlem längre | 2008-08-11 19:51 | |
![]() | Allt som har med att länder tävlar mot varandra är väl politik i grund och botten... Klart vi glömmer det snart. Strax kommer något hemskt hända som gör att våra blickar vänds inåt landet igen. Kanske blir en liten katt i en stuga någonstanns som fått lida pga att ägaren supit ihjäl sig... eller nåt... Det är dumt det här med ironi fressten för det märks inte lika tydligt när ingen hör... | |
| Dyslekso | 2008-08-11 20:00 | |
![]() | Stilig_karl: vad innebär det att ta hand om sitt eget folk? Det ekonomiska mirakel som de senaste trettio åren skett i Kina har varit bra för folket i stort. För de allra flesta kineser har levnadsstandarden höjts minst sagt dramatiskt. Jag tror inte Göran Perssons uttalande en gång i tiden var så tokigt, men det var ju tacksamt för media att hugga på. | |