Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 503

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Yonderboy - Ej medlem längre2008-08-13 02:47
Antal inlägg: 1661

Sun of a beach tecken på amerikansk humors överlägsenhet?
Finns igentliga inga utmanare på amerikanska citcomedier, de tar alla första platseringar precis som östtyskland engång gjorde i redskapsgymanstik.

Varför då denna über överlägsenhet?

vindsus862008-08-13 02:48
Antal inlägg: 3785

va?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-13 03:00
Antal inlägg: 4127

Själv har jag fobi för sitcoms. Senast jag gillade något som hade med humorserie att göra från USA så var det Kids in the Hall. Amerikansk producent, men de var väl kanadensare allihopa om jag inte minns fel... Hade viss uppskattning för the Sarah Silverman show, men det var på ett annat plan :p
Just sun of the beach som du nämner är väl en parodi på allt som har med amerikanska serier att göra. Är väl i viss mån även en parodi på sig självt...?

Yonderboy - Ej medlem längre2008-08-13 03:13
Antal inlägg: 1661

jo stilig_karl men parodi är väl också humor!!! Det är väl inte oamerikanskt för att man parodiserar playboy och baywatch?
Seinfeld är great. Flight of the Conchords är kul dessutom för att nämna några andra.

Nej stilig_karl nu tycker jag att du är lite hård, men om du inte gillar sitcoms.... complimenti =D
tråden handlar ju om det, he he he

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-13 03:22

Jaja, såklart, men jag tycker inte det är roligare för det :p Jag finner iofs nästan ingenting speciellt roligt som är utnämnt humor. Så det är antagligen mig det är fel på och inte alla som försöker göra sig roliga :)

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-13 03:29

Kom för övrigt och tänka på denna "fina" textrad från mina halvt förträngda punkdagar:

Propaghandi - The Only Good Fascist Is A Very Dead Fascist

"what exactly are the great historical accomplishments of
"your" race that make you proud to be white? capitalism? slavery?
genocide? SITCOMS? guns? war? pollution? addi
? nafta? thigh-master? this is your f**king white-history, my
"friend". so why don’t we start making a history worth being proud
of and start fighting the real f**king enemy"...

NightRanger - Ej medlem längre2008-08-13 08:14
Antal inlägg: 1630

Son Of The Beach är kul men har sett alla avsnitt men finns bättre

Svensk och brittisk humor är den bästa amerikansk komemr 3a

Fobofobi - Ej medlem längre2009-04-21 17:28
Antal inlägg: 287

Brittisk humor Tex Father Ted och My Hero och sen The Vicar Of Dibley . Allo' Allo' , Little Britain mm många fler jag kan rabbla upp massa komediserier och sitcoms som jag sett

oeronbarn - Ej medlem längre2009-04-21 17:31
Antal inlägg: 2288

kids in the hall var väl ändå kanadensisk?
"I'm crushing your head!"

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 17:33
Antal inlägg: 6214

Brittisk humor överlägsen amerikansk tycker jag, även om t.ex. the Office förvaltats bra och gjorts till något annat och jävligt roligt. Det känns som om amerikanska sit coms blir mer och mer sofistiskerade (mer brittiska!?) Flight of the Conchords jävligt kul, om det nu räknas som sitcom och om det räknas som amerikanskt när grabbarna är från new zeealand!?

Fobofobi - Ej medlem längre2009-04-21 17:36
Antal inlägg: 287

M*A*S*H är grymt kul måste jag säga men Allo' Allo' det är den bästa av iallfall en av dom .

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 17:47

och jag såg faktiskt gruppen Flight of the Conchords i Boston, Ma i fredags! :)

one-punch - Ej medlem längre2009-04-21 17:54
Antal inlägg: 1047

Även om jag gillar brittisk humor kan jag inte påstå att den är överlägsen den amerikanska (för övrigt är det kanske inte rätt att generalisera två länders humor på det sättet). Jag tror (tror) att många svenskar har ett USAkomplex och vägrar ta till sig amerikansk kultur av den anledningen. En annan anledning kan ju vara att det går så många dåliga amerkanska komedier på TV att man missar de bra.

Father Ted är för övrigt irländsk, inte brittisk.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-21 17:59

Svenskar USA-komplex!? Men one-punch då.. nääääääääääe!? ;)

Jag kan säga direkt att det finns utmärkta amerikanska jävligt roliga serier, i klass med BBC:s och Channel 5:s bästa... aber det är väl som du säger, man måste hitta dem. Det är så jävla mycket halvdåligt. Men har man väl hittat samantha who, flight of the conchords m.fl så kan man njuta ett tag. Men inget spöar de brittiska enligt min mening!

Phlorian2009-04-21 18:24
Antal inlägg: 17

att det finns många sitcoms (och många bra, för att vara sitcoms, kolla in Bulgariska sitcoms..) i usa likt det fanns duktiga redskapsgymnaster i DDR beror ju på att de jobbar och jobbar och jobbar häcken av sig i det landet. och efter en jobbig arbetsdag orkar man inte garva utan låter någon annan garva åt sig, det känns dock som man garvar (zizek)

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-04-21 18:36
Antal inlägg: 2032

Seinfeld är nog den enda riktigt roliga helamerikanska sitcomen, just pga devisen "no hugging, no learning".

garder2009-04-21 18:54
Antal inlägg: 199

Bor Father Ted i Irland eller Nordirland? Bor4 han i Nordirland så är han brittisk. Bor han i Irland DÅ är han irländsk

one-punch - Ej medlem längre2009-04-21 18:56

REPUBLIKEN garder, således irländsk. Jag kan mitt Irland;)

garder2009-04-21 18:58
Antal inlägg: 199

Bra, jag tänkte sedan att även om han bor i Nordirlan så är han nog bara en citizen of the UK. =)
Du menar Eire alltså

one-punch - Ej medlem längre2009-04-21 19:00

Jepp, Eire.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?